סיגד ברשת חוויות (צילום: מני דקל)
סיגד ברשת חוויות (צילום: מני דקל)

כל אירועי שבוע הסיגד ברשת חוויות רחובות

רשת חוויות מרחיבה את אירועי חג הסיגד ברחובות לארבעה מוקדים ברחבי העיר: טקסים מסורתיים, טעימות ממאכלי העדה, הכרות עם מהות וערכי החג והצגת יחיד של השחקנית אביבה נגוסה

פורסם בתאריך: 7.11.19 06:27

-->

רשת חוויות ממשיכה במסורת רבת שנים ותקיים את חג הסיגד בארבעה מוקדים ברחבי העיר.

חג הסיגד הנהוג אצל יהודים בני העדה האתיופית נועד לאזכר את חידושה של הברית בין ה' לעמו ישראל והוא נחגג 50 יום לאחר יום כיפור. בחג הסיגד נוהגים לצום, כסמל לטהרה והתחדשות, וכן במקור היה מקובל לקיים את הטקסים על הר גבוה, כסמל למעמד הר סיני. את הטקסים מנהלים הקייסים, כהני הקהילה.

במסגרת האירועים בחוויות יתקיימו מפגשים מסורתיים עם בני הקהילה האתיופית, טעימות אוכל מסורתי, טקסים מסורתיים של הגשת הקפה (הבונה) ופריסת הדבו, הלחם האתיופי, הצגת יחיד מרגשת של השחקנית היוצרת אביבה נגוסה ובנוסף יתקיימו טקסים בהשתתפות קייסים מכובדים.

פירוט אירועי חג הסיגד ברשת חוויות:

יום שלישי, 19.11.19, שעה 17:30, מרכז חוויות אושיות, רחוב החבורה 20: נהנה מאוכל מסורתי, פולקלור והצגת יחיד "תוצרת הארץ" בכיכובה של השחקנית היוצרת אביבה נגוסה.

יום רביעי, 20.11.19, שעה 19:00, מרכז חוויות ההולנדית, רחוב הר תבור 3: ייערך טקס הבונה (קפה אתיופי) ופריסת הדבו (לחם אתיופי), נדון בשילוב הבין דורי בארץ ובמשמעות החג בארץ ובאתיופיה. בהשתתפות: קייס ירגה דמלאו ובבוש זאודה.

יום חמישי, 21.11.19, שעה 20:00, מרכז חוויות שדרות ח"ן, רחוב שד' ח"ן 31: נכיר את מהות חג הסיגד ומנהגי יהודי אתיופיה.

יום ראשון, 24.11.19, שעה 17:30, מרכז חוויות קרית משה, רחוב גבריאלוב 20: יתקיים טקס ברכת הקייס, מאכלים מסורתיים, מוזיקה אותנטית בליווי רקדניות, דוכני יצירה וחידון נושא פרסים, הכל ברוח חג הסיגד.

יו"ר דירקטוריון רשת חוויות, אמיתי כהן: "השנה הוחלט להרחיב את אירועי החג לארבעה מוקדים שונים בעיר, בכדי לאפשר ליותר תושבים לקחת חלק בחגיגות ולהכיר מקרוב את המסורת והמנהגים של קהילת יוצאי אתיופיה, להתקרב ולהתחבר לרוח החג".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר