חגיגת יום ההולדת לחיים להט
חגיגת יום ההולדת לחיים להט

מרגש: תלמידי חטיבה ב' מ"דה שליט" הגיעו לביתו של ניצול שואה כדי לחגוג לו יום הולדת

במסגרת מיזם שימור מורשת השואה והגבורה שמובילה המורה חנה גינסברג בדה שליט, הגיעו תלמידים לביתו של חיים להט בן ה-84 ושימחו אותו ביום הולדתו. להט: "תודה על הערב הנפלא והמרגש. אני באמת מרגיש כמו ילד שחוגגים לו יום הולדת"

פורסם בתאריך: 30.4.19 11:03

-->

"תודה על הערב הנפלא והמרגש שהכנתם לי ליום הולדתי. עכשיו אני באמת מרגיש כמו ילד שחוגגים לו יום הולדת". כך אמר בהתרגשות חיים להט, ניצול שואה בן 84 מרחובות, למורה חנה גינסברג ולתלמידי חטיבה ב' ב"דה שליט", כאשר אלה הגיעו לביתו וחגגו לו את יום הולדתו במסגרת המיזם 'שימור מורשת השואה והגבורה' שמובילה המורה גינסברג למעלה משני עשורים.

להט הינו ניצול שואה אשר הגיע ארצה בהיותו בן 15 עם תנועת רבי עקיבא. הוא הצטרף כילד יתום לבית היתומים של התנועה. במשך מספר שנים הוא מגיע לחטיבת דה שליט לתערוכה לזכר השואה והגבורה, כדי לספר את סיפורו המצמרר והמרגש. התלמידים אשר צמאים לשמוע סיפורי עד, שותים בשקיקה את דבריו.

חנה גינסברג מספרת: "תיאמתי עם חיים להט ואשתו את מועד הגעתנו לביתם. הגעתי עם כ-20 תלמידים, רובם מכיתה ז', אשר הביאו כיבוד רב ועוגות אותן הכינו במיוחד. בכניסה לביתם חילקתי לתלמידים תופים ונכנסנו בשיירה בקול תרועה רמה ובשירי ימי הולדת. במהלך יום ההולדת ניגנתי באקורדיון והתלמידים ליוו אותי בשירה.

חגיגת יום ההולדת לחיים להט

חגיגת יום ההולדת לחיים להט

 

"לאחר שירים וריקודים רבים הגענו לשלב הברכות: בירכתי אותו בברכה חמה ולבבית בשם כולנו והתלמידים אף הם הקריאו את הברכה המיוחדת שהכינו עבורו. הייתה חגיגה שמחה ומרגשת מאוד, בה לקחו חלק גם נכדותיו שבאו במיוחד לחגוג עמנו ולשמח את סבא".

חגיגת יום ההולדת לחיים להט

 

חגיגת יום ההולדת לחיים להט

 

חיים להט עצמו התרגש מאוד ברך את הנוכחים ואמר: "תודה לכם על כל העבודה ההתנדבותית שאתם עושים בתחום זה של הנצחת מורשת השואה והגבורה, ובמיוחד בתחום החינוך לדורות הבאים, בהובלתה של המורה חנה הנפלאה".

בהמשך העניק להט שי מעשה ידיו כאדם היוצר כלים מזכוכית, כלי הגשה לשתייה חמה.

"במהלך יום ההולדת חיים ערך לנו סיור בביתו והציג בפנינו את עבודותיו הנפלאות: חלונות ויטראז' מדהימים ביופיים ועוד עבודות נוספות מתחום הזכוכית", מוסיפה המורה גינסברג.

רותם, אחת התלמידות, אמרה: "לשמח מישהו זה משמח".

נדב, תלמיד נוסף: "חשוב להנציח את זכר השואה ולהמשיך את מורשת הגבורה".

התלמידה נעמה: "אני מאד התרגשתי והרגשתי שאני עושה מעשה מאד טוב. היה מרגש להכין בעצמינו את עוגת יום ההולדת לחיים".

התלמידה הדר: "נהניתי לראות את השמחה שלו כשהוא מספר מה עבר עליו ואיך הצליח לשרוד".

בתום האירוע שנמשך כשעתיים, הביעו כולם את התקווה שיזכו לראות את להט בתערוכה לזכר השואה והגבורה שתתקיים גם השנה בבית הספר.

חגיגת יום ההולדת לחיים להט

מיזם חגיגת ימי ההולדת לניצולי השואה ברחובות הינו מיזם אחד מיני רבים של המורה חנה גינסברג, שמטרתו לשמור על הקשר עם שורדי השואה לאורך כל השנה. יוזמה זו מתחברת ומתקשרת לפרויקט שימור מורשת השואה והגבורה אותה היא מובילה, ששיאו בתערוכה מכובדת ומרשימה המתקיימת בחטיבה כבר למעלה מ-20 שנה, ובה מוצגים לקהל מיצגים ויצירות של התלמידים בנושא השואה והגבורה. במהלך השנה הקרובה עתיד המיזם להימשך ולהתפתח גם בתחומים נוספים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר