פרויקט אמץ אתר בבית דונדיקוב
פרויקט אמץ אתר בבית דונדיקוב

שישי היסטורי ברחובות: פרויקט "אמץ אתר" שוב יוצא לדרך

במסגרת פרויקט "אמץ אתר" המתקיים זו השנה התשיעית ברחובות, ייערכו ביום שישי סיורים ב-17 אתרי מורשת בעיר בהדרכת תלמידי כיתות ח'

פורסם בתאריך: 28.5.19 08:58

-->

בני נוער רבים ישתתפו ביום שישי השבוע (31.5) בסיורים ב-17 אתרי מורשת ברחובות, בהדרכת תלמידי כיתות ח'. זאת במסגרת פרויקט "אמץ אתר" המתקיים זו השנה התשיעית בעיר.

הפעילות תתקיים במסגרת שבוע שימור אתרים ארצי שמארגנת המועצה לשימור אתרי מורשת ישראל. תלמידי חטיבות הביניים בעיר לוקחים חלק בתוכנית "אמץ אתר", שמטרתה להכיר את תולדות העיר רחובות. ההיכרות הופכת לאמיתית ומשמעותית עבור התלמידים, הם נוברים בארכיון ומגלים מסמכים ישנים, לומדים את סיפור הדמויות שהשפיעו ועיצבו את פני המושבה דרך מכתביהם האישיים, מחיים את אתריה ההיסטוריים של המושבה ומשחזרים אירועים מרכזיים בעיצוב המושבה.

כל בית ספר "מאמץ" אתר בעל משמעות היסטורית במושבה, לומד את סיפורו ומכין ערכת הדרכה. הפעילויות יחלו מהשעה 9:00 ועד 12:00 באתרי השימור הבאים: בית דונדיקוב, בית יוספזון, בית חביבי, בית הספר סמילנסקי, בית הכנסת הגדול, בית האסמים, הבאר ברחוב מנוחה ונחלה, בית סלוצקין, ארמון הנשיא – מכון ויצמן, אתר היקב ברחוב הנשיא הראשון, הגן הראשון, בית העם, בית בתיה מקוב, בית איזנברג, גן צמחי התנ"ך והמושבה, בית זלצר, תלמוד תורה.

פרויקט אמץ אתר ביקב

 

פרויקט "אמץ אתר" הנו פרויקט משותף למחלקת החינוך העל יסודי באגף החינוך בעיריית רחובות, המועצה לשימור אתרי מורשת ישראל, עמותת ש.מ.ר, בית יד לבנים, משרד החינוך, מנהל חברה ונוער מחוז מרכז ושל"ח. לפני כ-9 שנים ראש העיר רחמים מלול, יחד עם עמותת ש.מ.ר, הציב את חזון השימור של אתריה ההיסטוריים של רחובות יחד עם הפיתוח המואץ של העיר במרכז העשייה העירונית. במקביל לעשייה המואצת של שימור ופיתוח, עוקבים התלמידים בשעורים ובסיורים אחר תהליכי השימור של המבנים ההיסטוריים ויחד עם מוריהם המשתלמים ומסיירים בעיר בהנחייתה של עדי אברמסון, משלבים את הלמידה עם החוויה של הגילוי וחיפוש המידע לגבי העבר.

מנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן: "אמץ אתר הוא פרויקט מיוחד המחבר את תלמידי העיר למורשת הענפה של רחובות. במסגרת הפרויקט החינוכי והערכי הזה, אנו מצליחים להטמיע בקרב התלמידים תחושת שייכות והכרת העבר בדרך חווייתית ומיוחדת".

עדי אברמסון, רכזת התוכנית והשתלמות המורים: "אנו מאמינים שהנחלת הידע והמידע בדרך חווייתית ומשמעותית, המשלבת דרכי חקר יחד עם כלים דיגיטליים חדשניים כמו השימוש בטלפונים חכמים ואפליקציות, מביאה להוראה בדרך אחרת, מסקרנת ומלהיבה וגורמת לבני הנוער ללמוד מתוך חדוות יצירה תוך טיפוח השייכות לעיר ולתולדותיה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר