עמליה חיימוביץ' עם תלמידי אמי"ת עמיחי
עמליה חיימוביץ' עם תלמידי אמי"ת עמיחי

מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ', התרשמה מתכנית "Open City" ברחובות: "ראינו פריצת דרך מחשבתית ויישומית"

מנהלת מחוז מרכז ומנהלת האגף לחינוך על יסודי במשרד החינוך הגיעו לראות וללמוד על התכנית הייחודית ברחובות "Open City". מנהלת האגף לחינוך על יסודי, דסי בארי: "אם משהו בסטיגמות ובחומות שקיימים בין חלקים בחברה ייסדק אז נעשה פה משהו גדול לחברה עוד לפני מה שנעשה לחינוך ומטרותיו"

פורסם בתאריך: 19.12.19 08:03

-->

מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ', ומנהלת האגף לחינוך על יסודי במשרד החינוך, דסי בארי, הגיעו השבוע לרחובות להתרשם מתכנית "open city" ביוזמת המפקחת חנה חרוסט ומנהלת אגף החינוך בעירית רחובות אפרת צוקרמן.

מהלך Open City הינו מהלך עירוני ייחודי שמתקיים בהובלה משותפת של משרד החינוך, עיריית רחובות וועד ההורים היישובי. מטרתו להפוך את העיר למרחב למידה עירוני הפתוח בפני כל תלמידי העיר. בשלב ראשון נפתחו 15 קמפוסים שונים: בתי ספר, הפקולטה לחקלאות, החווה החקלאית ועיריית רחובות. כ- 59 מורים בחרו ללמד תחומים הקרובים ללבם שאינם חלק מתוכנית הלימודים ומטרתם לפתח מיומנויות, ידע, וכלים רלוונטיים לעידן הזה ובהתאמה לשכבת הגיל. בתחילת השנה כ-1,300 תלמידי כיתות ח' בחרו מתוך קטלוג הקורסים קורס שמעניין אותם במיוחד לסמסטר א', כאשר במהלך שנת תש"פ ישתתפו בשני קורסים, בהתאם לתחום העניין והנושא שמסקרן אותם ובו ירצו להתפתח.

מנהלת מחוז מרכז עמליה חיימוביץ': "ראינו היום פריצת דרך מחשבתית ויישומית. מרגש לראות איך רעיון חדשני ומהפכני עובר מן הכוח אל הפועל. הביקור הוא סגירת מעגל לתהליך של בניית התכנית אותו אני מלווה עוד מראשית הדרך. המשימה של כל מורה וכל מנהל היא איך להעביר את העקרונות הלמידה בקמפוסים להוראה שבשגרה".

ביקור נציגי משרד החינוך בתכנית "open city" ברחובות

ביקור נציגי משרד החינוך בתכנית "open city" ברחובות

 

מנהלת האגף לחינוך על יסודי, דסי בארי: "חינוך יוצר חברה. מעבר לשבירת חומות הכיתה או בית הספר התכנית שוברת חומות בחברה. תלמידים לומדים בבתי ספר בכל העיר, תלמידי המקיפים לומדים בבתי ספר טכנולוגיים ולהיפך. אם משהו בסטיגמות ובחומות שקיימים בין חלקים בחברה ייסדק אז נעשה פה משהו גדול לחברה עוד לפני מה שנעשה לחינוך ומטרותיו".

מנהלת אגף החינוך ברחובות, אפרת צוקרמן: "האקלים החינוכי המיטבי ברחובות מאפשר לפרוץ לא רק את קירות בתי הספר, אלא את גבולות המרחב העירוני כולו. שמחנו להדגים לבכירות משרד החינוך את העשייה החינוכית המובילה בעיר".

מפקחי העל יסודי במחוז מרכז ואנשי האגף לחינוך על יסודי השתתפו בקורסים לפי בחירתם וחוו את חווית ה"אופן סיטי" באופן בלתי אמצעי. בהמשך היום ביקרו במרחב בינה בישיבת אמי"ת עמיחי ובסיום התקיים שיח עם מנהלי בתי הספר העל יסודיים רחובות והצטרפות למפגש למידה של קבוצת ממריאים אליו הגיע מחזיק תיק החינוך וממלא מקום ראש העיר ברחובות זוהר בלום.

זהר בלום , ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: ״מערכת החינוך ברחובות היא מהטובות בישראל ולא בכדי בחר בנו משרד החינוך לפרויקט הייחודי הזה. שמחנו להציג את חוד החנית של החינוך בעיר למובילות הדעה במשרד החינוך, והיינו גאים מאוד לקבל את המשוב החיובי מהן״.

ביקור נציגי משרד החינוך בתכנית "open city" ברחובות

ביקור נציגי משרד החינוך בתכנית "open city" ברחובות


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר