אריק דוידוב
אריק דוידוב

"הווירטואוזים מגיעים לרחובות"

אשף החצוצרה אריק דוידוב ולהקתו משיקים סדרה מוזיקלית חדשה בהיכל התרבות רחובות

פורסם בתאריך: 22.10.17 08:33

-->

היכל התרבות רחובות מתחדש בסדרה מוזיקלית חדשה – סדרת הווירטואוזים בניצוחו של אשף החצוצרה אריק דוידוב, ש"הסמל המסחרי" שלו בהופעותיו הינו נגינה בחצוצרה ביד אחת וניצוח על התזמורת ועל הקהל ביד השנייה". זאת כחלק מיוזמתם של מנכ"ל היכל התרבות שוקי קרומר ושל צוות ההיכל להתחבר לחלום ישן של דוידוב – לתת מקום של כבוד למוזיקה האינסטרומנטלית ולנגנים הווירטואוזים.

דוידוב: " זה חלום שלי לתת לחבריי הנגנים המעולים, שמתאמנים כל יום כחמש שעות ורגילים לעמוד מאחור על הבמה וללוות זמרים וזמרות, מקום של כבוד במרכז הבמה. מקום בו יוכלו לתת ביטוי ליכולת הווירטואוזית שיש לכל אחד מהם ולתת לכלים ממש לשיר ולדבר".

כחלק ממשנתו המקצועית ותפיסתו החברתית, יקפיד דוידוב לתת במופעים במה גם לדור הווירטואוזים הבא ויארח בכל מופע נגן/ת צעיר/ה מקומי/ת עם כשרון יוצא דופן, שביחד עם הלהקה ייצרו חגיגה מוזיקלית חד פעמית.

דוידוב מספר כי בהיותו ילד הסתכל מסונוור על האמנים שעמדו וניגנו כסולנים על הבמה, וחיכה ליום בו יוכל בעצמו לעשות זאת. היום הוא רוצה לתת לילדים הצעירים הזדמנות לחוות את החוויה העוצמתית של מרכז הבמה. לאריק ניסיון רב שנים במופעי סולו, בפני מבוגרים, ילדים ונוער. מתוך אהבה אמיתית לעשייה שלו ולמפגש עם אנשים, נוהג אריק בכל אחד ממופעים אלה לשוחח עם הקהל, להתרגש אתו, לרדת בזמן ההופעה מהבמה, להיפגש עם הקהל ולנגן לכל אחד ואחת באופן אישי. הוא משתף את הקהל גם בסיפור חייו השזור באירועים מיוחדים הקשורים בצורה כזו או אחרת בעולם המוזיקה. גם בסדרה זו, לצד הביצועים הווירטואוזים למוזיקה המוכרת והאהובה, ייחשף הקהל לסיפורים מעניינים על חייהם הסוערים של וירטואוזים ידועים.

"חשוב לי שהקהל ואני נהיה יחידה אחת שמחה תוססת ומרגשת", הוא אומר.

מה בסדרה? במופע הראשון שייערך ב-10.11.17, יום שישי בשעה 10:00 בבוקר, יתארחו שלישית הכנרים הבינלאומיתmagic violin . ביחד עם אריק והלהקה יחשפו את העולם המופלא של מיתרי הקסם בביצועים מרהיבים ומרגשים של קטעי מוזיקה יהודית, צוענית, קלאסית וג'אז קל.

במופע השני שייערך ב-26.1.18, יום שישי בשעה 10:00 בבוקר, יתארח רמי שולר, נגן פרקשיין (כלי הקשה) וזוכה פרס ראש הממשלה להלחנה. ביחד עם אריק הוא ייקח את הקהל למסע מוזיקלי קצבי, סובב עולם.

המופע השלישי שייערך ב-11.5.18, יום שישי בשעה 10:00 בבוקר, יוקדש לכלי הנשיפה ובראשם, איך לא, "חצוצרת זהב".  נגן הסקסופונים וכלי הנשיפה דור אסרף יצטרף לחגיגה.

 

אריק מוזמן כיום להופיע כסולן על בימות הקונצרטים המכובדות ביותר בעולם בליווי תזמורות פילהרמוניות בינלאומיות. בין ההופעות הבולטות בשנים האחרונות: מופע סולו עם תזמורת פילהרמונית באו"ם בג'נבה, מופע סולו בפרלמנט הקנדי, מופע בפני הקונגרס הציוני, מופע סולו בקונצרט חבאו באמסטרדם אולם הקונצרטים המפורסם ביותר באירופה, ייצוג ישראל בשליחות משרד החוץ בפלוריאדה שמתקיימת אחת לעשור בהולנד, באוסטרליה, בטקסס, ועוד. השילוב הנדיר של יכולות וירטואוזיות לצד יכולת בימתית כובשת וכריזמטית מיצב אותו בפסגת התרבות הישראלית והוא מוזמן להופיע באירועים היוקרתיים ביותר המתרחשים בישראל, הן באירועים ממלכתיים והן בכנסים עסקיים בינלאומיים. בין האירועים הבולטים בהם נטל חלק והופיע כאמן סולן ניתן לציין את חנוכת גשר המיתרים, פתיחת המכבייה ה-18, חנוכת הסינמטק הישראלי, טקס פרס ישראל ביום העצמאות, טקס הענקת תואר דוקטור של כבוד לנשיא שמעון פרס, טקס לזוכים האולימפיים, ועוד.

בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)

בית העם – היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר