מאי קריטי
מאי קריטי

"אני לא רוצה להיות דומה לאף אחת, אלא להישאר מאי קריטי"

מאי קריטי, הזמרת העולה בת ה־14 וחצי מרחובות, בריאיון משותף עם אביה ליאור המשמש גם כמנהלה האישי: "ההורים שלי תומכים בי ועושים מעל ומעבר בשבילי, גם בחיי היום יום וגם בכל מה שקשור בקריירה". ליאור: "צריך לזכור שהיא עדיין תלמידה בחטיבת ביניים, יש לה לימודים וחשוב שהיא תמשיך להשקיע בהם מעבר להשקעה בקריירה. אנחנו ההורים רוצים שהיא תיהנה מכל העולמות, מבלי להחסיר ממנה חוויות עם המשפחה או עם החברות"

פורסם בתאריך: 1.3.18 07:22

-->

מאי קריטי, הזמרת העולה בת ה־14 וחצי מרחובות, לא עוצרת. אחרי שהוציאה לאור סינגל רביעי – שיר חופה בשם 'אהבת עולם' – היא כבר עובדת במרץ לקראת הוצאת הסינגל החמישי. בראיון מיוחד מאי ואביה ליאור, המשמש גם כמנהלה האישי, מדברים על החיים החדשים (והעמוסים) אליהם הם מתרגלים, ועל אין ספור הפניות מצד מעריצים ומצד אנשי מקצוע – כותבי שירים ומלחינים.

מאי, באיזה גיל התחלת לשיר?

"זה התחיל כבר בכיתה א', בבית הספר סיני. המורה שלי בשיעור מוזיקה, בשם אלה בנגייב האמינה בי מהתחלה. בכל פעם שההורים שלי הגיעו לאסוף אותי מהשיעור היא פנתה אליהם ושכנעה אותם שירשמו אותי לבית הספר למוזיקה, שישקיעו בי בתחום השירה. הם לא רשמו אותי. אבא לא לקח אותי ברצינות וחשב שאני עוד קטנה מדי. בכל מקרה, בכל הטקסים של בית הספר תמיד שרתי ובכיתה ז', כשכבר התחלתי ללמוד בבית הספר אורט, החלום התחיל להתגשם".

מאי קריטי והמורה אלה בנגייב (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

מאי קריטי והמורה אלה בנגייב (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

איך זה התחיל להפוך למשהו מקצועי מעבר לתחביב?

"לאבא שלי יש עסק לתיקון ומכירת צמיגים ויום אחד הגיע לעסק הזמר לירן טל מגדרה. הוא הגיע מלווה במנהלת שלו ולירן שמע שאבא חובב שירה. הוא הציע לו להגיע לאולפן שלו, שנמצא בגדרה, כדי להקליט אותו שר בשביל הכיף. אבא שלי לא רצה, כי הוא לא באמת זמר, אבל הוא הציע שאני אגיע במקומו ואקליט קאבר ראשון בחיים באולפן מקצועי. הייתי אז בת 13 ונסעתי עם אבא כמו שתכננו. הקלטנו קאבר של אחת הזמרות עם אחד מאנשי האולפן, ובמהלך ההקלטה אבא שלי שוחח עם לירן. רק לאחר מכן הבנתי על מה. כשסיימתי להקליט את הקאבר אבא שלי אמר לי 'בואי מאי, הולכים לבדוק אופציה לשיר משלך'. הוא סיפר לי שהוא דיבר עם לירן על סינגל חדש ושלירן אמר לו שיש זמר בשם סער ראסטי, שבזמנו השתתף בתוכנית 'הכוכב הבא'. לירן הסביר שסער מאוד מוכשר ושביחד עם זמרת בשם דניאל וקנין הם כתבו והלחינו שיר. די מהר דניאל הצטרפה אליי בקטע ראפ בשיר שהיא וסער כתבו והלחינו לי, וזה בעצם היה הסינגל הראשון שלי, שנקרא 'הצלצול האחרון'".

 

מאותו הרגע החיים השתנו?

"ברגע שהסינגל פורסם ביו־טיוב הייתי בהלם מכמות הצפיות והתגובות החמות. פתאום נזרקתי למים העמוקים, התחילו להתקשר לאבא שלי וביקשו שאבוא להופיע באירועים ובשמחות כמו בת מצוות. רצנו מבמה לבמה והרגשתי בעננים. הייתי רק בת 13 והכל היה לי מוזר וכיף. מרוב שהיה לי כיף החלטנו לעשות סינגל נוסף, כדי להודות לקדוש ברוך הוא. פנינו לקרין דביר, שהייתה המנהלת של הזמר לירן טל, והיא כתבה את השיר 'אלוהי שלי'. לירן הלחין אותו עבורי וכחצי שנה לאחר הסינגל הראשון הוצאנו אותו לאור. גם הסינגל הזה גרף תגובות חמות ותחנות רדיו התחילו להשמיע את שני השירים. 'אלוהי שלי' חשף אותי גם לעולם המוזיקה הדתי־חרדי והחלו פניות שאופיע בערבים שלהם. הופעתי למשל בערב נשים שנערך בנתיבות כחלק מההילולא לרבי שמעון בר יוחאי. דלת נוספת שנפתחה בעקבות השיר 'אלוהי שלי' היא הזמנה להופיע בערב הכי מאושר של זוגות – והתחלתי להופיע בחתונות. במקביל לבניית הקריירה קיבלתי פניות מעמותות כמו 'מעוז', שמעודדת פעילויות לגיל השלישי, וגם הופעתי במקומות נוספים בהתנדבות, כדי לשמח את אותם חולים או נזקקים שהביאו לי סיפוק אדיר".

לא עצרת שם והוצאת שני סינגלים נוספים.

"את הסינגל השלישי, 'בא לה לשיר', כתב והלחין אופיר כהן. בתוך כמה חודשים הוא זכה לחצי מיליון צפיות ביו־טיוב. את הסינגל הרביעי, 'אהבת עולם', כתב אפי לוי ועיבד אריק זנטי. זה שיר חופה ואני מקווה להופיע גם איתו בחופות ולשמח חתנים וכלות בכל מקום שרק אוכל. השיר יצא ממש לאחרונה וכבר התראיינתי בכמה תכניות רדיו מאז שהוא הופץ".

איך את מסכמת את השנה וחצי הראשונות בקריירה? אפשר לדבר על שיאים בתקופה כל כך קצרה ואינטנסיבית?

"עברתי במות, הופעתי בפני 10,000 איש בגן המייסדים ברחובות ביום העצמאות שעבר, ואפשר להגיד שזה היה השיא שלי. מעבר לזה התראיינתי בתכניות טלוויזיה ורדיו בכל הארץ".

יש דמות לחיקוי שאת שואבת ממנה השראה?

"אני לא רוצה להיות דומה לאף אחת, אלא להישאר מאי קריטי, להמשיך להופיע, לשמח קהלים ולתרום ככל שיתאפשר לי למען החברה שמפרגנת לי, כי זה לא מובן מאליו".

מאי קריטי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

מאי קריטי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

ליאור קריטי (41), האב, המנהל, האמרגן וזה שלמעשה דואג לכל פרט ופרט בקריירה של מאי, הוא גם המעריץ מספר אחד שלה. "כמי שמלווה את מאי מהרגע הראשון בתחום השירה, אני יכול לומר במלוא הצניעות שקיבלתי המון המון תגובות מפרגנות, אפילו מחוץ לארץ, מאנשים שבכלל לא הכרתי. אנחנו גם זוכים כמובן לפרגונים מקיר לקיר של חברים ומכרים".

איך אתה עושה את ההפרדה בין תפקידך כאב וכמחנך לבין התפקיד החדש כמנהל האישי והאמרגן של מאי?

"כשמאי בבית היא הילדה שלי לכל דבר. יש לנו ארבע בנות, מאי היא השנייה מלמעלה ובבית כולן שוות ומקבלות את אותו היחס. הכל שווה בשווה. ברגע שזה משהו שקשור לעבודה אני מאוד קשוח איתה. כשאנחנו יוצאים למשל להופעות, חשובה לי עמידה בזמנים".

תאר לנו את ההתנהלות לפני הופעה ובכלל, כנערה צעירה שנכנסת לתחום כל כך תובעני.

"לפני כל יציאה להופעה אני מתאם עם המאפרת שלה שהיא גם הספרית שלה, בשמת אברהם. היא מגיעה אלינו הביתה בכל פעם שאנחנו צריכים אותה. לפני כל הופעה אני גם דואג שמאי תתלבש בעזרתה של סטייליסטית בהתאם לאירוע. יש לנו בבית אולפן חזרות ולפני כל הופעה מאי עושה חזרות. כמובן שגם כשאין הופעות חשוב לי מאוד שהיא תעשה חזרות, ובנוסף יש לה מורה פרטי לפיתוח קול, שאנחנו נוסעים אליו, מורה שמלמדת אותה משחק, ועוד. לכל אורך הקריירה אנחנו מקבלים סקיצות של שירים ומאי שותפה מלאה לבחירת השירים. חשוב לה להיות מעורבת ולדעת על מה היא שרה".

מאי קריטי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

חותמת למעריצים. מאי קריטי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

אתה הרי לא מגיע מהתחום. קיבלת הצעות ממשקיעים שרוצים להחליף אותך?

"קיבלתי לא מעט הצעות מאנשים שרצו לנהל ולהשקיע בקריירה של מאי, אבל סירבתי לכולם כי אני לא רוצה שהיא תהיה תחת ניהול של אחרים בגיל כל כך צעיר. בשנה וחצי האלה שאנחנו ביחד יש לנו קו מסוים. חשוב לי לשמור על צניעות בהתנהגות, בלבוש, ולשמור על האופי שלה כדי שלא תאבד את הילדות בקרב חברותיה. צריך לזכור שהיא עדיין תלמידה בחטיבת ביניים, יש לה לימודים וחשוב שהיא תמשיך להשקיע בלימודים מעבר להשקעה בקריירה. אם היא תעבור לניהול אחר זה עלול לבוא על חשבון הנעורים שלה ואנחנו ההורים רוצים שהיא תיהנה מכל העולמות, מבלי להחסיר ממנה חוויות עם המשפחה או עם החברות".

ואיך באמת מאי מתמודדת עם זה שמצד אחד היא זמרת עולה שבונה את עצמה והופכת למוכרת, ומצד שני היא עדיין נערה שלומדת בחטיבת ביניים?

"מאי מתנהגת כמו ילדה רגילה לכל דבר, בצורה הכי פשוטה והכי צנועה. היא לא איבדה אף חברה, היא שומרת על קשר עם כולן וכשיש לה הופעות ההתנהגות מותאמת למקום. אגב, יש מקומות והופעות שאליהם החברות שלה מצטרפות, זה תלוי איפה היא מופיעה".

יש כבר דיבורים על מאי בתעשייה? קיבלת הצעות לשלב אותה בתוכניות שונות?

"קיבלתי הצעות ממלהקים של תכניות מוכרות מאוד, שביקשו לשתף את מאי בתחרויות שונות. סירבתי לכולם, כי אני חושב שזה עוד מוקדם מדי. אנחנו בסך הכל שנה וחצי רצים מעל הבמות ובונים את הקריירה, ולא רציתי להעמיס עליה יותר מדי. אני יכול לומר לך שפנתה אליי מלהקת שרצתה שמאי תשחק ותשיר בתכנית שהיום היא מאוד מוכרת. המחסום שלנו היה הגיל הצעיר שלה, אבל אני מאמין בה ויודע שבעבודה קשה ומתמדת נקבל בעתיד עוד הצעות והיא תוכל לעשות מה שהיא רוצה בלי חסמים של גיל".

אתה ומאי חווים בוודאי לא מעט רגעים מרגשים במסגרת ההופעות. ספר לנו על מקרה שזכור לך במיוחד.

"יום אחד התקשרה אלי אישה נחמדה וביקשה לשתף אותי באיזושהי חוויה. היא סיפרה שהייתה בת מצווה לאחיינית שלה, שנכנסה לאולם עם השיר 'אלוהי שלי'. הבת של אותה אישה שהתקשרה אליי בכתה מרוב התרגשות, אבל הייתה ממש עצובה כי היא גם תכננה להיכנס עם השיר הזה לבת המצווה שלה. בגלל שזה אותו קהל, היא התאכזבה. בשיחה ביננו היא סיפרה לי שהבת שלה מעריצה של מאי וביקשה שמאי תגיע לשיר ולהפתיע את בתה באירוע. כמובן שהגענו והפתענו את הבת החוגגת, וזה היה אחד הסיפורים המרגשים שחווינו.

"במקרה אחר קיבלתי ביום בהיר שיחת טלפון מקרובת משפחה שיש לה עסק – חנות פרחים. היא סיפרה שהיא מקשטת רכב של חתן וכלה, ושתוך כדי עבודתה החתן ראה תמונה של מאי שתלויה בחנות שלה, ושאל אותה אם היא יכולה להשיג לו אותה. החתן סיפר שאשתו לעתיד הגיעה מקליפורניה כדי להתחתן בארץ ושהיא מעריצה של מאי. באותו רגע סגרנו שבערב מאי תשיר להם את השיר 'אלוהי שלי' כסלואו הראשון כבני זוג, וזה מה שעשינו".

 

עד לאן אתם שואפים להגיע בתעשייה?

"אני ואשתי מאחלים למאי שהיא לא תהיה זמרת שבאה וחולפת, אלא זמרת שתבנה את עצמה בתחום השירה ותגיע להיות איתנה בזכות עצמה. לשמחתי, כמו שאנחנו מאמינים ביכולות שלה, אנחנו גם יודעים שהיא באמת מסוגלת להגיע רחוק ואולי בעתיד להפוך לאחת הזמרות המובילות בארץ. רק חשוב שתמיד נזכור מאיפה באנו ולהישאר עם הרגליים על הקרקע".

מאי, עם הורים כאלה קשה יהיה להיכשל.

"ההורים שלי תומכים בי ועושים מעל ומעבר בשבילי, גם בחיי היום יום וגם בכל מה שקשור בקריירה שלי. אני מעריכה את זה מאוד ומודה בכל יום לאלוהים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר