תלמידי דה שליט וזהבה יולנדה
תלמידי דה שליט וזהבה יולנדה

תלמידי דה שליט חגגו יום הולדת לניצולת שואה. בנה: "אמא נשארה בחיים בזכות אהבת האדם שבה והאכפתיות שלה כלפי הזולת"

חטיבה ב' בדה שליט ממשיכה במיזם ימי ההולדת לניצולי השואה והגבורה. ניצולת השואה זהבה יולנדה בחגיגה שנערכה לה בביתה: "אני שמחה שנשארתי בחיים ואני רואה את כל הילדים היפים האלה"

פורסם בתאריך: 21.2.20 06:57

-->

בחטיבה ב' בדה שליט שברחובות המורה חנה גינסברג ממשיכה במיזם המיוחד "ימי הולדת לניצולי השואה והגבורה". מטרת המיזם לשמור על הקשר עם שורדי השואה לאורך כל השנה ומתקשר לפרויקט שימור מורשת השואה והגבורה אותה היא מובילה בבית הספר, ששיאו בתערוכה מכובדת ומרשימה המתקיימת בחטיבה כבר למעלה מ-20 שנה, בה מוצגים לקהל מייצגים ויצירות של התלמידים בנושא.

בשבוע שעבר הגיעו התלמידים לביתה של ניצולת השואה זהבה יולנדה, בת 91 וחצי, שלא רצתה לחכות עוד חצי שנה עד לחגיגה.

תלמידי דה שליט וזהבה יולנדה

תלמידי דה שליט וזהבה יולנדה

 

גינסברג: "זהבה נראית צעירה לגילה, מלאת שמחת חיים. היא נולדה בהונגריה ועברה שם את תקופת השואה. היא עלתה לארץ בשנת 1967, התגוררה בראשון לציון ובשנת 2008 עברה לגור ברחובות. בארץ עסקה בהנהלת חשבונות, מקצוע אותו רכשה בהונגריה.

"זהבה נוהגת לעשות הליכה כל יום במשך שעה באזור ביתה. באחד הימים, בעודה יושבת לנוח על הספסל, פגשה אותה חברתי, שוחחה עמה וכך נוצר ביניהן קשר. חברתי שיתפה אותי במפגש, העבירה לי את מספר הנייד של בנה ג'ורג' ומיד התקשרתי אליו ושוחחנו רבות. ג'ורג' בן ה-66 מטפל בה וסועד אותה בנאמנות ובאהבה מדי יום. הוא ציין בפניי שזהבה מאוד נרגשת ומתכוננת לבואנו וסיפר לי שהיא מאוד מאוד אוהבת עוגות ודברי מתיקה.

"בשעה 18:00 נכנסתי לביתה עם כ-20 תלמידים מכיתה ח' בשירה ובנגינה. זהבה נישקה כל תלמיד ותלמידה בראשם וברכה אותם באופן אישי. התלמידים הביאו עמם כיבוד בשפע ועוגות שהכינו במיוחד לערב זה. במהלך הערב הקראנו לה ברכות, שרנו שירים, אני ניגנתי באקורדיון והתלמידים תופפו בתופים. התלמידים הציגו את עצמם וציינו בפנייה את התחביב שלהם. בנה, ג'ורג', סיפר כי אמו נשארה בחיים בזכות אהבת האדם שבה והאכפתיות שלה כלפי הזולת. היא אדם טוב ואדיב. זהבה נהגה לפרגן ולהחמיא לקאפו ולכן הקאפו אהב אותה".

חנה גינסברג וזהבה יולנדה

חנה גינסברג וזהבה יולנדה

זהבה סיפרה כי יום אחד היא לא הרגישה טוב ולכן הקאפו, אשר אהב אותה, הרשה לה להישאר. בזמן הישארותה בביתן C היא ראתה את הקאפואית ששערה היה מלא בכינים, שוטפת אותו במים שאמורים היו לשמש להכנת תה לבנות אשר גרו בביתן והיו אמורות לשתות ממנו לאחר עבודתן. זהבה הבינה זאת ושפכה את כל התה עם הכינים לרצפה. הקאפואית איימה עליה שתהרוג אותה, והעבירה אותה לביתן B. זהבה חששה שיהרגו אותה, אך מסתבר שיום למחרת הוציאו להורג את כל הבנות ששהו בביתן C וכך נשארה בחיים ונצלו חייה, בזכות תרומתה לחברה ואהבת הזולת.

גינסברג מסכמת: "הערב היה שמח ומרגש ביותר. האזנו בקשב רב לסיפוריה של זהבה ושל בנה ג'ורג'. התלמידים עברו חוויה משמעותית ביותר ואחת התלמידות ציינה בהתרגשות רבה כי הייתה זו חוויה לחיים. בסיום חגיגת יום ההולדת איחלנו לה בריאות איתנה ושכולנו תקווה כי נחגוג לה בעזרת השם שוב בעוד חצי שנה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר