לא נפסיק לשיר: המקהלה ממשיכה ליצור ולשיר אבל בזום

המנצחת והזמרת מיכל אוקון ממשיכה גם בימי הקורונה לקיים חזרות. כך זה עובד

פורסם בתאריך: 3.11.20 12:46

-->

בית על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, ממשיך להפעיל מרחוק פעיליות שונות ביניהן ניתן למנות את פעילותה של מקהלת הללויה על"ה שממשיכה לפעול תחת ניצוחה וניהולה של המנצחת והזמרת מיכל אוקון, שממשיכה גם בימי הקורונה לקיים חזרות באמצעות הזום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


המקהלה, המונה מעל ל-20 זמרים וזמרות, הוקמה לפני שש שנים ומאז ועד היום קיימה אינספור הופעות. "מדובר במקהלה מקצועית מאוד, המחולקת על פי מנעד הקולות של חבריה", אומרת מיכל אוקון מנצחת המקהלה, "עד לסגר, נהגנו לקיים מפגשי חזרות קבועים ולא מצאתי לנכון להפסיק את המפגשים לא בזמן הסגר הראשון וגם לא במהלך הסגר השני".

"אין ספק שהמצב דרש ממני להיות יותר יצירתית, על מנת שהמפגשים יהיו חווייתיים ומהנים עבור חברי המקהלה ויחד עם זאת, אנחנו עובדים כמעט באותה שיטת עבודה. השיעור מתחלק לפיתוח קול, ללמידה של שירים חדשים ולחלוקת תפקידים. אני שולחת מראש הקלטות של שירים לזמרי המקהלה, על מנת שילמדו אותם ויתחילו לעבוד עליהם. דבר שגם מקנה להם תעסוקה בזמן הסגר ובזמן מפגשי החזרה הקולקטיבית – הם שומעים אותי, ומתוקף האפשרויות שמקנה תוכנת הזום, בכל עת שרים בין זמר אחד לשניים לכל היותר ויתר הזמרים מאזינים ולומדים מן ההנחיה הפרטית, כך שכולם שרים בתורם וביתר הזמן מאזינים, וכבר התרגלנו לעבוד בשיטה הזו, כשעד כה למדנו כבר עשרה שירים, בהם שירי ארץ ישראל אהובים, שירים בלדינו, וככלל שרים שירים בצרפתית, אנגלית, יידיש, איטלקית ועוד".  

ציפורה גרשון, זמרת במקהלה, מספרת שחזרות המקהלה לא הופסקו והמשיכו בתקופת הסגר. "אנחנו קבוצה מאוד מגובשת סביב נושא המקהלה", היא אומרת, "יש לנו מנחה ומנצחת רבת כישרונות שיודעת לעבוד וללמד אותנו, בזמן שהיא מנגנת בפסנתר, ובנוסף להיותה מנצחת, מעבדת מקצועית לשירים ובעלת יכולות וקליות יוצאות מן הכלל, יש לה אישיות נפלאה, מאחדת ומפרגנת, וכל אלה תורמים תרומה אדירה להצלחתנו כמקהלה".

"אנחנו מאוד שמחים על האפשרות הטכנולוגית שקיימת היום ומאפשרת לנו להמשיך לקיים את מפגשי החזרות ולפגוש את מיכל ואת חברי המקהלה", ממשיכה ציפורה, "נכון שקיים שוני בין מפגש פרונטלי למפגש בזום, אבל מיכל ידעה לעשות את ההתאמות הנדרשות, על מנת שנוכל להמשיך לקיים את החזרות".

חבר המקהלה נתן דינר, שמסייע למיכל על ידי תוכנות מחשב שונות בעיבודים שונים לשירים, הוסיף: "אני חבר במקהלה מזה חמש שנים ומקפיד להגיע לכל החזרות. ההשתתפות מקנה לי תעסוקה ואני נהנה מכל רגע. אני מסכים שמפגשים פרונטלים בהחלט טובים יותר ממפגשי הזום, אך בעת הזו, בה כולם נמצאים בסגר, זה נפלא שאנחנו יכולים להיפגש ולקיים את החזרות ובכך שומרים על הקול שלנו ועל המורל".

לסיום אומרת אוקון כי "אנחנו מעוניינים להרחיב את שורות המקהלה ומזמינים את כל מי שחדוות השירה והאהבה למוסיקה טמונה בו, להצטרף אלינו. כל מי שאוהב לשיר, יותר ממוזמן ליצור איתי קשר ישירות לנייד שלי: 050-7722619".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר