סיור הסליחות החברתי בשנה שעברה, צילום דוברות העירייה
סיור הסליחות החברתי בשנה שעברה, צילום דוברות העירייה

סיור הסליחות המסורתי יתקיים השנה בשכונת כפר גבירול

הסיור מעלה מידי שנה סוגיות חברתיות בשכונה אחרת של העיר. זו השנה השביעית שהסיור מתקיים ברחובות

פורסם בתאריך: 8.9.23 10:27

-->

העירייה מזמינה את התושבים להצטרף לסיור סליחות חברתי שמפגיש בין קהילות שונות, אשר ייערך ביום ג', 19.9.23, ד' אלול, בשעה 19:30 בכפר גבירול. הסיור ללא עלות, אך מותנה בהרשמה מראש בקישור >> https://forms.gle/RiJA6HbfSVKReSL68

בכל שנה לפני יום כיפור, מתקיים הסיור הייחודי שמעלה סוגיות חברתיות בשכונה אחרת של העיר: נושאים כמו חינוך בקהילה, החיבור בין תושבים חדשים וותיקים, גמילות חסדים, ומועדון הנוער. השנה תהיה השנה השביעית ברציפות של היוזמה. בשנה הראשונה הסיור התקיים באזור ההיסטורי ברחוב יעקב בעקבות סיפור הקמת המושבה רחובות, שנה לאחר מכן בשכונת שעריים בעקבות העלייה מתימן, ובשנה השלישית בשכונת קריית משה על קהילת יוצאי אתיופיה. בשנתיים של הקורונה, הסיור התקיים באמצעות הזום, על הקהילה החרדית ועל העולים מחבר העמים לשעבר.
בשנה שעברה, הסיור התקיים פנים-אל-פנים בשכונת אושיות. המוקד של הסיור השנה הינו בשכונת אבן גבירול. התכנסות תהיה ביום ג', 19.9.23 , ד' אלול בשעה 19:30, בבית הכנסת אגודת אחים, רח' הדקל 18.

רמי מדהלה, מנהל אגף השכונות: "אגף השכונות גאה לקחת חלק בחיבור בין תושבי השכונות השונות והקהילות החמות ברחבי העיר, אני מזמין את התושבות והתושבים לבוא ולהכיר ולפגוש השנה את תושבי השכונה המיוחדת הזו".

ד"ר שרמן רוזנפלד, מיוזמי הסיור, מספר: "הסיור השנה מבוסס על תחנות בשכונת אבן גבירול. הכוונה היא שתושבי רחובות והסביבה יגיעו לסיור כדי להכיר ולהוקיר את השכונה. דרך הדיונים בתחנות השונות נשוחח על נושאים חברתיים ואישיים. אנו מקווים שהערב יעניק לכל המשתתפים השראה לימים הנוראים ולפעילות קהילתית במשך כל השנה."

זהבה יעקוב, תושבת שכונת אבן גבירול ופעילה ב"גבירול קהילה בשינוי", אומרת: "יש משהו מיוחד באירוע שתושבי העיר יכולים לבקר בשכונה שנמצאת ממש קרוב אליהם. השיחה וההליכה ברגל מזמנות תגליות מפתיעות על מקומות ועל אנשים מדהימים".

חגית קמפלר, מנהלת המחלקה למשאבי קהילה, האגף לשירותים חברתיים: "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט מאחד שהפך למסורת. מחלקת משאבי קהילה עוסקת גם בחיבור בין קהילות ובין תושבים מכל רחבי העיר". אביבה חלבי, מנהלת מרכז הגישור, מוסיפה: "בכל שנה תקופת הסליחות היא זמן ייחודי שבו אנשים נפתחים. לצערנו, לפעמים המציאות שאנחנו נמצאים בה מרחיקה בין קבוצות שונות בחברה. סיור סליחות הוא מעין תיקון וגישור המביא לפתיחות ופעילות למען הקהילה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר