מוזיאון הפרדסנות
מוזיאון הפרדסנות

אירועי פסח באתר הפרדסנות ע"ש מינקוב

בחול המועד פסח תתקיים באתר הפרדסנות ע"ש מינקוב ברחובות פעילות מיוחדת למשפחות בנושא הפריחה והתחדשות הפרדס

פורסם בתאריך: 3.4.19 08:47

-->

הפרדסנות הארצישראלית הייתה נדבך מרכזי בישוב העברי ובכלכלתה של מדינת ישראל, והפכה גם לנכס צאן ברזל תרבותי חשוב ביותר. החל מ'שביל קליפות התפוזים' ועד 'בפרדס ליד השוקת' ניבטים אלינו הפרדסים בסיפורים, בשירים ובציורים של ארצנו.

אתר הפרדסנות ע"ש מינקוב, השוכן בשולי העיר רחובות, הוא פינת חמד קסומה המקפלת בתוכה את הסיפור של מושבות העלייה הראשונה, סיפורם של פועלי העלייה השנייה, ומעל הכל את סיפורם של הפרדסים בארץ ישראל. אתר הפרדסנות הוא מוזיאון פתוח בו נחשפים המבקרים לסיפורים אלה ולאלמנטים שהיוו את מכלול הפרדס – באר המים העמוקה ולצידה המנוע והמשאבה ההיסטוריים שבאמצעותם הובילו את המים לבריכת האגירה הגדולה; בית האריזה המשוחזר שבו מוצג תהליך הברירה, העיטוף והאריזה של התפוזים; השער המשוחזר של הפרדס ובראשו מגן דוד; וכמובן עצי התפוזים, הלימונים והאשכוליות.

מוזיאון הפרדסנות ברחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

מוזיאון הפרדסנות ברחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עם בוא האביב מתכסים עצי ההדר בפריחה רעננה ובשומה שריחה מושך את הדבורים. זמזום הדבורים מעיד כי הן מלקטות את הצוף ומאביקות את הפרחים, שבחורף הבא יגדלו ויהפכו לפירות הדר טעימים ועסיסיים.

בחול המועד פסח תתקיים בפרדס פעילות מיוחדת למשפחות בנושא הפריחה והתחדשות הפרדס, במהלכה יצפו המבקרים במיצג האורקולי בבית האריזה; יציצו לעומק באר המים; יתחפשו לדבורים וישתתפו בפעילות חווייתית בפרדס שבה ילמדו כיצד מסייעות הדבורים בהאבקת עצי ההדר; וייקחו חלק בסדנאות יצירה מיוחדות מחומרים ממוחזרים.

פרטים והרשמה בטלפון: 089469197.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר