אחינועם ניני וגיל דור צילום: רונן אקרמן
אחינועם ניני וגיל דור צילום: רונן אקרמן

כשמדע המוח פוגש פרשנות בימתית מוזיקלית

לראשונה - 'רימון - ביה"ס למוזיקה' מגיע לרחובות ולמכון ויצמן:סדרת מופעי JAZZLAB בהשתתפות אחינועם ניני, גילי דור, סגול 59 ועוד

פורסם בתאריך: 14.11.22 10:46

-->

ניקולה טסלה הגה את המנוע החשמלי כשהוא שקוע בהליכה, הארי פוטר נולד במוחה של ג'יי קיי רולינג בעודה תקועה ברכבת – וארכימדס ניסח את חוק הציפה שלו בזמן רחצה באמבט. ההיסטוריה מלאה באנקדוטות על רעיונות פורצי דרך שהפציעו במפתיע ממעמקי הלא-מודע, ועדויות חדשות ממחקרים מצאו רשת ענפה ברחבי המוח ובה פעילות חשמלית המעוררת את הופעתן של מחשבות יצירתיות. אבל מה בין כל זה למוזיקה, מג'אז ועד לראפ והיפ הופ?


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


סדרת  ,"JAZZLAB"שלוש הפקות מקור ייחודיות בניהולה האמנותי של הזמרת-יוצרת חן לוי, מורה ב'רימון' ומנהלת פסטיבל הג'אז ליצירה נשית, הן פרי שיתוף פעולה של מחלקת הג׳אז ב'רימון – בית ספר למוזיקה' עם 'תרבות בסלע', תכנית חדשה באודיטוריום מיכאל סלע במכון ויצמן למדע ברחובות. במסגרת המופעים, מורי ובוגרי בית הספר לדורותיהם כדוגמת אחינועם ניני, גילי דור, סגול 59 ונוספים, מעניקים לרעיונות מדעיים פרשנות מוזיקלית הנרקמת במעבדת היצירה שעל הבמה.

הסדרה מקשרת בין הפלטפורמה העשירה של מכון ויצמן למדע עם היצירתיות של 'רימון' ומעמיקה את הזיקה בין העולמות. לכאורה הפכים, אך בצלילה למאמרים מדעיים שנכתבו על ידי חוקרי המכון התגלו נקודות השקה שהיוו השראה להופעות. כך נולדו שילובים מסקרנים ובלתי שגרתיים המזמינים לחוויית יצירה בזמן אמת, בהתבסס על רעיונות מעולמות המדעיים המדויקים שקיבלו פרשנות מוזיקלית מתוך חיבור מפתיע ומרגש עם אלתור ועולם הג'אז השואף להבעה, חופש ושחרור מוחלט.

המופעים ייערכו ביום ג' 15.11.22 ובימי ו' 30.12.22 ו-20.1.23, באודיטוריום מיכאל סלע במכון ויצמן למדע, רחוב הרצל 234, רחובות. הזמנת כרטיסים ומידע דרך אתר רימון או בטלפון 08-9467890.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר