צוות המדריכים של ספייס
צוות המדריכים של ספייס

הצלחה לתכנית ספייס לסיוע לימודי ברחובות

קמפוס קיץ לחיזוק לימודי והעשרה חברתית התקיים ברחובות במסגרת תכנית "ספייס" להכנה לבגרות איכותית ליוצאי הקהילה האתיופית. בשנת תשע"ח מתוך 50 תלמידים בתכנית, 49 הינם זכאים לבגרות

פורסם בתאריך: 25.7.18 09:58

-->

ברחובות פועלת בהצלחה תכנית "ספייס" להכנה לבגרות איכותית. התכנית פועלת בעיקר בקרב יוצאי הקהילה האתיופית, בארבעה בתי ספר על יסודיים ובקבוצות של 6-9 תלמידים לכל היותר, מה שמאפשר עשייה משמעותית ואיכותית מול התלמידים. המסגרת הלימודית כוללת כ-4 שעות לימוד אקדמאיות לכל תלמיד, סדנאות העצמה אישית ופעילות הפגה פעמיים בשבוע. הפעילות מתקיימת בתוך בית הספר לאחר שעות הלימודים, בהתאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך, בדגש על מקצועות הליבה – לשון והבעה, אנגלית ומתמטיקה. בנוסף, ניתן תגבור בכל מקצוע לפי הצורך של התלמידים. בין היתר, התכנית כוללת מרתוניים לימודיים לקראת כל מועד של בחינות בגרות, ובחודשי הקיץ מתקיימת פעילות משולבת של הכנה לימודית לקראת השנה הבאה ופעילות העשרתית אטרקטיבית ומאתגרת.

במהלך חודש יוני התקיים מפגש של צוות התכנית עם הורי התלמידים ובימים אלו הסתיים קמפוס הקיץ שהתקיים במהלך שלושה שבועות, בהם נהנו התלמידים מלמידה יומיומית רציפה בשעות הבוקר לצד פעילות חברתית רבה ומגוונת כגון פעילות ODT, מציאות מדומה, פארק אקסטרים, קארטינג ועוד.

יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר רשת חוויות: "תכנית הקיץ מאפשרת רצף לימודי וחברתי שתורם גם להישגים וגם בפן החברתי. השילוב בין מסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמאלי מאפשר המשך עבודה עם התלמידים וליווי אישי, תוך שיתוף פעולה עם ההורים, דבר שתורם להתפתחות וצמיחה אישית, מעבר להישגים לימודיים. מנתוני התכנית עולה כי בשנת תשע"ח מתוך 50 תלמידים בתכנית, 49 הינם זכאים לבגרות. זהו נתון מדהים לנוכח המאמץ וההשקעה הרבה של צוות התכנית".

זהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מסביר: "צוות התכנית עומד בקשר ישיר עם צוות המורים של בית הספר ומקבל תמונת מצב על התלמידים, מה שמאפשר תכנון מסגרת הלמידה באופן מתאים למסגרת הלמידה הבית ספרית במהלך השנה. בכל יום לאחר שעות הלימודים קולט צוות הרכזים והמורים את התלמידים וממשיך עמם בלמידה אישית ובקבוצות קטנות. בנוסף ללמידה היומיומית, התלמידים נהנים מפעליות חברתיות, פעילויות גיבוש והעצמה אישית".

חניכי ספייס בפארק אתגרים

חניכי ספייס בפארק אתגרים

 

צוות התכנית כולל מנהל תכנית ברמה העירונית, רכזת יישובית, רכזים ומורים, כאשר השותפים העיקריים הם: הפרויקט הלאומי לקהילה האתיופית בישראל, משרד החינוך, משרד הקליטה, עיריית רחובות – אגף החינוך, רשת חוויות והחברה למתנ"סים.

לימור רונן, הרכזת היישובית: "אנו רואים בשיתוף הפעולה עם בתי הספר שיווין הזדמנויות אמיתי, באמצעות מקסום הישגים וזכאות לבגרות, תוך דגש על בגרות איכותית המאפשרת לבוגרי התכנית ניעות חברתית ותעסוקתית חיובית עתידית. התלמיד עומד במרכז העשייה, צוות התכנית מתאים את המענים הלימודיים והחברתיים לצרכי התלמידים על מנת ליצור מענים אפקטיביים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר