בית הספר דה שליט
בית הספר דה שליט

כפי שנחשף ב"ערים": רחובות תהפוך לקמפוס אחד גדול לראשונה בישראל

משרד החינוך ורחובות פותחים בפיילוט חדשני לקראת "בית הספר של העתיד": למשך כמה שעות בשבוע כל תלמידי כיתות ח' בעיר יבחרו באיזה בית ספר בעיר ללמוד ומה ללמוד, כולל מקצועות לא שגרתיים כמו אוטוטק, חינוך פיננסי, אומנות המחזור, צורפות ועוד. מערך הסעות עירוני יחזיר את התלמידים לחטיבת האם שלהם להמשך היום

פורסם בתאריך: 22.8.19 12:20

-->

כפי שנחשף ב"ערים" לפני כחודשיים, רחובות תהפוך בקרוב לקמפוס אחד גדול לראשונה בישראל, באמצעות מהלך Open City שמטרתו ליצור מהפכה בחטיבות הביניים הממלכתיות בעיר כך שתהיינה רלוונטיות יותר, מעניינות יותר ומשמעותיות יותר, ויהוו תשתית מתאימה לבית הספר של העתיד בעולם הדינאמי והמשתנה. יוזמי המהלך בשותפות הם עיריית רחובות ומחוז מרכז במשרד החינוך.

על פי התוכנית, כל מוסדות החינוך ברחובות יהפכו לקמפוסים הפתוחים בפני המורים והתלמידים ברחובות ללמידה וללימוד. פעם בשבוע למשך שעתיים הם יפתחו את שעריהם ויציעו לתלמידי העיר ללמוד תחומים שונים שאינם בהכרח חלק מתחומי הדעת הנלמדים כיום בבית ספרם, למשל: כתיבה יוצרת, אוטוטק, סייבר רכבים, אומנות לחימה, חינוך פיננסי, אומנות המיחזור, רחפנים, עיצוב שיער, איפור, צורפות, איטלקית ועוד.

איך זה יעבוד? בכל יום שלישי יגיעו כ-1,200 תלמידי העיר רחובות מכיתות ח' מכל חטיבות הביניים לקמפוסים שונים הפתוחים בפניהם ללמידה חווייתית, מרתקת ומשמעותית. בסיום שעתיים של למידה יפעל מערך הסעות עירוני בו זמנית, ומכל קמפוס ייצאו מספר אוטובוסים שיסיעו את התלמידים לחטיבות האם. המשך יום הלימודים בבית הספר יתחיל מיד לאחר ההפסקה הגדולה (שיעור 3) על פי לוח הצלצולים הבית ספרי.

בימים אלו עמלים בעיריית רחובות על יצירת מערכת מקוונת שבאמצעותה יוכלו התלמידים לבחור בתחילת השנה את השיעורים שהם רוצים ללמוד ולהירשם. כמו כן, מוקם מערך הסעות עירוני שיסיע את התלמידים בחזרה לחטיבת האם להמשך יום הלימודים.

בית הספר קציר

בית הספר קציר

 

להתנעת המהלך הוקמה לפני מספר חודשים ועדת היגוי אשר עמלה על פיתוח הקונספט ועל כל הפרטים שיוציאו אותו מהכוח אל הפועל. לוקחים בה חלק זהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעירייה, רחל בן יצחק, מנהלת מחלקת החינוך העל יסודי בעירייה, חנה חרוסט, מפקחת החינוך העל יסודי ממלכתי בעיר ומפקחת על הפיתוח המקצועי במחוז מרכז, פזית שני, מנהלת חטיבת קציר ב', רווית הרמן, מדריכה מחוזית ומתכללתOpen City , כרמן צוקרמן, מנהלת מרכז פסג"ה רחובות, ויו"ר ועד ההורים ברחובות צופית גולן. לוועדת ההיגוי שותפה גלית לוי, מומחית בפיתוח מנהלים ופיתוח ארגוני ליצירת מחוברות במערכת החינוך, חברת Fresh Blue.

בעיריית רחובות מסבירים כי המחשבה שמאחורי המהלך היא שחטיבות הביניים הן בין בית הספר היסודי לבין התיכון, מה שמייצר אתגרים וקשיים לא מבוטלים למורים, לתלמידים ולהורים. על כן הן נבחרו להיות הפלטפורמה למימוש המהלך. כשתלמידים יבחרו את תחום הלמידה מתוך עניין, סקרנות ותשוקה אישית, כך תעלה רמת המחוברות ותחושת השייכות שלהם למסגרות הלמידה. השאיפה היא להרחיב ככל הניתן את אפשרויותיו של כל אחד ואחד מהתלמידים בעיר רחובות לבחור את תחום הלמידה שחלם ללמוד, הקמפוס בו ירצה ללמוד (שאינו בית ספרו) ובדרך בה הוא מעוניין ללמוד. במילים אחרות, למידה פרסונלית המותאמת אישית לכל תלמיד ותלמיד. במקביל, המורים מציעים קורסים אותם הם מעוניינים ללמד מתוך התשוקה הפנימית שלהם.

בית הספר מדעים

בית הספר מדעים

ראש העיר רחובות רחמים מלול: "זה מהלך מהפכני. למשך שעתיים בשבוע אנחנו מעלימים את קירות בתי הספר והופכים את העיר לקמפוס פתוח אחד גדול. הכי טבעי שעיר המדע תהיה הראשונה להפעיל את הפרויקט הזה. זוהי הזדמנות נדירה לתלמידים לבחור את המקצועות שמעניינים אותם והזדמנות למורים לבחור מה ללמד. בין רחובות לבין משרד החינוך קיים שיתוף פעולה הדוק שמצעיד את מערכת החינוך בעיר רחובות להישגים הגבוהים ביותר בארץ, ואנו מודים להם שבחרו בנו לפיילוט החדשני הזה".

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "מהלך Open City הוא התשתית לבתי הספר של העתיד, שמאפשר לנו להכין טוב יותר את הדור הבא של העיר. זה פרויקט חדשני שמגשים לכולם חלומות: למורים ולתלמידים. המורים והתלמידים חווים ביחד חוויה של למידה מתוך תשוקה פנימית ועניין אישי".

חנה חרוסט, מפקחת בתי הספר העל יסודיים: "אני צופה שלמהלך יהיו אדוות רבות, ביניהן העלאת המוטיבציה וההנאה אצל התלמידים ואצל המורים כאחד. יצרנו למידה מתוך בחירה – המורים בוחרים מה ללמד והתלמידים בוחרים מה ללמוד. משרד החינוך ועיריית רחובות רוקמים ומממשים כאן חלום משותף באופן ייחודי ופורץ דרך. המודל הזה ישמש דוגמה למקומות נוספים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תלמיד כיתה ח ברחובות

    מר רחמים מלול היקר,
    היום התחלתי כיתה ח וגיליתי שה"open city" מוסיף לנו עוד שעתיים למערכת העמוסה מדי גם ככה שלנו.
    בתור תלמיד כיתת מצוינות יש לי מלא שעות במערכת גם ככה, אז עוד שעתיים, לא משנה כמה כיף הן יהיו, לא ממש הרצון של הכיתה שלי בפרט, ושל רוב תלמידי כיתות ח ברחובות בכלל.
    או שתפסיק את הפרויקט הנהדר הזה, או שבבקשה שהפרויקט יהיה על חשבון שעתיים אחרות במערכת השעות.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר