עו"ד קארין ברגינסקי
עו"ד קארין ברגינסקי

קארין ברגינסקי בהצעה לסדר: יישום חוק התקנת מצלמות במעונות יום ברחובות מגיל 0 עד 3

חברת מועצת רחובות, עו"ד קארין ברגינסקי, מציעה ליישם ברחובות כבר משנת הלימודים הקרובה את חוק התקנת המצלמות לשם הגנה על פעוטות

פורסם בתאריך: 7.7.19 17:42

-->

היום בערב (ראשון) מתוכננות מחאות של הורים בחלקים רבים ברחבי הארץ, בתקווה לשנות את האופן שבו מטפלת המדינה בפרשיות התעללות בפעוטות.

בתזמון מושלם, חברת מועצת רחובות עו"ד קארין ברגינסקי הגישה הצעה לסדר בתקווה ליישם את החוק התקנת מצלמות במעונות יום ברחובות כבר בשנת הלימודים הקרובה.

ברגינסקי מסבירה: "לנוכח המקרים המצמררים והזוועות שהתרחשו ומתרחשים במעונות יום מסוימים, ולאור העובדה בה אנו רואים את חסרי הישע סובלים מהתעללויות ואף עדים לרצח שהתרחש לא מזמן של ילדה קטנה, מלאכית שחייה נקטעו בגלל היעדר פיקוח, אני סבורה שיש ליישם את החוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום מגיל 0 עד 3 כבר מ-1.9.19, בתקווה כי הנ"ל ייושם בהמשך מגיל 3 עד גן חובה. זאת חרף האפשרות בחוק להסתגלות של שנה. מחובתנו ליישם את החוק כבר מעכשיו ולא לחכות שנה כפי שהחוק מתיר, על מנת למנוע חלילה את האסון הבא".

עוד מסבירה ברגינסקי: "החוק המוצע נועד להגשים תכלית ראויה באופן מידתי. מצלמות המתעדות את הטיפול בפעוטות חסרי ישע יכולות לשמש אמצעי הרתעה, בקרה ואכיפה שאין להמעיט ביעילותו. התקנת המצלמות נועדה להשיג שלוש מטרות מרכזיות: הרתעה מפגיעה בפעוטות, איתור מקרי פגיעה ושימוש בתיעוד פגיעה שאירעה לשם חקירה ואכיפה.

"התקנת המצלמות נדרשת נוכח המציאות המצערת שבה פעוטות רכים בשנים עלולים להיות חשופים לפגיעות ולאלימות קשה, אך אין דרך לטפל כנדרש ברבים מהמקרים האלה. עם זאת, צילום במעון יום לפעוטות בכל השעות שבהם שוהים פעוטות במעון גורר בעקבותיו פגיעה בפרטיות של הפעוטות ושל העובדים במעון. ההסדר המוצע נועד ליצור איזון קפדני בין הצורך למנוע ולאתר את הפגיעה בפעוטות חסרי ישע כדי להגן על חייהם, שלומם, בריאותם וכבודם, ובין השמירה על כבודם ופרטיותם של הפעוטות, של אנשי הצוות במעון ושל כל אדם אחר הנמצא במעון, למעט במסגרות הפועלות בבתים פרטיים או במסגרות שבהן יותר מ-70% מההורים אינם מסכימים לכך, וכן תהיה התקנת המצלמות גם אחת הדרישות לרישוי המסגרת על פי חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות. חומרים ישמרו ל-30 יום ובסמכות המשטרה לאפשר להורים לצפות בשל פגיעה בפעוט.

"דווקא היום, כשיש מודעות לנושא החשוב, כשברוב הארץ מצביעים ברגליים, מחובתנו לעשות הכל כדי ליישם את החוק לאלתר. מהיכרותי עם ראש העיר וחברי המועצה הנכבדים, אני רוצה להאמין שבמקרה הזה לא ניתן לפוליטיקה לנצח. אני רוצה להאמין שכולם יצביעו בעד החוק כדי למנוע נזק בלתי הפיך לחסר ישע".

חשוב לציין שהשנה רשת חוויות רחובות כבר הכניסה טכנולוגיות חדשות להגברת תחושת הביטחון של ההורים ולראשונה בשנת הלימודים תשע"ט הופעל מערך מצלמות במעגל סגור ב-7 מעונות "צעדים – מרכזים חינוכיים לגיל הרך" של הרשת. המצלמות הוצבו בכל הכיתות והחצרות, במטרה להגביר את הבקרה ותחושת הביטחון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר