קורס של מועדון הנדלן באוניברסיטה הפתוחה (צילום: יח"צ)
קורס של מועדון הנדלן באוניברסיטה הפתוחה (צילום: יח"צ)

בונים תעסוקה לסטודנטים

מועדון הנדל"ן של אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה יכשיר יזמים ומנהלי פרויקטים של התחדשות עירונית ותמ"א 38

פורסם בתאריך: 24.5.17 11:47

-->

קורסי ההעשרה, הסדנאות וההרצאות של אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה הפכו כבר מזמן לשם דבר, וההיענות וההשתתפות בהם נמצאת במגמת עלייה מתמדת. האגודה, הנחשבת לאגודה צעירה יחסית (פועלת משנת 2009), שמה לה כמטרה מרכזית להעניק לסטודנטים במוסד האקדמי ערכים, ידע ופרקטיקות שאף תואר במוסד אקדמי לא יכול להעניק. בימים אלה, במסגרת מועדון הנדל"ן שלה, יוצאת האגודה ביוזמה חברתית חדשה: קורס הכשרה לעבודה כיזמים וכמנהלי פרויקטים בתחום התחדשות עירונית ותמ"א 38. הקורס יועבר בקמפוס ראשון לציון ובקמפוסים נוספים של האוניברסיטה הפתוחה. לצורך כך, חבר מועדון הנדל"ן לקבוצת "נדלניסט" ולעומד בראשה דדי חממה, בעצמו בוגר ובעל תואר של האוניברסיטה הפתוחה.

הקורס מיועד לסטודנטים מן המניין המתעניינים בתחום ורוצים להפוך למתווכים, אנשי נדל"ן ויזמים, וגם לכאלה שרוצים ללמוד את התחום באופן מקצועי ומקיף ולזהות, למשל, את העסקה הנכונה והרווחית ביותר עבורם על מנת להוציאה אל הפועל. המשתתפים בקורס ירכשו את הידע והכלים הדרושים להם להפוך מומחים ויזמים בתחום ההתחדשות העירונית, ובכלל זה פרויקטים של תמ"א 38, ובסיומו יקבל כל אחד מהם תעודת הכשרה כיזם נדל"ן ומנהל פרויקטים של התחדשות עירונית מטעם מועדון הנדל"ן וקבוצת נדלניסט.

לדברי סגן יו"ר האגודה, רועי אדמוביץ', לפרויקט יש מטרה חברתית: להכשיר מקרב הסטודנטים את דור היזמים הבא שיוביל לעלייה משמעותית במספר הפרויקטים של תמ"א 38 והתחדשות עירונית ברחבי הארץ, וכפועל יוצא מכך להגדלת ההיצע של יחידות הדיור בשוק הנדל"ן בארץ.

אדמוביץ': "אגודת הסטודנטים שלנו היא מעין 'מוצר משלים' – אנחנו מלווים אותם במשך התואר, מעניקים להם הטבות ובילויים כמו כל אגודה, אבל חשוב לנו במיוחד להעניק להם העשרה, לפתח אצלם את תחומי העניין ולהעניק להם ידע שברובו לא ניתן לקבל באקדמיה. מועדון הנדל"ן הוא דוגמה מצוינת לכך. הוא הוקם במטרה להעניק לסטודנטים בדיוק את הידע הרב החסר לרבים כל כך בתחום ואף להכשירם לקראת עיסוק של ממש בתחום, אבל הוא בעיקר נועד לחבר בין הסטודנטים. אנחנו פועלים במרוץ כנגד הזמן – תמ"א 38 שאמור לתת מענה כנגד רעידות האדמה ולהכין את הבניינים הישנים למקרים כאלה".

לצורך הוצאת הקורס אל הפועל, גויסו כמה מהמומחים ואנשי השטח הטובים ביותר בתחום ובראשם דדי חממה וקבוצת נדלניסט בראשותו, שמתמחה בפרויקטים של ההתחדשות עירונית, וחברת "המרכז ללימודי נדל"ן" של הקבוצה. ההכשרה תכלול 12 מפגשים בסך כולל של 48 שעות אקדמאיות, עם תשעה מרצים מקצועיים ובהם: אדריכל, שמאי, איש מימון, עו"ד, יזמים ומומחים אחרים בתחום. המשתתפים יזכו להכיר את תכנית המתאר הארצית (תמ"א) 38 על כל תיקוניה, ולהבין את התהליך המלא על כל שלביו בביצוע פרויקט מסוג זה. בנוסף, יתורגלו פרקטיקות כמו: בדיקת תיק בניין ברשות מקומית, הוצאת נסח, צו ותקנון מלשכת רישום מקרקעין (הטאבו) והסקת מסקנות מהלימוד התיאורטי והעבודה המעשית. במועדון הנדל"ן ובנדלניסט מבטיחים גם להעניק לכל משתתף בקורס ליווי למשך שנה, וכן שירותי השמה לבוגרים, גיוס ועתודה ניהולית למתאימים, פגישת ייעוץ להקמת עסק ופתיחת תיק עוסק מורשה ללא עלות כספית, שירותי הנהלת חשבונות מוזלים והקמת אתר אינטרנט שיווקי במחיר מוזל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר