מקום חדש לתרבות : תרבות בסלע | אודיטוריום מיכאל סלע, מכון ויצמן למדע

פורסם בתאריך: 20.12.22 11:49

-->

בשנה האחרונה, אודיטוריום מיכאל סלע במכון ויצמן למדע (אולם ויקס לשעבר) שופץ ונפתח מחדש לקהל הרחב.  המשותף למדע ולאמנות, הוא היכולת האנושית לדמיין. מתיחת גבולות המחשבה, חקירה, יצירתיות ומעוף, אמונה ביכולת האנושית לעשות את מה שלא נעשה קודם. לגלות את החדש. להתבונן ולהבין את המציאות ולהשפיע עליה.

'תרבות בסלע', תוכנית התרבות החדשה במכון ויצמן למדע, מלקטת יצירות ויוצרים מעוררי השראה ושאר רוח,  באמנות ובתחומי הבמה השוניםל, מבוגרים ולילדים.  איכות, עדכניות, תעוזה, סקרנות וממציאנות ולצד זה, הזמנה להתבוננות בתהליכי היצירה, החקירה והגילוי,  החיפוש אחרי כלים יצירתיים שמבקשים לפרוץ דרך, לתת מבט חדש על המציאות ועל האנושות. 'תרבות בסלע' שואפת להקים מרחב מחבר המאפשר חוויה וחקירה, המעודד מפגש בין אנשים ורעיונות, עם מתן  דגש על יצירתיות והמצאה ונקודות מגע מגוונות המפגישות ומפרות בין האומנויות והמדע .

סדרת הקונצרטים בסלע, מאגדת מוזיקה קלאסית, תזמורות והרכבים קאמרים כמו גם מגוון של סוגות מוזיקליות או שילובים מעניינים בין מוזיקה חיה ליצירות בימתיות , ספרותיות או קולנועיות, שילוב של מוזיקה קלאסית ומוזיקה פופולרית, כאשר בחלקם הגדול מתקיימת אינטראקציה עם הקהל, מפגש עם  יוצרים,  לגדולים ולקטנים.

התוכנית מארחת יצירות תיאטרון ומחול, קולנוע עלילתי ודוקומנטרי, ישראלי ובינלאומי , סרטי אמנות וסרטים יחודיים מתוך פסטיבל דוק אביב, סינמטק ירושלים, פסטיבל אפוס לסרטי אמנות , כולל פתיחה מחודשת של מועדון  קולנוע Sela Cinema Club – הקרנה של איקונים קולנועיים והזדמנות שנייה לסרטים איכותיים  .

התוכנית כוללת מפגשים שונים שעוסקים בנקודת החיבור בין מדע לרוח , סדרת שיחות בין סופרים למדענים, מפגש עם אמנים המתארחים בתוכניות אמנות במכון ועוד.לילדים , אחת לחודש בשבת בבוקר, מפגשי תיאטרון מחול  קולנוע ומוזיקה , תוך מתן דגש על גירוי הסקרנות והחוויה, המצאה, יצירתיות וגילוי.

התוכנית פתוחה לקהל הרחב.

Sound ומוזיקה למבוגרים ולילדים

בשבועות הקרובים יתקיימו בסלע שלושה מפגשים מוזיקלים יוצאי דופן. כולם עוסקים בתדר, ביכולת שלנו להקשיב אחד לשני, להסתנכרן , בקשר בין מה שהאוזן שומעת , לפרשנות של המוח והלב . שלושתם עוסקים בעיקר באילתור וביכולת של מוזיקאים ליצור יחד מוזיקה, בזמן אמת. ערבים יחודיים, חד פעמיים,  שמזמינים אותנו לבוא ולהתמסר לטיולים צליליים .

JAZZLAB 

בחודשים דצמבר וינואר  , שני מופעים  מתוך  סדרה המפגישה בין טובי הנגנים בארץ, מוזיקאי ג'אז, בוגרים  ומורים של מחלקת הג'ז של בית הספר למוזיקה 'רימון',   בפרשנות מוזיקלית לרעיונות מדעים , המזמינים את הקהל למעבדת יצירה על הבמה.  מופעי מוזיקה יחודיים שהופקו במיוחד לסדרה, החוקרים שילובים מוזיקלים לא שגרתייים, בהשראה מושגים מעולם המדע, המתחברים לעולמות המוזיקה, האלתור והג׳אז, בשיתוף פעולה בין 'רימון '  ל'תרבות בסלע' , בניהולה האמנותי של חן לוי.

המופע הראשון  מתוך הסדרה שפתח את השנה בנובמבר, עם אחינועם ניני , גיל דור, רוסלן סרוטה ודניאל  דור היה מלא בתעוזה , כישרון , כנות ורגש.  מסוג הערבים שאפשר להרגיש בהם את האנרגיה בין הבמה לקהל, התרגשות משותפת לקראת הלא ידוע , אילתור של מילים ומוזיקה בהובלתה של אחינועם ניני  יחד עם ההרכב  המשובח , משהו באמת מתרחש ומתרגש , חד פעמי.

המופע השני  סדרה שיתקיים בסוף דצמבר  , מעמיק את הקשר בין רעש לבן לבין יצירתיות והשראה. שישי ה-30.12 בשעה 21:00 

JAZZLAB #2 

הרעש העצבי המאורגן | קטיה טובול מארחת את אלברט בגר

פסנתרנית הג׳אז ומורה בכירה ב׳רימון׳ – קטיה טובול, תחקור יחד עם ההרכב את מקור היצירתיות וההשראה, בהשראת המאמר ״רעש מאורגן הוא אבי ההמצאה״ (פרופ׳ רפי מלאך) . טובול תארח על הבמה את מאסטר הג'אז החופשי  -הסקסופוניסט אלברט בגר, ויחד עם הרכב הנגנים המצוין, ברק מורי על הבס וגלעד דוברצקי- מנגני ומורי הפרקשן המובילים בארץ וב׳רימון׳, יתנו הצצה לרגעים בהם היצירתיות בוקעת מתוכם. כשם המחקר בין ״רעש מאורגן״, מוזיקה מולחנת, לבין חקר ספונטני ומאולתר של תווים, צלילים, רעיונות ריתמיים והרמוניים, תוך כדי תקשורת בין הנגנים שיוצרת חוויה של הרפתקה ויצירה על הבמה.

קטיה טובול– פסנתר | אלברט בגר– סקסופון | ברק מורי– בס | גלעד דוברצקי– כלי הקשה |  חן לוי– ניהול אמנותי של הסדרה

המופע השלישי בסדרה שיתקיים בסוף ינואר  , מחבר בין מושג הזמן למוזיקה.

שישי ה-20.1 בשעה 21:00 

JAZZLAB #3 

זמן. תנועה. מקצב | רונן שמואלי וסגול 59ראש מסלול ה-Jazz Institute של 'רימון' -הפסנתרן רונן שמואלי, והראפר סגול 59- מהאבות המייסדים של ההיפ-הופ הישראלי,   גם הוא מרצה ב'רימון', משתפים פעולה כבר מספר שנים בחיבור שבאילתור בין צלילים ומילים,  יופיעו עם פרשנות מוזיקלית למושגים 'זמן' ו'תנועה' עם דגש על הכח שיש לאימפרוביזציה,  לעשות סדר בתוך אי-הסדר. מגובים בנגנים מצמרת הדור הצעיר בג׳אז הישראלי, רונן וסגול יקחו את הקהל למסע בחלל, עם גרוב שיגרום לכם כנראה לרקוד בכיסא וליריקס שיפעילו את התאים האפורים, במופע חד-פעמי, בשילוב מרתק בין היפ הופ לג׳אז.

רונן שמואלי– קלידים ופסנתר | סגול 59– שירה | אייל חי– סקסופון אלט | יואב גנור– בס | רון אבידן– תופים ותופים אלקטרוניים  | חן לוי– ניהול אמנותי של הסדרה

המופע השלישי  שיתקיים בתחילת ינואר, הוא הזמנה להיכרות עם תזמורת ייחודית המשלבת מוזיקה אקוסטית עם מוזיקה אלקטרונית. פרפורמנס מוזיקלי של שעה , מאיין שיטוט במחוזות סאונד שמובילים את הקהל כמו בתוך סיפור לא מילולי.

חמישי ה-5.1 בשעה 21:00 

OTOTO | תזמורת ארמון בזמן

תזמורת יוצאת דופן , שהוקמה מתוך הצורך לשמוע וליצור להרכב כלי גדול , המכיל כלים אקוסטיים ואלקטרוניים המבצעים מוסיקה מקורית ווירטואוזית. הנגנים הם קאסט סולנים מובילים בתחומם המתמחים במוסיקה כתובה ומאולתרת, והמוזיקה היא שילוב בין מוזיקה אקוסטית לאלקטרונית.  הזמנה לשיטוט במחוזות סאונד שמובילים את הקהל מנקודת התחלה לאמצע ולסוף.

מאת מתן דסקל, שלו נאמן, ובשיתוף נגני התזמורת,  אמן אורח: אהד פישוף.

STAGE ילדים 

שני מופעי ילדים התקיימו בנובמבר – דצמבר,  תיאטרון חפצים של היוצרת אביב הורוביץ, בהפקת תאטרון הקרון , ומופע המשלב בין תיאטרון לקולנוע חי בשפת ה- puppet cinema  של היוצר צבי סהר- המפץ הגדול .

המופע הבא לילדים , יתקיים בינואר: שבת , 14.1 בשעה 11:00

פטר והזאב | חמישיית תל אביב

חמישיית תל אביב- חמישה נגנים מספרים את הסיפור הידוע על פטר השובב שלא סגר אחריו את השער, על סבא המודאג, על חיות הבית שהשתעשעו והתקוטטו באחו, ועל הזאב הרשע שאיים לטרוף את כולם. בקונצרט-ההצגה הזה הנגנים לא רק עומדים ומנגנים, הם גם מספרים את הסיפור, נעים על הבמה, ומשתמשים בשלל חפצים – כולל כלי הנגינה עצמם – כדי לגלם את הדמויות השונות.
הילדים פוגשים מקרוב את כלי הנשיפה, ונסחפים בחדוות הנגינה המשותפת.
משך המופע כ-50 דקות' מיועד לילדים מגילאי 4 ומעלה.
בימוי: ארי טפרברג מוזיקה: סרגיי פרוקופייב, עיבוד: יואכים לינקלמן
מנגנים : חמישיית תל אביב: הגר שחל – חליל, דימה מלכין – אבוב,  דני ארדמן – קלרינט,  איתמר לשם – קרן,  נדב כהן – בסון,

מדע ורוח

DIS-COVER

סדרת שיחות בין סופרים.ות למדענים.יות במכון ויצמן למדע,  על גילוי והשראה, על מה שהתגלה ומה היה צריך לקלף או להסיר, כדי למצוא ולהמציא. בשיתוף הקהל.

ב 9.1 שיחה בין הסופר התסריטאי והבמאי – אתגר קרת, עם פרופ ' רועי עוזרי – פיזיקאי במחלקה לפיזיקה של מערכות מורכבות במכון ויצמן למדע. רועי חוקר אטומים קרים המשמשים, בין היתר, לבנית מחשב קוונטי אוניברסלי ולמדידות מדויקות. בנוסף רועי מכהן כסגן נשיא לפיתוח משאבים ותקשורת.

ב-23.1 שיחה בין הסופרת והתסריטאית- דורית ראבינאן , עם ד״ר מיטל אורן-סויסה – חוקרת במחלקה לחקר המח במכון ויצמן למדע. המתמקדת בקשר שבין המין הגנטילמבנה ותפקוד מערכת העצבים, במצבי חולי ובבריאות.הסדרה נערכת בחסות מרכז ברגינסקי לממשק בין מדע לרוח, הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי

שירת המדע

ב- 12 בינואר, 'שירת המדע' ע"ש פרופ' עפר לידר- חוקר תורת החיסון במחלקה לאימונולוגיה במכון ויצמן למדע, איש הספר, השירה והמוסיקה, שנפטר בקיץ 2004 והוא בן ארבעים ותשע, הוא אירוע שנתי של הענקת פרס עידוד היצירה, המעניק פרס לכותבים שעיסוקים במדעי הטבע, הרפואה, ההנדסה והמדעים המדויקים, בתחום השירה או סיפור קצר, המשלב את  הקראת היצירות הזוכות, שיח , בהשתתפות אמן אורח , השנה- הסקסופוניסט  ואמן כלי הנשיפה אייל תלמודי. נערך בחסות מרכז ברגינסקי לממשק בין מדע לרוח,  הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי

כרטיסים כל המופעים  ניתן להשיג בל

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר