מקבלות מלגות "הזדמנות שנייה" לתואר ראשון
מקבלות מלגות "הזדמנות שנייה" לתואר ראשון

פרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" ממשיך ברחובות זו השנה החמישית

60 מלגות לתואר ראשון מחכות לתושבות העיר במסגרת פרויקט "הזדמנות שניה לתואר ראשון" של פורום נשים בעירית רחובות בשיתוף מפעל הפיס. נשים מעל גיל 35 תושבות רחובות וללא תואר ראשון, מוזמנות להגיע ולהתרשם בכנס ההסברה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 5.2.20 07:13

-->

פרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" יצא לדרך לפני כארבע שנים ביוזמת פורום נשים רחובות. הפרויקט נועד להעניק לנשים רחובותיות בגילאי 35 ומעלה הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ראשון. הפרויקט מתקיים בשיתוף עם מפעל הפיס ומכללת אחווה, שם לומדות רב הנשים, ולאחרונה מציע הפרויקט מלגות גם לנשים רחובותיות הלומדות במסגרות אקדמיות נוספות המוכרות מטעם המל"ג.

בימים אלה נערך הפורום לשנת הלימודים הבאה ולצאתו לדרך של המחזור החמישי. כל הסטודנטיות הזכאיות למלגה מעניקות 100 שעות התנדבות בקהילה במגוון מוסדות ופעילויות בעיר, כגון: חונכויות בבתי הספר, במועדוניות ובמתנסים, עזר מציון, קפלן, על"ה, קשישים, קהילה נגישה, הבית החם לנערות, סיירת הורים, בי"ס עידוד ועוד. בכך למעשה נתרמת הקהילה כולה מהפרויקט. בנוסף, מלווה הפורום את הסטודנטיות בעזרה בלימודים בשיעורים פרטיים וקבוצתיים שניתנים על ידי מתנדבים לאורך כל התואר וללא עלות.

מעבר לתמיכה הכלכלית ועל מנת להקל על הסטודנטיות, הפרויקט מהווה גם כתף תומכת בכל נושא הלימודים, שיעורים פרטיים, תמיכה לבני המשפחה ותמיכה בהכנת עבודות. מעטפת זו נותנת לסטודנטית את כל התמיכה שהיא צריכה על מנת לסיים את הלימודים בהצלחה מרבית.

ראש העיר רחמים מלול : "אני גאה בפרויקט החשוב הזה, אשר מסייע לתושבות רחובות לרכוש השכלה גבוהה ומלווה אותן לאורך כל התואר. המטרה שלנו היא לאפשר גם למי שנתקלת בקשיים לרכוש תואר ראשון, תוך סיוע ותמיכה. זהו פרויקט משנה חיים ואני מזמין את תושבות העיר שמתאימות לתוכנית – אל תהססו להצטרף".

חברת המועצה אוה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה ויו"ר פורום הנשים רחובות: "הפורום בשיתוף מפעל הפיס מקדם נשים בצורה משמעותית הן מבחינה אישית והן מבחינה תעסוקתית. כבר במהלך הלימודים משתתפות התוכנית עברו שינוי תעסוקתי או קודמו במקום העבודה, דבר שהשפיע באופן ישיר עליהן ועל יכולת ההשתכרות שלהן".

אביבה חלבי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: "אני מודה לראש העיר רחמים מלול על תמיכתו בתוכנית לאורך כל הדרך. אחוזי ההצלחה בפרויקט גבוהים במיוחד. 97% מהסטודנטיות ממשיכות את לימודיהן ומתוכן כ-4 מצטיינות דיקאן. הצלחה זו מתאפשרת בזכות ההשקעה הרבה של הסטודנטיות והסיוע של המתנדבים המלווים את הסטודנטיות בשיעורים פרטיים וקבוצתיים".

הסטודנטיות מציינות את עצמת השינוי שחולל בהם הפרויקט: "כל הבית הפך להיות חלק מהתהליך, אני מצליחה לעזור יותר לילדים בלימודים", "מאז תחילת הלימודים ילדיי קיבלו יותר מוטיבציה ללמוד בעצמם", "גיליתי כי כשכל כך עסוקים מספיקים יותר, מצאתי בעצמי יכולות שלא הכרתי", "מקום ההתנדבות נתן לי תחושה נפלאה, התחברתי למקום ולאנשים ואשמח להמשיך ולתרום", "היכולות שגיליתי בעצמי בעקבות הפרויקט נתנו בי את הכוח וכך הצלחתי גם לשנות את מעמדי התעסוקתי".

כנס הסברה יתקיים במרכז הגישור העירוני, ברחוב טלר 9 ב', קומה 1, ביום ראשון ה-23.2 בשעה 18:00, ויכלול עמדות רישום והסברה אודות תוכנית הלימודים של מכללת אחווה ואודות הפרויקט, המלגות ופרטים נוספים. הכנס יכלול הרשמה לקורס הכנה למכינה.

הכניסה חופשית בהרשמה מראש בקישור זה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר