גל מדמוני, צילום יוסי צבקר
גל מדמוני, צילום יוסי צבקר

"ההתעסקות בתיאטרון הצילה אותי והייתה עבורי כמו אי של שפיות"

רגע לפני שהיא עולה הבמה, מדברת גל מדמוני על הגבולות שפרצה, על השפעת ה-7 באוקטובר על חייה, ועל אמונה. ראיון

פורסם בתאריך: 24.5.24 08:37

-->

היא שחקנית מבטיחה, היא בת 25, היא מראשון לציון, והיא סוללת את דרכה בעולם התיאטרון. בקרוב היא תשחק בתפקיד הראשי את דמותה של נעמי בהצגה "הסודות" שתעלה ב–27.5 באולם גרי בילו ב"בית הספר לאמנויות הבמה בית צבי".

גל מדמוני נולדה וגדלה בראשון לציון, למדה בתיכון יגאל אלון ורקדה בלהקת המחול "נדיר בומר" ב"מרכז קצב הגוף" בעיר. "הופעתי בהמון מקומות ברחבי העיר ועבורי ראשון לציון היא המקום הכי טוב לגור בו", היא אומרת. "זו עיר שיש בה הכל – ברים מעולים, טיילת וחוף ים וכל סוגי האנשים".

גל מדמוני, צילום יוסי צבקר

גל מדמוני, צילום יוסי צבקר

במרכז העלילה של ההצגה "הסודות" ניצבת דמותה של נעמי, בתו של דיין חרדי, שמצליחה לשכנע את אביה לדחות את חתונתה ולאפשר לה ללמוד במדרשה ייחודית לבנות בצפת. את חלומה החתרני להיות הרב-אישה האורתודוקסית הראשונה היא חולקת רק עם מנהלת המדרשה וקשר שנרקם בינה ולבין תלמידה סוררת סוחף את שתיהן למחוזות בלתי צפויים ומאיים להרוס את כל חלומותיה. "נעמי הולכת עם האמת שלה, רודפת אחרי החלומות שלה ולא פוחדת ממה שיחשבו עליה, ויגידו עליה ולכן אני מאוד מזדהה עם הדמות שלה", אומרת מדמוני. לדבריה, מאז שהיא זוכרת את עצמה היא תמיד פרצה את הגבולות שלה ולא חששה להיות שונה. "כשהייתי ילדה שיחקתי כדורגל עם הבנים, התלבשתי אחרת ובחרתי במקצוע שנחשב לא בטוח. כמו נעמי, פיתחתי אופי ואמונה עצמית מאוד חזקה שלא חוששת מהתגובות של הסביבה שלה".

איזה תהליך משמעותי עברת במהלך ההכנות לתפקיד?
"הדמות של נעמי כל כך חזקה ועוצמתית שבמהלך החזרות חוויתי הארה וחיבור לבורא עולם. חלחלה אליי ההבנה שאמונה משאירה אותך שפוי, נותנת לך כוח להתמודד עם המציאות. נעמי מילאה לי את החלל החסר וגרמה לי להבין טוב יותר מי אני ומה השליחות שלי".

מה הביא אותך ללימודי משחק?
"מאז ומתמיד נמשכתי לבמה. הייתי רקדנית מגיל 6 ונכנסתי ללהקה של נדין בומר שנחשבת לאחת הלהקות הטובות בישראל. הופעתי בכל רחבי הארץ , התחריתי בחו"ל והשתתפתי בקליפים של זמרים. תמיד אמרתי לעצמי שלעולם לא אוכל לעשות תואר ולהיות נניח עורכת דין או משהו בסגנון. בא לי להיות יוצאת דופן. בצבא פיקדתי על חיילות וגם אז גילמתי דמות. בדקה הייתי צריכה להשתנות מכף רגל ועד ראש. גם את "הבמה" הזאת מאוד אהבתי. כשסיימתי את השירות הצבאי החלטתי ללכת לקורס משחק "בסתר" מבלי שההורים ידעו כדי לראות אם העולם הזה מושך אותי. פעם בשבוע הייתי נוסעת לתל אביב ומבינה שהעולם הזה הוא אני, שאני רוצה לעשות את זה כל יום מחדש. כשההורים גילו הם פשוט עטפו אותי כל כך חזק ואמרו לי שאם זה החלום שלי הם לא יעצרו אותי".

בנוסף להצגה "הסודות", מדמוני תשתתף בהפקה נוספת של בית צבי – "נמר על הגב", שכתבה וביימה נורית גלרון ותעלה ב–19 ביוני באולם אלי ליאון. העלילה מתרחשת על רקע הטבח במסיבת הנובה ב–7 באוקטובר ומספרת את סיפורו של דור שאסון נורא מעצב מחדש את זהותו. בהצגה, תגלם גל את שרי – יוצאת בשאלה שמפתחת אובססיה לגיבור המחזה גבריאל.

כיצד אירועי ה–7 באוקטובר השפיעו עלייך?
לא חוויתי את המלחמה באופן ישיר אבל שכנה שלי נרצחה במסיבת הנובה וזה טלטל את עולמי. מאז המלחמה חוויתי לראשונה חרדה שמעולם לא הייתה בי קודם לכן ואפילו נפגשתי עם פסיכולוג. ההתעסקות בתיאטרון הצילה אותי והייתה עבורי כמו אי של שפיות כשמסביבי כל כאוטי, מפחיד ומסוכן".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר