הפגנה נגד סגירת קולנוע חן
הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

200 תושבים מרחובות השתתפו בהפגנה בניסיון להציל את קולנוע חן

בהפגנת נגד סגירת קולנוע חן השתתפו 200 תושבים מרחובות. מארגני ההפגנה: "נמשיך להשמיע קול ציבורי ברור בעד שמירת הקולנוע, בעד שמירת המוסד התרבותי המיוחד הזה. נקווה לקדם בימים הקרובים מהלכים משמעותיים יחד עם מקבלי ההחלטות"

פורסם בתאריך: 12.5.19 07:43

-->

המחאה כנגד סגירת קולנוע חן ברחובות והשארתו כמוסד תרבות עירוני צוברת תאוצה. אמש (מוצאי שבת) נערכה הפגנה מול הקולנוע, שבה נכחו כ-200 אנשים, והפגנה נוספת צפויה להיערך ביום שלישי השבוע.

מארגני המחאה אמרו ל"ערים": "מבחינתו זוהי יריית הפתיחה למאבק, ואירוע מקדים להתכנסות נוספת שתיערך ביום שלישי. חשוב לנו שהנושא יעלה על סדר היום העירוני. שמחנו על ההיענות הגדולה של תושבים רבים, צעירים ומבוגרים, חיילים, דתיים וחילוניים, שמבקשים לשמור על המוסד התרבותי המיוחד הזה".

יעל גוראון, ממארגנות ההפגנה נגד סגירת קולנוע חן, נושאת דברים בפני המפגינים

 

בין מארגני המחאה גם דמויות מוכרות בציבור הרחובותי, ביניהם: אורי לביא, יעל גוראון, אורה ברקן ואחרים. על העצומה להשארת הקולנוע חתמו כמעט 4,000 אנשים, ולדברי המארגנים בין מביעי התמיכה ישנם גם לא מעט חברי מועצה.

"מספר חברי מועצה הביעו תמיכה בניסיונות להציל את הקולנוע", הם אומרים. "מטרות המאבק הן שימורו של מרכז תרבות ייחודי שיש לו ערך קהילתי – קולנוע קטן ונעים המציג סרטים שאינם מסחריים. אנו מאמינים שאפשר להרחיב את הפוטנציאל שלו, כדוגמת פסטיבל הסרטים הזכור לטוב. סגירתו היא מכה לחיי התרבות ואין לו באזור אלטרנטיבה. בכלל, סוגיית המאבק בבנייה לגובה היא קריטית בעיר, ללא קשר לסגירת קולנוע. בכל האזור שלנו אין סינמטק וזה הקולנוע הקרוב ביותר לסינמטק מבחינתנו. ברור שאנו נמצאים בתקופה שבה שיקולים כלכליים הם שיקולים מרכזיים, אבל יש ערך גם לשיקולים קהילתיים ותרבותיים".

הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

 

הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

בהפגנה התבטאה יעל גוראון, ממארגני המחאה: "קולנוע חן קיים מעל 70 שנה. אני זוכרת אותו כחלק מנוף ילדותי ברחובות. סבתא שלי, שגרה לא רחוק מכאן, הלכה לראות בו סרטים גם אחרי שעברה את גיל 90 המופלג. קולנוע חן מזוהה ברחובות לא רק עם תרבות איכותית, הוא מזוהה גם עם הסטאטוס קוו שנוצר בעיר בין דתיים וחילוניים. הוא מזוהה כמקום מפגש שקט ונעים לכל הגילאים. אני חושבת שאישית ישבתי בו כמעט בכל הכיסאות".

בין המפגינים הצעירים הייתה גם אריאל לוין בת התשע, שאמרה: "קולנוע חן הוא חלק מהנוף ברחובות, אי אפשר בלעדיו. גם אנחנו הילדים רוצים את קולנוע חן".

אריאל לוין בת ה-9 בהפגנה נגד סגירת קולנוע חן

 

מארגני המחאה מסכמים: "אנחנו שמחים על היענות גדולה למפגש ושמחים על התמיכה המגוונת, חוצת גילאים ומגזרים. אנחנו מכירים את המאמצים שעושה ראש העיר בנושא. נמשיך להשמיע קול ציבורי ברור בעד שמירת הקולנוע, בעד שמירת המוסד התרבותי המיוחד הזה. נקווה לקדם בימים הקרובים מהלכים משמעותיים יחד עם מקבלי ההחלטות. אנחנו יודעים שיש פתרונות יצירתיים שאומצו במקומות אחרים ושאפשר לאמץ גם ברחובות. כולכם מוזמנים להצטרף לקבוצת הוואטסאפ שלנו, לקבוצת הפייסבוק שלנו ולכתוב לנו רעיונות והצעות. אנחנו אומרים כן לקולנוע חן".

הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

 

הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

הפגנה נגד סגירת קולנוע חן

 

בין התושבים שהגיעו למקום, נצפתה גם חברת המועצה איטל בציר אלשיך (רחובות חופשית מרצ), שאמרה: "היה מרשים לראות את מאות מתושבי העיר שבאו להצביע ברגליים ולדרוש לשמור על קולנוע חן כאחד ממוסדות התרבות התורמים לאיכות החיים באזור בכלל וברחובות בפרט, ושימש עד כה כמעין סינמטק עירוני. עד היום בית הקולנוע היווה חלק משמירה על הסטאטוס קוו וסגירתו עלולה להפר ולפגוע בו. חשוב שהציבור יידע כי הקרקע שייכת למספר בעלים פרטים וחלקו אף בבעלות ציבורית – בידי ההסתדרות, כך שכל רעיון שיוצע מצד העירייה יהיה תלוי בבעלי הקרקע וייעשה במשא ומתן במשא ומתן מולם. אכן זה מהלך לא פשוט ומאתגר אך בהחלט אפשרי".

אלשיך סיכמה: "לאור כל זאת יזמנו ותיאמנו כבר בשבוע שעבר פגישה מול ראש העיר בנושא, להצגת רעיונות במטרה למצוא פתרון אידאלי לתושבים ולבעלי הקרקע. אנו נדאג לעדכן את הציבור".

איטל בציר אלשיך


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ליאורית הקולנוענית

    קולנוע מיושן מאוד עם כסאות חורקות ומסך קטן….
    והכי מעצבן שהוא לא מכבד את כרטיס הוותיק שלנו…
    לסגור ומהר!
    אנחנו כבר מזמן בהוט סינמה בקניון
    גם עם סרטי איכות!

  2. דליה אברהם

    כן לקולנוע חן.
    פנינה של מקום.
    מקווה מאד שגם ברחובות כמו בירושלים קולנוע סמדר
    ימשיך להיות מקום תרבותי לקהילה מיוחדת ורב גונית
    כחובבת קולנוע מכירה מתחמים במקומות אחרים
    במקום הזה לא הפסקתי להתפעל דווקא מקהל מבוגר
    שמגיע גם עם הליכון או מקל הליכה.
    והיחס האדיב והסבלני של הקופאי או הקופאית לתת מענה למנות את העודף להסביר שוב ושוב אם צריך ואפילו לעזור פיזית.
    צריך שהמנגינה הזאת תמשיך להתנגן.

  3. אוקבה

    שיסגרו אם רוצים אף אחד לא חייב לתושבי רחובות שום דבר

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר