כנס מדעי טכנולוגי באשכול הפיס
כנס מדעי טכנולוגי באשכול הפיס

כנס מדעי טכנולוגי לתלמידי כיתות ה'-ט' מרחובות סיכם את שבוע המדע והטכנולוגיה הבינלאומי בעיר

"תלמידים חוקרים ברחובות" - כנס מדעי טכנולוגי לתלמידי ה'-ט' בעיר, התקיים היום (ראשון) באשכול הפיס והיווה את הכנס הגדול ביותר במחוז המרכז

פורסם בתאריך: 17.3.19 18:52

-->

כנס "תלמידים חוקרים ברחובות", כנס מדעי טכנולוגי לתלמידי כיתות ה'-ט' , התקיים היום (ראשון) באשכול פיס רחובות, לסיום שבוע המדע והטכנולוגיה הבינלאומי לשנת 2019.

הכנס, שהפך למסורת בעיר המדע והתרבות, נערך השנה בהשתתפות כ-300 תלמידים מ-33 בתי ספר ברחובות, 20 בתי ספר יסודיים ו-13 חטיבות ביניים: בגין, בן צבי, בכור לוי, בן גוריון, הרצוג, השיטה, ויצמן, יבניאלי, ניצני המדע, נעם הצבי בנים, סיני, סמילנסקי, פרחי המדע, רמון, רמת אלון, שביט, שז"ר, שריד, שפרינצק, תחכמוני, אורט, אולפנת צביה, אמי"ת הלל בנות, אמי"ת המר בנים, בית חנה, דה שליט א', דה שליט ב', ישיבת אמי"ת עמיחי, ישיבת בנ"ע הדרום, מדעים, קציר א', קציר ב' ורון ארד. החווה החקלאית לקחה חלק בכמה עבודות.

72 פוסטרים מדעיים הוצגו במבואה במגוון נושאי חקר, ו-61 הרצאות נשמעו בשבעה מושבים בו זמנית, מה שהפך את הכנס לגדול ביותר במחוז המרכז.

כנס מדעי טכנולוגי באשכול הפיס

 

הבוקר נפתח בטקס חגיגי באודיטוריום, בנגינת אנסמבל הכינורות של הקונסרבטוריון העירוני ובמעמד ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, מנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן, המפקחת הכוללת של בתי הספר היסודיים ויקי עזיאל, הממונה על הוראת מדע וטכנולוגיה במחוז מרכז רונית רוזנבוש, מדריכות מדע וטכנולוגיה, מנהלי בתי הספר, מורים, אורחים ותלמידים חוקרים.

עירית דוידוביץ, מנהלת אשכול פיס רחובות, ברכה את התלמידים הנרגשים וציינה: "תלמידים יקרים, למעשה חוקרים צעירים, לקראת כנס זה עברתם תהליך למידה ארוך במהלכו התנסיתם בחוויה של גילוי ויצירת ידע חדש. רכשתם מיומנויות חשיבה לחקירת תופעות טבע ולהבנת העולם. התנסיתם בחקר מדעי המבוסס על תצפיות, ניסויים, מדידות וחוקים מחשבתיים. הייתם מדענים, יזמים וממציאים. הכנס הבנוי במתכונת כנס מדעי אקדמי, מאפשר להציג את תוצרי תהליך החקר שלכם, לפגוש ולהאזין לעמיתיכם מרחבי העיר ולהיות חוד החנית של עשייה מדעית, חברתית ומנהיגותית למען עתידכם. ישר כוח".

זהר בלום: "רחובות גאה להמשיך במסורת של קיום כנס מדעי-טכנולוגי עירוני זו השנה השמינית. אני גאה לראות אולם מלא מפה לפה, לראות עוד ועוד בתי ספר משתתפים. הכנס הוא פרי שיתוף פעולה של העיר רחובות עם משרד החינוך והוא מבטא את הלמידה המשמעותית והיצירתיות של תלמידי העיר. בעיר רחובות יש חברות הייטק בינלאומיות, פארקי מדע, מכוני מחקר כמו מכון ויצמן למדע והפקולטה לחקלאות, הנותנים מעטפת מעצימה למערכת החינוך. מרגש לראות את התלמידים הסקרנים, את ההשקעה ואת דור העתיד של המדענים צומח כאן בעיר המדע והתרבות".

זהר בלום

 

רונית רוזנבוש, הממונה על הוראת מדע וטכנולוגיה במחוז מרכז: "נלסון מנדלה אמר שהחינוך הוא הנשק הטוב ביותר באמצעותו ניתן לשנות את העולם. אנחנו במדינת ישראל יודעים זאת יותר טוב מכולם. ידע הוא כוח, מדע הוא כוח ויזמות במדינה שלנו היא כוח מדיני ועוצמה עולמית. רכישת מיומנויות של חקר ופתרון בעיות מובילה שינויים בלתי פוסקים בעולם. בקרוב תנחת "בראשית" על הירח ואתם דור העתיד תנחיתו את החללית הבאה במאדים".

אתנחתא מוסיקלית התאפשרה בנגינת פסנתר ב-4 ידיים של תלמידות הקונסרבטוריון העירוני ליה ליבוביץ ודניאל אייזלר בהדרכת המורה ילנה טושמלוב. שוהם נחמני, אליס דלי ומאי שרעבי מחט"ב קציר ב' ברכו בשם תלמידי חטיבות הביניים וסיפרו על החוויה האישית שעברו בתהליך החקר. איתי הוניג וטל ולביץ' מבית ספר פרחי המדע ברכו בשם תלמידי היסודיים. כל בתי הספר וכל התלמידים קיבלו תעודות הערכה על עבודתם והשתתפותם בכנס, וכל תלמיד קבל תיק מתנת אגף החינוך בעיריית רחובות, ובו פנקס, חלוק לבן וכובע המסמלים את עבודת המדען.

מושב הפוסטרים במבואה לווה בחידון נושא פרסים. במקום הראשון זכתה תלמידת חט"ב אורט, באטריסה לביט, במקום השני זכה תלמיד מסמילנסקי ובמקום השלישי זכה לישי בן שמחון מקרית החינוך למדעים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר