המפגש של בית המדרש הישראלי לנוער ברחובות
המפגש של בית המדרש הישראלי לנוער ברחובות

התקיים המפגש הראשון של בית המדרש הישראלי לנוער ברחובות

55 בני נוער מבתי הספר התיכוניים ותנועות הנוער מרחובות קיימו מפגש ראשון במסגרת 'בית מדרש ישראלי לנוער' שעסק בנושא האחדות בעם ישראל לציון 'יום האחדות'

פורסם בתאריך: 12.6.17 12:54

-->

בשבוע שעבר התקיים המפגש הראשון של 'בית מדרש ישראלי לנוער'. במסגרת המפגש כ-55 בני נוער מבתי הספר התיכוניים: 'השיטה', 'קציר', 'דה שליט', 'אמי"ת עמיחי', אמי"ת בנות, ומתנועות הנוער: 'השומר הצעיר', 'בני עקיבא', 'עזרא', 'הנוער העובד והלומד', התכנסו ללימוד משותף ודנו בנושאים חברתיים ואקטואליים. המפגש התקיים בבית המדרש שבמרכז הגישור והדיאלוג, שהוקם לזכרו של רס"ל יאיר אשכנזי, ועסק בנושא האחדות בעם לציון 'יום האחדות' שחל לאחרונה.

הערב נפתח במעגלי שיח שהונחו על ידי בני הנוער וכללו, בין היתר, דיון פורה ומפרה על 'נאום השבטים' של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ועל ברכת יעקב ל-12 השבטים. במסגרת מעגלי השיח הועלו שאלות מגוונות כמו האם הנפרדות היא הכרח, איך מגיעים לתיקון בחברה הישראלית, ועוד.

עם סיום מעגלי השיח התארח שר החינוך בעבר ויו"ר תנועת 'פנימה', שי פירון, שדיבר על מספר תחומים הגורמים, לדעתו, לשסעים בחברה הישראלית. לדבריו "ניתן ליצור מלמטה סיפור חדש בחברה הישראלית. על ידי יצירת פלטפורמות למפגשים יש בכוחה של החברה להוביל לשיח אחר ולשינוי".

ראש העיר רחמים מלול: "תכנית בית המדרש הישראלי לנוער תפעל באופן קבוע, פעם בשבועיים, ותקדם יצירתו של שיח קבוע, פתוח וערכי בין בני הנוער. אני מברך על היוזמה החשובה הזו שנועדה לקירוב לבבות בעם ישראל, ומודה לכל העוסקים בדבר".

כאמור, הערב הוקדש לזכרו של רב סמל יאיר אשכנזי ז"ל, תושב רחובות שנהרג לפני כשלוש שנים במבצע "צוק איתן". אשתו מוריה ובנו יואל כיבדו את האירוע בנוכחותם. לדברי מוריה, מיזם האחדות מתאים לדמותו של יאיר "אשר ידע לקבל כל אדם באשר הוא". מוריה סיפרה על דמותו של יאיר ועל הערכים בהם האמין ולאורם חי. מי שיזמה את הפעילות היא סטודנטית ממרכז הגישור ברחובות, עטרה פרנקל, בעזרת קבוצת בני נוער תושבי העיר, ורכז התכנית משה גליס.

המפגש הבא יתקיים ביום ראשון, 18.6, באולם המליאה קומה 2, לפרטים ניתן לפנות בטלפון: 089352420.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר