עו"ד קארין ברגינסקי
עו"ד קארין ברגינסקי

קארין ברגינסקי בהצעה לסדר: הקמת ועדה לפיקוח על ההזנה במערכת החינוך

ברגינסקי: "ברור לי כי מנגנון כזה מצריך משאבים, אולם בריאות ילדינו מצדיקה את ההשקעה"

פורסם בתאריך: 16.5.19 07:34

-->

חברת מועצת רחובות, עו"ד קארין ברגינסקי, העבירה לקראת ישיבת המועצה הקרובה הצעה לסדר בנוגע להקמת ועדה לפיקוח על ההזנה במערכת החינוך בעיר.

בהצעתה מפרטת ברגינסקי: "נושא ההזנה מאד קרוב ללבי, כי במהלך 8 השנים האחרונות הובלתי אותו. זה התחיל בגנים, לאחר גילוי ליקויים במסגרת ההזנה בצהרונים, ובשיתוף עם רשת חוויות התחלנו לעקוב מקרוב, לרבות ביצוע טעימות, ביקורים במפעל הספק, מעקב צמוד והתייעצות עם גורמים מקצועיים. את אותו מודל ביקשתי ליישם בשנת 2014 בכל הנוגע לבתי הספר, בעת שחברה העירונית החלה לנהלם, ואכן גם כאן נוצר שיתוף פעולה פורה.

הסיור במפעלי המזון

סיור במפעלי המזון

"נכון להיום, הנהגת ההורים העירונית והן הנהגת ההורים בכל בתי הספר, וההורים בכלל – הן בבתי הספר והן בגנים, מאד מעורבים בכל הנוגע להזנה, אולם לנוכח הניסיון שצברתי (8 שנים בפועל של מעקב צמוד) ולנוכח התלונות שנחשפתי אליהן ברמה היומיומית ונחשפת עד היום, אני מבינה כי הפיקוח כפי שמתקיים כיום וכפי שהתקיים עד היום אינו מספיק. חייב להיות מנגנון מקצועי ובלתי תלוי שיסייע לנציגות ההורים בפיקוח, אשר לא יהיה קשור לרשות, לחברה העירונית, לרשת חוויות או לספק, ולשום גורם הקשור במישרין או בעקיפין לנותן או קונה השירות".

ברגינסקי מסבירה: "פיקוח על ידי הלקוח הוא אמצעי מקובל בתחום המזון. פיקוח כזה מתבצע על ידי קמעונאים גדולים, משרד הביטחון (צה"ל), יצרנים וכו,' ומהווה נדבך נוסף על הפיקוח העצמי של היצרן, של הרשות המקומית ומשרד הבריאות ומאפשר ל"לקוח" בקרה הדוקה יותר על היצרן.

"על מנת ליישם פיקוח מסוג זה אני מציעה להקים ועדה בלתי תלויה שתהיה מורכבת מאנשי מקצוע בלתי תלויים. הרכב הוועדה המוצע: טכנולוג/מהנדס מזון, דיאטן/דיאטנית (לרבות הדרכה שתעסוק כיצד להגיש את האוכל, כיצד לשבת וכיצד להתנהל בעת שילד מסרב לאכול, כיצד לגרום לילד לשתף פעולה באמצעות דוגמה על ידי מדריכים הנמצאים במקום, רופא/רופאה ילדים, וטרינרים בעלי התמחות בבריאות הציבור, נציגי ציבור ונציגי הורים. ברור לי כי מנגנון כזה מצריך משאבים, אולם בריאות ילדינו מצדיקה את ההשקעה".

מהעירייה נמסר: "הצעות לסדר יידונו כמקובל בישיבת המועצה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר