מימין: איטל בציר-אלשיך, רחמים מלול ועדינה בר שלום
מימין: איטל בציר-אלשיך, רחמים מלול ועדינה בר שלום

רחמים מלול: "אם הייתי מקים מפלגה, הייתי שמח אם עדינה בר שלום הייתה מספר 2 שלי"

אירוע התרבות המשותף לנשים מהמגזר הדתי והחילוני שהתקיים השבוע ברחובות, בהשתתפות עדינה בר שלום, זוכת פרס ישראל ובתו של הרב עובדיה יוסף, נחל הצלחה אדירה. חברת המועצה איטל בציר אלשיך (מרצ), שיזמה את האירוע במסגרת אירועי חודש האישה: "הגיע הזמן "להבריא" את החברה שלנו מהחולי בו אנו מצויים, מאותה אווירת שנאה והסתה כלפי אנשים שחושבים אחרת"

פורסם בתאריך: 13.3.19 08:57

-->

באולם בימת הנוער ברחובות התקיים השבוע אירוע תרבות משותף לנשים מהמגזר הדתי והחילוני. את האירוע יזמה חברת המועצה איטל בציר אלשיך מרשימת רחובות חופשית מרצ, במסגרת אירועי חודש האישה.

במהלך בערב הוקרן הסרט התיעודי "חרדות", של רון עופר ויוחאי חוקק, המתאר את עולמן של שתי נשים חרדיות מעוררות השראה מזווית ראייה חילונית ומעניינת: עדינה בר שלום, זוכת פרס ישראל ובתו של הרב עובדיה יוסף, שהקימה מכללה אקדמאית לחרדיות, ו"במבי" המיילדת המיתולוגית מירושלים. המפגש כלל גם שיח פתוח עם מפיק הסרט איתי קן, לצד עדינה בר שלום.

בפתיחת הערב ציינה אלשיך שהיא שמחה לראות נשים חילוניות וחרדיות המוצאות זמן להשתתף בשיח תרבותי מאחד ומחבר, זאת בשעה שיש קולות של שיסוי בחברה הישראלית. "בהזדמנות זו אני מודה על התמיכה הגדולה של ראש העיר בקידום אירועים מסוג זה, שלבטח נדאג להעצימם, ועל שיתוף הפעולה בכלל", אמרה אלשיך.

ראש העיר מלול, שנכח באירוע, בירך את העשייה הענפה של עדינה בר שלום ואמר: "לרבנית עדינה בר שלום מגיע פרס על התעוזה והאומץ שלה, על פריצת חומות החברה שבה היא חיה מכמה וכמה בחינות. אם הייתי מקים רשימה, הייתי שמח שתהיי מספר 2 שלי".

מימין: איטל בציר-אלשיך, רחמים מלול ועדינה בר שלום

מימין: איטל בציר-אלשיך, רחמים מלול ועדינה בר שלום

 

איתי קן-תור, מפיק הסרט, שיתף את הקהל בתהליך הצילום וסיפק הצצה אל הנעשה מאחורי הקלעים במגזר וברגעים האישיים שבהם בר שלום משתפת עד כמה רצתה, כבר בצעירותה, ללמוד באקדמיה אך זה נבצר ממנה. יחד עם זאת, זה לא מנע ממנה להגשים חלום ולהקים מכללה אקדמית לנשים חרדיות שלא הייתה קיימת עד אז.

המכללה פעלה במשך כ-20 שנה עד שנסגרה ממגוון סיבות. כשהסתיימה ההקרנה נראתה עדינה בר שלום נרגשת במיוחד, כשדמעות עומדות בעיניה. היא עלתה לבמה לשיח אישי ושיתפה את הקהל, ענתה לשאלות, ובהן מדוע החליטה להסיר את מועמדתה לכנסת, והבטיחה לשוב ולהתמודד כשתגיע השעה. "אתן הנשים במגזר החרדי צריכות לפנות למנהיגים שלכן כדי לשנות את המצב", אמרה.

אלשיך סיכמה את האירוע : "פנו אליי נשים רבות בתום הערב ותיארו עד כמה הן היו נרגשות מאישיותה פורצת הדרך של עדינה בר שלום, ובאותה נשימה ציינו בפניי שהן לא ציפו ליוזמה כזאת מנציגת מרצ. אני משיבה על כך – נכון שאני אשת שמאל ואני לא רואה בכך גנאי, אך היוזמה לקיים לראשונה שיח בין מגזרים נועד בראש וראשונה להוכיח לכולם שרב המשותף ביננו ודי, הגיע הזמן "להבריא" את החברה שלנו מהחולי בו אנו מצויים, מאותה אווירת שנאה והסתה כלפי אנשים שחושבים אחרת. זהו חולי שרק גורם לקרע ביננו, בעם, ולצערי הקרע הולך ומעמיק. ערב הנשים רק הוכיח לכולם שאפשר גם אחרת. לא חייבים להסכים על הכל, אבל חשוב להכיר ובטח שתמיד חשוב לכבד".

איטל בציר-אלשיך ועדינה בר שלום


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר