יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

יוליאן לוינסון מחשב מסלול מחדש

אחרי שנים בהן רדף אחרי אייטמים רכילותיים מבוקר על לילה ועורר פרובוקציות על בסיס יומי, יוליאן לוינסון הרחובותי מאס בתעשיית הבידור המקומית. ראיון ללא מעצורים

פורסם בתאריך: 15.2.18 06:51

-->

כשהיה בן שנה, הוריו של יוליאן לוינסון, כיום בן 28, עברו מראשון לציון לרחובות. מאז לוינסון מתגורר בעיר ועושה הכל על מנת להשתלב בתעשיית הבידור בארץ – לעתים גם בדרכים שמעוררות לא מעט סימני שאלה.

לוינסון צמח במסגרות החינוכיות המקובלות ברחובות, במקום צבא עשה שנת שירות במוסד טיפולי ושיקומי לנוער – בני ארזים שבראשון לציון. לתעשיית הבידור נשאב כבר בגיל 16 ומאז קטף לא מעט כותרות, חלקן לא תמיד מחמיאות. באחרונה נפרד מזוגתו בת ה־48 מדרום הארץ, ובימים אלו שב להתגורר בבית הוריו ברחובות. במקביל הוא מתמודד עם כתב אישום ובו ארבעה סעיפים על מעשי עוקץ שביצע, לכאורה.

את הפריצה לתודעה הארצית "חייב" לוינסון לאילנית לוי, בדרך עקיפה כמובן – כמיטב המסורת שלו.

"בגיל 20 הבנתי שצריך לייצר רייטינג", הוא מסביר. "נפגשתי ביוזמתי עם אילנית לוי בפאב רחובותי. באותה תקופה היא התחילה לצאת עם אלירז שדה וידעתי שהיא נמצאת בפאב מסוים. הגעתי, ייצרתי איתה דו שיח ודאגתי שיצלמו אותנו. למחרת דאגתי להעביר את התמונה לכל מערכות הבידור בארץ, תחת הכותרת שאנחנו בפלירט. באחד האתרים הארציים עלתה כותרת שלילית שאילנית לא אהבה, ובמקביל גם בתכנית של גיא פינס בערוץ 10 לקחו את האייטם. התקשרתי לאילנית, ביקשתי סליחה וניסיתי לדבר איתה. אני חושב שהיא סלחה על מה שהיה. בהמשך עבדתי בערוץ הרוסי ופגשתי אותה, אבל לא דיברנו. רק החלפנו מבטים חטופים ולא מעבר לזה".

יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

מי הייתה הבאה בתור ש"התעלקת" עליה כדי לעלות לכותרות?

"באותה תקופה התקשרתי לאורית פוקס, הצגתי את עצמי ונהיינו חברים כבר מהשיחה הראשונה. היא למעשה חברה טובה עד היום. הוצאנו מאז שלל אייטמים, כשאחד מהם למשל היה שאנחנו מתחתנים. אחרי זה הוצאנו ידיעה שהיא בהריון, שאנחנו מחפשים מי האבא, ואפילו הוצאנו אייטם על סוג של מחירון שוביניסטי של אורית, שעשה כמובן כותרות".

לא כולם מקבלים את השטויות הללו ברוח טובה. אייל גולן למשל ממש לא מת עליך, וזה בלשון המעטה.

"את אייל פגשתי לפני כשלוש שנים בחדר כושר ששנינו התאמנו בו. התחלתי לשאול אותו שאלות חודרניות והוא התעצבן עליי. אחרי זה הוא התקשר אליי וביקש שלא אפרסם כלום. השיחה הייתה מוקלטת והיא שודרה בתכנית צינור לילה. לאחר מכן היו לי עוד שלושה מפגשים עם אייל בחדר הכושר, באקראי. בכל פעם צילמתי אותו וכל פעם המפגשים שם הסתיימו בפיצוץ, אייל לא אהב את המפגשים".

גם רדפת אחרי זוגתו באותם ימים, רוסלנה רודינה.

"פגשתי גם אותה בחדר הכושר. שאלתי אותה שאלה מאוד אישית וחודרנית, ולצערי השאלה גם יצאה לי גזענית. שאלתי אותה אם היא' הייתה יוצאת עם אייל אם הוא היה כמו החברים התימנים שלו שעובדים בסניף של מרכול. איתה העניינים יצאו לגמרי משליטה. ליוויתי אותה עד לרכב שלה ושאלתי האם היא הייתה מסוגלת לקנות את הרכב לבד, או שאייל קנה לה אותו. לאחר ההיתקלות איתה התקשרו אלי מטעם אייל גולן וביקשו שלא אפרסם את זה. לאחר שבוע של מחשבה התנצלתי וגם לקחתי הפסקה מעולם הרכילות".

הבנת שהגזמת?

"אני חושב שאת תחום הרכילות סיקרתי בצורה הכי מקצועית בארץ. צהוב הארדקור כמו שאומרים. גם את הגועל צריך לדעת לעשות, ואני חושב שעשיתי אותו מצוין, אבל אני חושב שמיציתי ושזה מאחוריי כל הנושא הצהוב. למעשה שדרגתי את זה עם היחצנות".

רוסלנה רודינה (צילום: אסף לב)

רוסלנה רודינה (צילום: אסף לב)

 

אייל גולן (צילום: אור גפן)

אייל גולן (צילום: אור גפן)

 

תאר לי את סדר היום של "רכילאי".

"קם בשש בבוקר, מתחבר למחשב כמו לאינפוזיה, עובר על כל אתרי החדשות המעניינים – כלכלה, בידור, כיום הכל זה רכילות בעיניי. אחרי זה מתארגן, שותה קפה, טס לחדר הכושר לאימון של שעתיים ואז מתחיל את היום ולא יודע איפה הוא מסתיים. זה יכול באיזה אודישן, בפגישת עסקים, בצילומי פפרצ’י או סתם בבית קפה עם חברים".

איך אתה מגיע לכל הסלבס? הרי מספרי הטלפונים שלהם חסויים.

"יש לי את כולם ואני פונה אליהם חופשי. הם אנשים כמוך וכמוני אז למה לא?".

אתה כבר לא מתרגש לידם?

"כבר התבשלתי מספיק. בראיון שעשיתי אצל חיים אתגר לא מזמן, היו שאמרו שיצאתי שחצן, כי אמרתי לו שאני יכול להחליף אותו בתוכנית שלו. אנשים שוכחים שאני יחצן, שאני מתפקד כסוכן של עצמי ושאני אוהב להגיד את האמת בפנים. אם דודי בלסר היה מראיין אותי אז לא הייתי אומר לו את הדבר הזה, כי הוא אולי יותר יפה או מוכשר ממני".

מכל ההתקשרויות שלך עם הסלבריטאים יוצא לך מזה משהו ברמה האישית?

"כל שיחה, סתמית או עניינית, תמיד תניב משהו. הייתה לי למשל התכתבות עם מנכ"ל של אחת הזכייניות, שבעקבותיה התגבשה איזושהי פניה מאחת התכניות המובילות. גם הריאיון עם חיים אתגר לא נולד סתם, הוא תיעד אותי כחמישה חודשים עד שהריאיון הזה הבשיל".

אבל בכמה סירובים וטריקות טלפון אתה נתקל עד שאתה מצליח ליצור קשר עם האנשים המוכרים בארץ?

"בוא נאמר ש־98 אחוזים זה סירוב, ואני מפרגן פה לעצמי. אבל גם מהסירוב ומהלימון אני מנסה לייצר לימונדה".

יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"כל שיחה, סתמית או עניינית, תמיד תניב משהו". יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"בכתב האישום נגדי יש המון דברים מסולפים"

אחרי מעלליו בתחום הרכילות הצהובה, עבר לוינסון לכמה פרויקטים רציניים יותר. בין היתר עבד בערוץ 9, שם שימש כאחראי על רצועת השידור הלילית החדשה בערוץ בעברית, כעורך משנה בתכנית הכלכלית של יעקב אילון "אקונומיקה", ואף כעורך ומפיק של תכנית הטוק שואו המוזיקלית "האנגר 9", בהנחייתו של אוהד חיטמן – מנחה שלדבריו הוא בחן ובחר. במסגרת עבודתו בערוץ 9 גם תגבר את חברת החדשות בתחום הבידור, ונשלח לסקר את הגעתה של ליידי גאגא לארץ. בנוסף הוא עבד על פורמט משלו, שהיה אמור להיות מעין שילוב של גיא פינס וצינור לילה. פיילוט צולם אך התכנית לא יצאה אל הפועל עקב קריסת הערוץ.

יוליאן, אתה אומר שה"צהוב" מאחוריך אבל היום אתה ממשיך לייצר כותרות, רק שאתה עושה זאת עבור ידוענים אחרים.

"כן, אבל מזווית יותר יחצנית. קח למשל את השדכנית הלנה עמרם.נכנסתי לפייסבוק שלה וכתבתי שהיא רוצה למכור כליה בגלל שהיא נקלעה למצב כלכלי קשה. הפוסט תפס תאוצה במגוון רשתות. הפיצוץ בינינו היה על המסכים בעיקר, אבל בינינו – אנחנו בקשר עד היום".

גם על אשת הנדל"ן ענבל אור "עשית סיבוב" וגרפת כמה כותרות.

"כידוע, ענבל נקלעה למשבר תקשורתי ותדמיתי בזמן שהיא התגוררה בדירתה שבנס ציונה עם ילדיה. פניתי אליה והצעתי את שירותיי. נפגשנו והמלצתי לה לצלם סרטון אותנטי על כל מה שקורה בחיים שלה. העלינו את הסרטון שזכה להד תקשורתי נרחב. ההיכרות איתה הייתה מאוד קצרה ולאחר מכן היא טענה שאני מתחזה ליחצן שלה, כי המשכתי להגיב לידיעות בשמה. זה הסתיים אחרי חודשיים והיה בינינו פיצוץ בגלל הטענות כלפיי. הבנתי שהיא לא מעוניינת וזה בסדר. ליבי ליבי איתה, כי רציתי לעשות לה רק טוב".

אתה מתמודד בימים אלה עם כתב אישום בן ארבעה סעיפים בגין עוקצים שביצעת, לכאורה, לארבעה גברים. בין היתר נטען שהשתמשת בכרטיסי האשראי שלהם. מה היה שם?

"אני חושב שכתב האישום שהמשטרה העבירה לבית המשפט, יש בו המון דברים מסולפים. לא מוזכרת שם המילה ‘מין’ אפילו פעם אחת, אבל אני טוען שאותם גברים חיזרו אחריי בגלל שאני דו מיני. יצאתי מהארון בשנת 2011 ואני חושב שאם אנחנו מסתכלים על זה מבחוץ, על כל הסיפור הזה לעומקו, אז מבינים שהיו פה ארבעה גברים שידעו מה הם עושים ומה הם רוצים. לאחר שהם לא קיבלו את מבוקשם הם התחרטו על כספים שהם נתנו לי, על מתנות שקיבלתי מהם. את רוב הרכישות שביצעתי, שבגינם אני מואשם, ביצעתי במקומות של חברים, חלקם חברי ילדות. בשנקין למשל, נכנסתי וקניתי בגדים באלף שקלים והשארתי לבעל החנות את מספר הפלאפון שלי ואת חשבון הפייסבוק שלי, על מנת שנוכל לעשות עסקים בעתיד. גם כשהזמנתי סושי הזמנתי אותו לבית הפרטי שלי, דרך מספר הטלפון שלי עם השם שלי. אם הייתי רוצה לבצע עוקץ הייתי מוצא דרך טיפה יותר מתוחכמת לעשות את זה. בסך הכל מדובר בסכום של 20 אלף שקלים, סכום שהוא בדיחה".

יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"אם הייתי רוצה לבצע עוקץ הייתי מוצא דרך טיפה יותר מתוחכמת לעשות את זה". יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

בשנתיים האחרונות ועד לפני חודשיים היית בזוגיות עם אישה מאשקלון שמבוגרת ממך בכמה שנים טובות. כל מה שקרה לך עם כתב האישום הוביל לפרידה?

"להיפך, אני חושב שהסתבכתי בגללה. הרצון לפנק, הרצון לקנות, הרצון לדאוג, זה לא קל לספק מבחינה כלכלית אישה שנושקת לגיל 50. האהבה לא הייתה תלויה בדבר, אבל לי כל הזמן היה איפשהו את הדחף הזה. זה משהו שבא ממני יותר ולדעתי הטעות שלה הייתה שהיא לא עצרה את זה בזמן. היא למעשה לא הייתה כל כך המבוגר האחראי, היא זרמה איתי יותר מדי, גם כשהיא ידעה שקשה לי".

הקשר איתה השפיע עליך מבחינה בריאותית?

"הייתי מאוד מחובר אליה, אבל גם הייתי במצב מאוד מעורפל. ניסיתי כמה פעמים לפנות לעזרה רפואית, פסיכיאטרית. שקלתי להתאשפז אבל אפילו לא קיבלו אותי. הגעתי פיזית לבית החולים בנס ציונה עם אורית פוקס שליוותה אותי, שוחחתי עם רופאה והיא נתנה לי כדור הרגעה ושלחה אותי הביתה. רציתי להתאשפז אבל לא עמדתי בקריטריונים".

יוליאן לוינסון ואורית פוקס במפגש ברחובות

חברים טובים. יוליאן לוינסון ואורית פוקס במפגש ברחובות

 

ממה אתה מתפרנס היום?

"מיחסי ציבור. כרגע אני חי על חסכונות, כי לקחתי טיפה חופש. אני מתפרנס כמו שחקני ארצנו, חודש עסל חודש בסל. אם אני מופיע בתוכניות אז אני מתפרנס גם מהן".

אתה רואה כמה התעשייה לא קלה ובכמה קשיים אתה נתקל. למה שלא תמצא לך עבודה אחרת ופשוט תתחיל להתפרנס כמו רוב האנשים, ולא באמצעות אייטמים רכילותיים?

"האייטמים שלי פותחים מהדורות והאייטמים שלי מניבים רייטינג, שמתורגם לכסף אצל הזכייניות. האייטמים שלי מבדרים את הציבור ובזכות אייטמים בסגנון שלי אנשים עדיין פותחים את הטלוויזיה, כי התכנים היום מתים. התעשייה שלנו היא לא קשה, כי אין פה באמת תעשייה. חטפתי כאפה כי אנחנו בעצם מדברים על אוכלוסייה של כארבעה מיליון איש, ואני עוד מפרגן ומקצין. אני לא חושב שזה הגיוני שסלבריטאי כמו אייל גולן מתאמן איתי בחדר כושר. אני לא חושב שאם הייתי בלוס אנג’לס ג’סטין ביבר היה בהישג ידי. אין לנו פה בארץ סלבריטאים ואין לנו באמת תעשייה. אני מנסה לדמיין את הבית של מדונה משקיף על עיר בחו"ל כמו שהבית של אייל גולן משקיף על רחובות. הבתים שלהם בחו"ל משקיפים על גבעה אחרת בהוליווד. אתה מגיע למצב שכבר לא בא לך להתעסק בזה, כי אתה שואל את עצמך בעצם למי ולמה".

אז החלום שלך להיות סלב בעצמך בעצם נגוז?

"היה לי פעם חלום להיות סלב, ואני חושב שהגשמתי אותו. גם עכשיו אני מקבל הצעות להשתתף בתכניות ריאליטי, כמו למשל הצעה שקיבלתי לעשות עונת וי־איי־פי באחת התכניות הנחשבות, או פניה מכל מיני גורמים גם לגבי האח הגדול, אבל עדיין, אז מה? אז אני אהיה שם ומה יקרה? אין כאן איפה להתקדם. אז לגיא לרר יש תכנית, אז מה? אני כבר חי את זה. אם לא אהיה בפרונט אהיה מאחורי הקלעים. איפשהו היה לי איזשהו רעב ורצון לרדוף אחרי הפרסום והבנתי שזה פתטי. יש אחד כמו אייל גולן שהוא יחיד ומיוחד, וכל האחרים מתגלגלים. זו תעשייה של פתטיות. למי אתה משדר, לחמישה דוסים? אני כבר לא מדבר איתך על זה שאין פה את המונח הערצה. בר רפאלי גם היא לדעתי לא סלב. ברמה הבינלאומית אולי יזכרו אותה כי היא הייתה עם לאונרדו דקפריו, אבל בעולם זוכרים יותר את גל גדות ולא את בר רפאלי".

אילנית לוי (צילום: רפי דלויה)

פרץ לתודעה בזכותה. אילנית לוי (צילום: רפי דלויה)

 

אם תיתקל עכשיו באייל גולן לא תחפש לצלם אותו ולהוציא אייטם?

"קודם כל השלמנו ויש בינינו סולחה, אבל אני לא מתחייב לא לעשות כלום בגלל שהשלמנו או בגלל אני מפחד ממישהו, אלא פשוט כי הוא לא מעניין. פעם הוא ענין אותי, אבל היום כבר ממש לא. לצורך העניין גם משה פרץ לא מעניין אותי. הם לא מספיק סלבס בעיניי. עד לפני כמה חודשים זה היה נותן לי איזשהו סיפוק, אבל היום הבנתי שזה מדומה לחלוטין וחסר כל ערך. אני חושב שאם הסיקור התקשורתי שלי היה מגיע לעיניים ראויות אז היה בשביל מה לסקר, אבל היום, כשאנחנו יודעים שהסיקור מגיע לעיניים פרימיטיביות, אז אין מה לעשות. אנחנו מדינה של וואחשים וצ’אחלות, כאלה אנחנו. שכל אחד יסתכל בראי ויביט בעצמו. היום האנשים חלולים. עוד לא נתקלתי ברחוב במישהו שאני יכול לפתח איתו שיחה על פרדוקס המסע בזמן".

אנשים עוד יחשבו שיש לך משהו נגד מזרחיים.

"אני נמשך אך ורק לנשים מזרחיות ואני חולה על אוכל מזרחי. בוא נאמר את האמת, איזה סלב אשכנזי יש בכללי? מי? מסתבר שהסלב שנותרו הם בעיקר מזרחיים ואין שום בעיה עם זה. אין פה משהו חלילה נגד. אם אתחתן, זה כנראה יהיה עם אישה מעדות המזרח ולא עם אשכנזייה קרה. מה אני אוכל אצל אשכנזייה? כרעיים של עוף?".

אתה חושב על להקים משפחה?

"אני נגד וממש לא בראש של זה עכשיו. כמו לקוטג’, גם לאהבה יש תאריך תפוגה. לצערי הרב בתי המשפט הם תמיד לטובת האישה ואני לא רוצה להיות עוד טיפש שמשלם מזונות למישהי שהיא כבר לא חלק מחיי. לגבי ילדים אני חושב שזו שמחה אדירה, אבל לפי שיקולי המאזניים שלי החופש שלי יותר מהנה מאשר להביא ילדים לעולם".

יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"החופש שלי יותר מהנה מאשר להביא ילדים לעולם". יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

אתה בא מבית מסורתי אבל לא נראה שזה הותיר עליך רושם.

"למדתי בישיבה תיכונית ואני מגיע מבית מסורתי. אנחנו מדליקים נרות, שומרים חגים, שומרים כשרות, אבל אני חושב שדת, בגדול, זה דבר מטומטם ומטופש. היא בעצם הגורם לכל המלחמות בעולם, ולא משנה אם זו יהדות או איסלאם. אני חושב שאנחנו, בתור יהודים, הגזענים הכי גדולים בעולם, ואני אומר את זה כנכד לסבא וסבא ורבה שנספו בשואה".

ההשקפה הזו גם באה לידי ביטוי בדעותיך הפוליטיות?

"אני משתייך לשמאל ואפילו נוטה למרכז. אני חושב שביבי הוא מושא להערצה והוא מלך בעיני, אבל יחד עם זאת אני מתעב את הפעילות שלו".

מה השאיפות שלך כעת?

"אני באמת עושה עכשיו חישוב מסלול מחדש. התחלתי להשקיע מאמצים בחו"ל, כי אני רואה את הקריירה שלי באל־איי או באירופה, במקום קצת יותר מעניין, קצת יותר מפותח וקצת יותר מזמין. לא פה, לא בארץ".

יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"רואה את הקריירה שלי באל־איי או באירופה". יוליאן לוינסון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. אפי

    בכתבות מ2010 כתוב שהוא היה בן 25, מעניין שהיום, 8 שנים אחרי הוא בן 28.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר