בית הספר דה שליט (צילום: ניר שמול)
בית הספר דה שליט (צילום: ניר שמול)

חטיבת הביניים דה שליט ב' בין זוכי פרס החינוך של ארגון המורים

חטיבת הביניים דה שליט ב' מרחובות היא אחד מבתי הספר הזוכים השנה בפרס החינוך של ארגון המורים על שם אחמד טהא אגבארייה ז"ל, בזכות קידום חינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה

פורסם בתאריך: 8.4.19 07:52

-->

ארגון המורים ערך השבוע את טקס פרס החינוך התשע"ח. השנה הוענק הפרס לבתי הספר המקדמים "חינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה". הפרס הוענק ל-21 בתי ספר מצוינים, כל אחד בתחומו, בקידום החינוך בצורה פורצת דרך ומעוררת השראה בדגש על קידום תוכנית חינוכית ערכית ייחודית לקידום ערכי נתינה, כבוד הדדי, סובלנות, מעורבות חברתית ואזרחית ותרומה לקהילה.

חטיבת הביניים דה שליט ב' מרחובות זכתה בפרס החינוך בזכות מגוון יוזמות ופעילויות ההתנדבותיות שנערכות בבית הספר במהלך שנת הלימודים האחרונה.

בחטיבת הביניים לומדים 720 תלמידים. על פי הנהלת החטיבה "בשגרת יומנו אנו משלבים את הערכים מצוינות, אחריות, נתינה, סובלנות כלפי האחר וכבוד האדם". בית הספר רואה בעצמו ארגון קהילתי תורם. מורים, תלמידים והורים מעורבים ותורמים לקהילה, פועלים על פי איתור צרכים עדכני ונותנים מענה לאורך השנה, כל שנה. צוות בית הספר עבר פיתוח מקצועי בתחום החינוך הערכי ובחר להתמקד בערך הנתינה. ערך שהערכי והמעשי נשזרים בו יחדיו.

תוכנית המעורבות החברתית היא תוכנית סדורה ומקיפה את כל תלמידי החטיבה. כל התלמידים פעילים בתוכניות להתנדבות, שחלק מהן מוצע להם לבחירה ואחרות יזומות על ידי תלמידים. נוסף לכך פתח בית הספר כיתות ייחודיות לקידום יזמות חברתית קהילתית כחלק מתוכנית הלימודים.

בחטיבה קיימות שתי כיתות קמ"ה בכל שכבה – לקידום מנהיגות הומניסטית, וכיתת יח"ד – יזמות, חברה ודעת. הורי התלמידים שותפים בחשיבה, באיתור צרכים של תרומה לקהילה ובסיוע ביישום מענה לצרכים. כמו כן הפעילות הקהילתית נעשית בשיתוף גורמים בקהילה והרשות המקומית.

בין מגוון היוזמות והפעילויות ההתנדבותיות ניתן למנות את חיוך נדיר, ערב כולולם שבו גויס מימון למחקר על מחלה נדירה של ילד החולה במחלה. ההישג העיקרי של הערב היה חיוך מאוזן לאוזן של הילד החולה. עוד במסגרת פעילות החטיבה נערך מיזם משאלות לב לילדים חולים בקשר עם העמותה ובשיתוף הורים המגייסים אנשי קהילה. בנוסף, חטיבת הביניים עורכת פעילות למען משפחות שכולות לאורך השנה בשיתוף יד לבנים. בין היתר מקיימים טקסים זיכרון פרטניים למשפחות. עוד במסגרת פעילות החטיבה נערכות תוכניות ייחודיות במערכת הלימודים כמו יוזמת חיוך נדיר – חברותא עם כיתת ותיקים, סיוע לעולים במתנ"סים, משאלות לב. מפגשים עם בוגר משמעותי בהם בוגר החטיבה פוגש תלמידים ומשמש מקור השראה עבורם ופרויקט נאמני חברה שבו לתמידי כיתות ט' חונכים תלמידי כיתות ז' ותלמידי חינוך מיוחד ביוזמה והובלה של מורים.

בנימוקי הוועדה הפדגוגית של ארגון המורים להענקת פרס החינוך לחטיבת הביניים דה שליט, נכתב כי "בית הספר זכה בפרס החינוך על עשייה ייחודית בתוך כלל הגישה המערכתית בבית הספר לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "השנה ייעדנו את הפרס לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה. ועדת הפרס שהוקמה בארגון קבעה קריטריונים לקבלת הפרסים, ובחרה מבין בתי הספר הטובים את 21 המצוינים ביותר, והם "נבחרת הפרס" לשנת תשע"ח. בכוונתנו להמשיך במפעל זה לאור חשיבותו ולאור העובדה שמדי שנה גדל מספר בתי הספר היוזמים ומיישמים חינוך ערכי ומצוינות חברתית בצד שאיפתם למצוינות בתחומי הדעת".

רן ארז (צילום: פיני חמו)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר