חלוקת מלגות "הזדמנות שניה לתואר ראשון"
חלוקת מלגות "הזדמנות שניה לתואר ראשון" בשנת 2018

"הזדמנות שניה לתואר ראשון": 42 תושבות רחובות קיבלו מלגות

42 תושבות רחובות קיבלו השבוע מלגות להשכלה גבוהה במסגרת הפרויקט של הפורום לקידום מעמד האישה

פורסם בתאריך: 29.4.18 12:23

-->

השבוע נערך בלשכת ראש העיר רחובות מעמד מרגש במיוחד: הענקת מלגות לנשים תושבות העיר במסגרת פרויקט "הזדמנות שניה להשכלה גבוהה" של הפורום לקידום מעמד האישה בעירייה. המעמד התקיים בהשתתפות ראש העיר רחמים מלול, חברת המועצה ויו"ר הפורום לקידום מעמד האישה ד"ר מרה קנבל, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה אביבה חלבי, מנכ"ל מכללת אחווה ד"ר אתי גרובגלד, רכזת התוכנית נירית שדה, מתנדבים וסטודנטיות.

פרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" יצא לדרך לפני כשנתיים ביוזמת חברות הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות. הפרויקט נועד להעניק לנשים רחובותיות בגילאי 35 ומעלה הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ראשון, והוא מתקיים בשיתוף עם מכללת אחווה, שם לומדות הנשים. השנה הצטרפו ללימודים סטודנטיות ממחזור שני, ובימים אלו נערך הפורום לשנת הלימודים הבאה ולצאתו לדרך של המחזור השלישי. כל הסטודנטיות הזכאיות למלגה מעניקות 100 שעות התנדבות בקהילה.

הסטודנטיות שיתפו בחוויות והדגישו את עצמת השינוי שחולל בהם הפרויקט. "כל הבית הפך להיות חלק מהתהליך, אני מצליחה לעזור יותר לילדים בלימודים". "מאז תחילת הלימודים ילדיי קיבלו יותר מוטיבציה ללמוד בעצמם". "גיליתי כי כשכל כך עסוקים מספיקים יותר, מצאתי בעצמי יכולות שלא הכרתי". "מקום ההתנדבות נתן לי תחושה נפלאה, התחברתי למקום ולאנשים ואשמח להמשיך ולתרום". "היכולות שגיליתי בעצמי בעקבות הפרויקט נתנו בי את הכוח וכך הצלחתי גם לשנות את מעמדי התעסוקתי".

חלוקת מלגות "הזדמנות שניה לתואר ראשון"

חלוקת מלגות "הזדמנות שניה לתואר ראשון"

ראש העיר רחמים מלול: "אנו שמחים לאפשר לנשים יקרות אלו את היכולת לרכוש תואר ראשון ולחולל שינוי כה גדול בחייהן. מרגש בעיני מאד לשמוע את הסטודנטיות מציינות שנקשרו למקום ההתנדבות, שהן מרגישות סיפוק ומוכנות להמשיך ולתרום גם אחרי סיום הלימודים. זה הדבר הערכי ביותר בחברה".

ד"ר מרה קנבל: "אני גאה בכן על ההתמודדות בשילוב בין כל התחומים בחייכן, המשפחה, העבודה, הלימודים וההתנדבות. אני בטוחה כי המודל שלכן תורם לכן, למשפחה ולחברה, ומכאן, לאחר שדרוג נקודת המוצא הכול פתוח בפניכן".

ד"ר אתי גרובגלד, מנכ"ל מכללת אחווה, הוסיפה: "כאשה וכתושבת רחובות הפרויקט הזה בנפשי וחשוב לי מאד להמשיך לדחוף ולקדם אותו. אני מודה לראש העיר שמוכן לתרום ולקדם את הפרויקט, וזה אינו דבר מובן מאליו. סיפורי הנשים הלומדות רק מחזקים אותנו בכל פעם מחדש כמה חשוב הפרויקט בהשפעתו על כל כך הרבה מעגלים, החל מההעצמה הנשית הפרטית, דרך העצמת הילדים והמשפחה, התרומה לחברה והגמלאים התורמים גם הם בעזרה לסטודנטיות".

אביבה חלבי: "מדובר בתכנית בעלת חשיבות גבוהה. הנשים שלומדות בתכנית בימים אלו עוברות שינוי משמעותי הן מבחינה אישית והן מבחינה תעסוקתית וכבר כעת משודרגות ומתקדמות מבחינת שכר ומבחינת קידום בעבודה, כך שמטרתנו הושגה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בגדי המלך החדשים

    רובם של הלומדים מוסדות להשכלה הן נשים כבר שנים רבות.

    אם קידום מעמד נובע מהשכלה גבוהה אז הן היו אמורות מזמן לעקוף את הגברים.

    לדעתי זו סתם עוד דרך להפלות מגזר מסויים (גברים) על חשבון משלם המיסים אם זה היה חרדים היו קוראים לזה עלוקות.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר