גיל כדורי (צילום: לאון מנחם)
גיל כדורי (צילום: לאון מנחם)

המזון המוגש מדי יום ל-2,000 ילדי צהרוני חוויות יפוקח מעתה על ידי טכנולוג מזון

אסנת לוי, מנהלת אגף הגיל הרך: "הטכנולוג בוחן את כל תהליך המזון מחומרי הגלם, הכנתו, דרך הגשתו ואיכותו התזונתית"

פורסם בתאריך: 16.1.18 07:56

-->

למעלה מ-2,000 ילדים בגילאי 3-6 סועדים מדי יום בצהרוני רשת חוויות ברחובות. כחלק משיפור ופיקוח על מערך תזונה נבונה ובריאה, הוחלט לצרף לצוות הבקרה על המזון יועץ בלתי תלוי, טכנולוג המזון גיל כדורי, אשר מתמחה במדעי המזון ובביוכימיה של מזון מעל ל-20 שנה.

כדורי ילווה את תהליכי הכנת המזון כגורם מקצועי מטעם רשת חוויות. פעילותו תכלול מניעת מקורות אפשריים לזיהום מזון גולמי, בדיקת חומרי הגלם בהם משתמשים להכנת האוכל, אופן הכנת המזון ועד לטיפול במזון המוכן לפני ההגשה בצהרונים. כמו כן, יינתנו המלצות ודגשים על שמירת המזון עד ליציאתו מהחברה המספקת את האוכל לצהרונים, יעילות ותקינות המקררים, הקפדה יתרה על ניקיון המטבח, על רישום תאריכי הייצור על המזון המוכן, דרכי השינוע של האוכל עד הגעתו לגנים, בדיקה רנדומלית אצל צוותי הצהרון ובחינה כיצד מוגש המזון, העלאת המודעות לקלקול מהיר בסביבה חמה, בטיחות המזון ואבטחת האיכות.

 

גיל כדורי (צילום: לאון מנחם)

גיל כדורי (צילום: לאון מנחם)

כדורי: "תחום בטיחות המזון עוסק בכל מה שקשור להיגיינה, ניקיון, בדיקה שהאוכל והמוצר הסופי בטוח למאכל ולא עלול לצור תחלואת מעיים, קרי, שלא יהיה חיידק מסוכן, לכלוך, פלסטיק או כל דבר שעלול לגרום לפגיעה בבריאות. כמן כן, תחום אבטחת איכות עוסק בשמירה על הגשת אוכל בריא ומזין, פחות פחמימה 'פשוטה' ויותר חלבונים, סיבים וירקות".

יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר הרשת: "ההחלטה להיעזר בשירותי טכנולוג מוסמך נבעה מתוך צורך של שיפור השירות וחשיבות נושא הזנה במסגרות הגיל הרך. התקבלה החלטה לקלוט את טכונולוג המזון, שמעבר לביקורות מזון שנעשות במעבדה חיצונית עד היום, יסייר בגנים, ידריך את הצוותים בשטח ויערוך ביקורת ובקרה מקיפה בחברת ההזנה".

אסנת לוי, מנהלת אגף הגיל הרך: "הטכנולוג למעשה בוחן את כל תהליך המזון מחומרי הגלם, הכנתו, דרך הגשתו ואיכותו התזונתית. טכנולוג המזון מאפשר פיקוח הדוק יותר, בקרה, בדיקה מקצועית ואיכותית ומעקב אחר המזון המוגש עבור ילדי צהרוני חוויות. יש חשיבות גדולה שיוגש מזון איכותי ומזין, בייחוד לגילאים רכים אלו".

אסנת לוי

אסנת לוי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר