הזדהות ותקווה מילדי רחובות לילדי סין ולילדי איטליה
הזדהות ותקווה מילדי רחובות לילדי סין ולילדי איטליה

מחוות הזדהות ותקווה של ילדי רחובות עם ילדי סין ואיטליה הפכו לתערוכה וירטואלית

ביוזמת הנהגת ההורים העירונית, ילדי רחובות השתתפו במחוות מרגשות לילדי העיר ווהאן שבסין, שהיו נצורים בבתיהם זמן רב, ולילדי איטליה שחווים את משבר הקורונה החמור ביותר בעולם. התוצרים מוצגים כעת בתערוכה וירטואלית באתר ההנהגה העירונית

פורסם בתאריך: 30.3.20 15:42

-->

משבר הקורונה העולמי וההגבלות הנלוות אליו מניב גם יוזמות חיוביות ואופטימיות שמביעות תקווה והזדהות עם מצבם של עמים אחרים המתמודדים גם הם עם הנגיף.

לפני כחודשיים יזמה הנהגת ההורים העירונית ברחובות מחווה של תמיכה מתלמידי העיר לתלמידי ווהאן שבסין, שהיו נצורים בבתיהם במשך שבועות רבים בעקבות התפרצות מגפת הקורונה שם.

בשיתוף עם שגרירות סין בישראל ובתמיכת זהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, ואפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך, גובשה פעילות שעיקרה חשיפת תלמידי רחובות לתרבות הסינית בכלל ולאתגרים עמם התמודד הציבור הסיני באותה עת, תוך שימת דגש על הילדים הנמצאים בביתם שבועות רבים. זאת מתוך מטרה להעביר לילדי ווהאן מסר של הזדהות וחיזוק מילדי העיר.

מספר מנהלים מבתי ספר שונים בעיר נענו לפנייה ובחרו שכבה או כיתה לקיום הפרויקט. אותם תלמידים למדו על סין, על התרבות שלה ועל העיר ווהאן, התנסו בקליגרפיה, שמעו על מצבם של ילדי ווהאן המצויים בסגר שבועות רבים ואף צפו בסרטונים של ילדי ווהאן עם המסר "אנחנו ננצח". במסגרת הפעילות, התלמידים עסקו בערכים כגון: נתינה, חמלה, אמפטיה, קבלת השונה והעולם ככפר גלובלי קטן.

בחטיבות הביניים העבירו את הפעילות סטודנטים סינים ממכון ויצמן והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית (השוהים בישראל מזה חודשים רבים). הילדים הפגינו סקרנות, התלהבות, ידע ורצון אמיתי להכיר לעומק את התרבות הסינית ולהביע את הזדהותם עם ילדי ווהאן, ובסיום הפעילות הם הכינו לילדי ווהאן ברכות נוגעות ללב בסינית, אנגלית ועברית שעיקרן איחולי שמחה, בריאות, אהבה ועוד.

הנהגת ההורים העירונית שלחה לילדי ווהאן את התוצרים המרגשים באמצעות סרטונים ותמונות וריכזה את כולם לתערוכה שכותרתה Wuhan we stand המוצגת כעת באופן וירטואלי באתר הנהגת ההורים העירונית ובאופן ממשי בבניין העירייה (ניתן יהיה להתרשם ממנה פיזית לאחר הסרת ההגבלות בעקבות נגיף הקורונה בישראל). תוצרי היוזמה התקבלו על ידי הצד הסיני בהתרגשות והערכה רבה.

עם פרוץ המשבר באיטליה וכניסתם לבידוד של התושבים בכלל והילדים בפרט, פנה דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה (שבמקור הינו תושב רחובות) אל ראש העיר רחמים מלול בבקשה למחווה מצד ילדי העיר רחובות לילדי איטליה. ראש העיר פנה ליו"ר הנהגת ההורים העירונית, צופית גולן, ובעקבות המיזם לילדי העיר ווהן וביקש לערוך מיזם דומה. הנהגת ההורים נענתה בשמחה.

שלא כמו הפעילות לתמיכה בילדי ווהאן, אז עדיין התקיימה בישראל שגרה מלאה, הבקשה להבעת הזדהות עם ילדי איטליה הגיעה כאשר גם בישראל הושבתו הלימודים, ההגבלות מתווספות מיום ליום ושגרת החיים המוכרת נראית רחוקה. הנהגת ההורים העירונית נרתמה ולאחר התייעצות עם הורים בעיר המעורים בתרבות האיטלקית, בחרה להביע הזדהות ותמיכה בילדי איטליה באותה דרך שבאיטליה מביעים הילדים את תקוותם בימים אלה – ציורי הקשת בענן הנושאים את הכיתוב באיטלקית Andra tutto bene, ובעברית "הכל יהיה בסדר".

בתוך שעות מפרסום המיזם הוצפה הנהגת ההורים בעשרות תמונות של ילדים אוחזים בידיהם את ציור הקשת בענן. הקריאה להביע הזדהות והמסרים האופטימיים שנלוו אליה נגעו ללבם של הורים וילדים רבים בעיר ובימים לא קלים אלה של בידוד והגבלות חברתיות מחמירות נתנו גם להם את ההרגשה שהם לא לבד.

תמונות הילדים אוגדו לסרטון שנשלח לילדי איטליה באמצעות שגריר ישראל שם ומוצג גם הוא באתר ההנהגה.

הנהגת ההורים העירונית: "אנו מודים לשגרירות סין בישראל אשר נרתמה ליוזמה וסייעה לקיומה, לזהר בלום, מ"מ מקום רה"ע ומחזיק תיק החינוך, לאפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך, ולמנהלי מחלקות החינוך בעירייה על שיתוף הפעולה והסיוע בקידום המיזם Wuhan we stand, ליעל קדם וואטס על היעוץ והתרגום לאיטלקית וכמובן לילדי והורי רחובות, שנענו והשתתפו בשני המיזמים".

ראש העיר רחמים מלול: "ערבות הדדית היא מושג אוניברסלי. אני מודה להנהגת ההורים שנענתה לאתגר וסחפה אחריה את ההורים והילדים ביוזמה אנושית ברוח זו".

צופית גולן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית רחובות: "תודה רבה לכל השותפים שנטלו חלק במיזמים החשובים האלה. ברור לכל שהן האומה הסינית והן האומה האיטלקית מתמודדות עם משבר המשפיע ברבדים שונים עליהן ועל העולם. בכפר הגלובלי הקטן שלנו, גם אלינו המחלה הגיעה במהירות והילדים בישראל חווים גם הם תהפוכות בימים אלה בשגרה שלהם. לנו כהורים חשוב היה להעביר להורים ולילדים הסינים והאיטלקים מסרים של חמלה, נתינה, קבלת השונה, סובלנות ושותפות".

גילי אלון, מנהלת תיכון השיטה: "מפגש מיוחד בין אדם לאדם מסיר מחיצות של תרבות, גיל ומרחק. זו הזדמנות לשאול שאלות להכיר מקרוב ולראות שמאחורי כותרות החדשות נמצאים אנשים, ילדים כמוני וכמוך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר