חלוקת מלגות לסטודנטים מרחובות
חלוקת מלגות לסטודנטים מרחובות

מלגות בסך 255 אלף שקלים חולקו לסטודנטים מרחובות

עיריית רחובות חילקה 51 מלגות בסך 5,000 ש"ח לסטודנטים באמצעות הפלטפורמה - מרכז הצעירים העירוני

פורסם בתאריך: 30.4.18 13:20

-->

זו השנה השלישית בה עיריית רחובות לוקחת חלק ב"מיזם שיתופי פעולה ומלגות עם מפעל הפיס". מיזם זה מאפשר ל-200 סטודנטים תושבי העיר רחובות להתנדב ולפעול כ-120 שעות בקהילה, תמורת מלגה על סך 10,000 שקלים. שיתוף הפעולה מול מפעל הפיס הוא למעשה מימון של מחצית המלגה על ידי הרשות המקומית והשותפים השונים, והחצי השני ממומן על ידי מפעל הפיס. מרכז הצעירים – הפלטפורמה, מתכלל ומפעיל יחד עם שותפים שונים את מערך המלגות העירוני הכולל בתוכו גם את המלגות של מפעל הפיס.

ביום ראשון התכנס פורום מכובד בעיריית רחובות יחד עם 51 סטודנטים תושבי העיר, שהגיעו לחלוקת מלגות בסך 5,000 שקלים. בערב נכחו ראש העיר רחמים מלול, סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל, מנכ"ל עיריית רחובות דורון מילברג, מנכ"לית החברה העירונית יוספה חליבה, מנכ"לית עמותת חברים למסע טלי חייט, ומנהלת הפלטפורמה אורלי הלל.

הסטודנטים מקבלי המלגות פועלים במסגרת שלוש תכניות שונות המופעלות על ידי מרכז הצעירים.

"תוכנית מלגת אהרון", בשיתוף עמותת יד לילד המיוחד ועמותת חברים למסע, היא תכנית בה הסטודנטים מלווים וחונכים ילדים עם צרכים מיוחדים במהלך השנה. מיכאל גדסי, סטודנט בתוכנית: "אני יודע שכולם חושבים שזה מאוד מורכב ללוות ילד עם צרכים מיוחדים. אני יכול לומר לכם שאני מודה על כל רגע ורגע שאני בתכנית. העוצמות שאני מקבל והכוחות שאני רואה, רק מוכחים עד כמה הכל אפשרי. זו תכנית חשובה מאוד ותודה לכם".

תוכנית סלפ"י היא תכנית שפותחה בפלטפורמה ומופעלת הודות לתרומה המתקבלת על ידי זוג אנשים המבקשים להישאר אנונימיים. במסגרתה, סטודנטים משמשים מנטורים ומלווים צעירים המשלימים 12 שנות לימוד באמצעות בגרויות. הסטודנט יונתן סילמגור סיפר: "התהליך שאנחנו כסטודנטים עוברים במהלך השנה הוא חוויה מעניינת. אמנם אנחנו המנטורים ואנחנו אלה שצריכים להיות שם עבור הצעירים, אך בפועל מתקיימת למידה הדדית. אני באופן אישי מרוויח בכל מפגש שיש לי עם צעיר או צעירה שנמצאים בתכנית, ואני יודע שכל חבריי שנמצאים בתכנית חולקים את אותן תחושות".

בתכנית המלגות החברתיות סטודנטים יוזמים ומבצעים פרויקטים חברתיים למען צעירים בעיר. במהלך הערב הציגו הסטודנטים תשעה פרויקטים: מועדון אנגלית, פיתוח קהילה לחיילים משוחררים בודדים, סדנת בריאות ותזונה נכונה, קורס יזמות לבעלי עסקים, מסלסלים בשישי, תגלית לרחובותיים, חקלאות עירונית, סדנא לאמנות ויצירה ויריד יד שניה שהכנסותיו ייתרמו לעמותת עמך.

ראש העיר רחמים מלול : "אני שמח שיש לנו הזכות כרשות מקומית לסייע לסטודנטים תושבי העיר. זה חלק מתפקידנו כמו הטיפול בתשתיות והשירות לתושבים. מרגש מאוד להיות במעמד זה, שכן אני בטוח שאתם נותנים יותר מאשר המלגה שאתם מקבלים. העשייה הענפה, רוח ההתנדבות והפעילות הקהילתית, הן המאפשרות בניית חברה חזקה יותר. אני מודה לכם על כל פועלכם".

סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל: "אני גאה לראות את המפעל האדיר הזה. התחלנו עם תקציב מאוד מצומצם וכרגע הודות לאיגום משאבים מגופים רבים, ביניהם עיריית רחובות ומפעל הפיס, תקציב המלגות העירוני הוא 2.5 מיליון שקלים. זהו תקציב ענק המאפשר לכם לקבל מלגה ולהעניק מיכולותיכם וחוכמתכם חזרה לתושבי העיר. תודה לכם".

טלי חייט, מנכ"לית עמותת חברים למסע, ציינה את עושר הפעילות שיש ברחובות לאוכלוסיית הצעירים והוקירה את שתופי הפעולה הנמשכים זו השנה השלישית.

אורלי הלל, מנהלת הפלטפורמה, ציינה את פועלה של אבישג דוד כמתכללת את תחום המלגות, הודתה לכל הסטודנטים והזמינה אותם לקחת חלק בפעילויות המתקיימות במרכז הצעירים.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר