אירוע חמשי"ר בבית על"ה
אירוע חמשי"ר בבית על"ה

אירוע חמשי"ר המיתולוגי נערך לראשונה בבית על"ה ברחובות

אירוע החמשי"ר המיתולוגי התקיים לראשונה באולם גלטנר לתרבות בבית על"ה, שהיה מלא עד אפס מקום. יו"ר על"ה צבי טרופ: "המעבר מאולם של 650 מקומות לאולם של 200 מקומות תרמה ליצירת אווירה אינטימית שהייתה לא פחות ממדהימה"

פורסם בתאריך: 23.6.19 07:53

-->

פרופ' נחום (נחצ'ה) סנפיר ז"ל, לשעבר המדען הראשי במשרד החקלאות, הגה בשנות ה-70 את קיומו של החמש"יר – חתיארים משמרי שירת ראשונים. בתחילת הדרך נחצ'ה נהג להזמין חברים קרובים לביתו בזמן הדלקת הנר הרביעי או החמישי של חנוכה, לערב שירה בליווי מספר נגנים חובבנים ומספר זמרים. לערבי השירה הוזמנו חברים קרובים מההכשרה, מהצבא, מהפקולטה לחקלאות, מכון ויצמן, מכון וולקני וממקומות נוספים שאותם הכירו הוא ורעייתו יעל. עם הזמן הצטרפו יותר ויותר אנשים לערבי החמשי"ר שאירגן ועל כן הם עברו מביתו לאודיטוריום בפקולטה לחקלאות, שבו היו 350 מקומות. עקב הביקוש הרב, גם האודיטוריום בפקולטה התמלא במהרה ועל כן עברו לאולם ויקס במכון ויצמן, שבו ישנם 650 מקומות.

יו"ר על"ה, צבי טרופ, מספר על החמשי"ר כמי שהיה מראשוני החברים שהתארחו בו: "אנשים היו מזמינים מקומות שנתיים מראש כדי להשתתף ולקחת בו חלק".

רענן נוטמן, מתנדב בעל"ה וממארגני החמשי"ר: "אני ודליה רעייתי חברנו אל נחצ'ה ויעל ופעלנו בכל החלק הארגוני של אירועי החמשי"ר, לרבות ביצוע כלל התיאומים הנדרשים בשילוב עם נגנים מתנדבים שאינם מקצועיים, אך בעלי יכולות נגינה גבוהות במיוחד. אנשים ממש חיכו לאירוע הזה כל השנה. האירוע האחרון של החמשי"ר התקיים לפני שנה וחצי. לדאבוננו נחצ'ה נפטר שלושה חודשים קודם לכן והחלטנו לקיים את האירוע המסורתי לזכרו. מאחר ואולם ויקס נכנס לשיפוצים, והיות ואני מתנדב בעל"ה, החלטנו אני ודליה רעייתי להציע לקיים השנה את אירוע החמשי"ר בבית על"ה החדש, מתוך רצון שהקהל הוותיק יכיר ויתרשם מהמקום וממגוון הפעילויות הקיימות בו. פעלנו בשיתוף פעולה עם מחלקת התרבות של על"ה ותוך שבוע בלבד נמכרו כל הכרטיסים לאירוע".

ברשימת הנגנים שניגנו במהלך הערב: איילה גרבר, אחותו של נחצ'ה סנפיר ומרפאה במוזיקה במקצועה, ניגנה על הפסנתר. יוסי גרבר, אמן, פסל ומעצב גרפי במקצועו, ניגן על התופים. יהודה בלייכר, משפטן העוסק בנדל"ן, ניגן על הטרומבון. עוזי רמזנוב ניגן על החצוצרה. עוזי עילם, לשעבר יו"ר הועדה לאנרגיה אטומית, ניגן על חצוצרה. גדי גרינבאום, טכנולוג ראשי של בירה קרלסברג, ניגן בסקסופון. איש משרד הביטחון קובי גיא ניגן על הקלרינט. ד"ר שולה נחמה, גנטיקאית בחברת הזרע, ניגנה על חליל צד. גילי רוזנברג, איש מחשבים במקצועו, ניגן על אקורדיון. על כולם ניצח אודי מילוא, אקורדיוניסט וארכיאולוג במקצועו, מדריך "נאות קדומים", שהכין את רשימת השירים והעיבודים המוזיקליים ובין שיר לשיר תרם מסיפוריו המרתקים.

על השירה היו אמונים ליאורה בן יוסף, אחראית ביטחון ברשות שדות התעופה, יוסי קליימן, מהנדס מכונות בתחום ההייטק במכשור רפואי, וראש עיריית רחובות לשעבר עו"ד שוקי פורר.

הערב החל בהרמת כוס יין ובכיבוד עשיר, ובמקום התקיים מפגש מרגש של חברים. "היה מרגש לצפות בקהל הפוצח בשירה ומוחא כפיים בהתלהבות. היה נחמד לראות שהקהל נשאר יושב על מקומו עד השעות המאוחרות של הערב", אומר רענן ומוסיף: "דליה ואני נפעמנו מההירתמות והנלהבות של צוות התרבות של בית על"ה יחד עם הנהלת על"ה, שעזרו רבות בכל הפעולות הכרוכות בהכנות לערב מוצלח זה".

לסיום אומר יו"ר על"ה צבי טרופ: "זה היה ערב מוצלח ביותר. המעבר מאולם של 650 מקומות לאולם של 200 מקומות תרמה ליצירת אווירה אינטימית שהייתה לא פחות ממדהימה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר