בית הכנסת על שם יצחק רבין ברחובות (צילום: מתוך דף הפייסבוק של בית הכנסת "אהל יצחק")
בית הכנסת על שם יצחק רבין ברחובות (צילום: מתוך דף הפייסבוק של בית הכנסת "אהל יצחק")

פרסום ראשון: בית הכנסת על שם יצחק רבין ברחובות בסכנת הריסה

בשל הביקוש הרב לבית הספר אמי"ת ברחובות, אמורה להיבנות קומת כיתות נוספת שתמוקם בחלקה מעל לבית הכנסת על שם יצחק רבין שנמצא בשטח בית הספר. בעירייה לא בטוחים אם תקרת בית הכנסת עשויה פל-קל ולא יילקחו סיכונים. גורם בעירייה: "אם המבנה בנוי בשיטת פל-קל נאלץ להרוס את התקרה ואולי אפילו לבנות מחדש את בית הכנסת"

פורסם בתאריך: 1.8.19 08:33

-->

מחלקת הבינוי של עיריית רחובות, האחראית בין היתר על שיפוצי קיץ ובניית מבנים חדשים במוסדות החינוך בעיר, בודקת בימים אלה האם בית הכנסת על שם יצחק רבין, השוכן במתחם בית ספר אמי"ת, נבנה בשיטת פל-קל הידועה לשמצה.

עד עתה גג בית הכנסת לא היווה כל סכנה למתפללים גם אם אכן מדובר בתקרת פל-קל, שכן מעליו אין שום מבנה ולמעשה לא מופעל עליו משקל שיכול להביא לקריסתו. אלא שכעת, בשל הביקוש הרב לרישום תלמידות בבית הספר הנחשב והמצליח, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, ומחזיק תיק התחזוקה, עו"ד אבי מוזס, מעוניינים לקדם בניית קומה נוספת בבית הספר, שבחלקה תמוקם גם מעל בית הכנסת.

גורם בעירייה מסביר: "מאחר וישנו ביקוש רב לרישום בבית הספר אמי"ת, הוחלט להוסיף קומה לצורך הכנת כיתות לימוד. הקומה אמורה להבנות גם על בית הכנסת שנמצא במתחם, אבל לשם כך הבנייה חייבת להיות על יסודות חזקים. מאחר ואנחנו לא יודעים באיזה סוג של בנייה נבנה בית הכנסת, הוחלט להביא פלטות בטון ששוקלות הרבה טונות. כעבור מספר ימים נדע אם המבנה מספיק חזק בכדי לבנות עליו. אם המבנה בנוי בשיטת פל-קל נאלץ להרוס את התקרה, לחזק את היסודות ואולי אפילו לבנות מחדש את בית הכנסת. בימים הקרובים נדע מה הכיוון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר