אוולין רוזנפלד במהלך העבודה על הסרט
אוולין רוזנפלד במהלך העבודה על הסרט

מכפר הנוער עיינות לפסטיבל סרטים

בשבוע שעבר הציגה אוולין רוזנפלד, בוגרת כפר הנוער עיינות, את סרט הגמר שלה בתחרות של פסטיבל גאה. ל"ערים" היא מספרת על תהליך יצירת הסרט, שהתחיל די במקרה

פורסם בתאריך: 16.6.19 10:42

-->

בשבוע שעבר הציגה אוולין רוזנפלד, בוגרת כפר הנוער עיינות, את סרט הגמר שלה בתחרות של פסטיבל גאה. יצירת הסרט התחילה די במקרה, כשרוזנפלד הייתה בכיתה י"א ונחשפה לספר "ארי ודנטה מגלים את סודות היקום". עבורה זה לא היה עוד ספר: "זה היה הספר הראשון שהרגשתי אותו באמת. הספר שהרגשתי שמבטא את כל מה שאני לא מצליחה לומר ואת כל מה שאני מפחדת להגיד. רציתי לשתף אותו, רציתי להביע דרכו את הקול שלי וזה היה הרגע בו החלטתי לכתוב תסריט".

למרות שהספר מתמקד בבנים, החליטה רוזנפלד לשנות את הדמויות לבנות: "עולם הבנים הוא לא העולם שלי וככה יצא שהסרט מתמקד בעולם הנשי, כי גם הצוות שלנו וגם הדמויות בסרט הן נשים. בסרט יצא שאין אפילו גבר אחד וזה מאפשר לנו להתעמק יותר בעולם הפנימי שלנו ולהיות אותנטיות עד הסוף".
בסרט, שנקרא "סודות היקום", אלכס היא נערה בודדה ומבולבלת שמתקשה להבין את עצמה ואת העולם שלה. היא נקשרת לעופר, נערה מוחצנת וחברותית שרוצה לגלות את היקום, וביחד הן מגלות את האמת על עצמן ואת הקשר שבין אהבה לסודות היקום.

אוולין, שהייתה אז תלמידת מגמת קולנוע בכפר הנוער עיינות, לא חשבה בהתחלה שהתסריט יתפתח לסרט. "התייחסתי לזה כאל תסריט שאולי אוכל להפיק יום אחד, אבל אז איתמר המורה לקולנוע דיבר איתנו על סרטי גמר לסיום בי"ב והחלטתי שזה מה שאני אעשה.

"ההפקה הייתה לא פשוטה. במהלך החופשים לקחנו ימים שלמים כדי לצלם ופעם אחת צילמנו יום שלם ללא סאונד ואז היינו צריכות לצלם הכל שוב. הימים היו מאוד אינטנסיביים, כל הזמן קראנו לאיתמר כדי שיעזור לנו והוא כמובן תמיד היה רץ לעזור".

המאמץ כאמור השתלם, והסרט זכה לחשיפה מרגשת בתחרות של פסטיבל גאה. אוולין מסכמת: "הכי חשוב לי שהסרט באמת ייגע באנשים ויעזור לנו להבין שאהבה זו אהבה. שכולנו נאהב את עצמנו ואת האחר ללא תנאי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר