דגל הגאווה
דגל הגאווה

"קוויר בעיר": הפלטפורמה החדשה של הקהילה הגאה ברחובות

רגע לפני ערב התרבות השלישי שלהן, ישבנו עם עלמה קלברמן ונעמה הכהן לשיחה על הפלטפורמה החדשה של הקהילה הגאה בעיר: "קוויר בעיר"

פורסם בתאריך: 31.1.19 13:44

-->

היום (חמישי) ייערך ברחובות אירוע "קוויר בעיר #3", עם הקרנת הסרט "אוריינטד" שלאחריו תיערך שיחה עם יוצרו חאדר אבו סייף.

אז מה זה בדיוק "קוויר בעיר"? נעמה הכהן מסבירה: "מצעד הגאווה הראשון ברחובות היה בסימן קהילה. רצינו להראות שאנחנו לא לבד ושיש הרבה משפחות, סטודנטיות/ים, בני ובנות נוער והורים של ילדים/ות מהקהילה ברחובות. אחרי המצעד, שהיה הצלחה ענקית, הבנו שאנו חייבות לאפשר לאותה קהילה גם בית. 'קוויר בעיר' נוצר מתוך צורך של תושבות/ים מהקהילה למקום מפגש".

נעמה הכהן (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

נעמה הכהן (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

ומה קורה במפגשים האלו?

"הרבה תרבות. יש משהו באמנות, ביצירה, בתרבות, שהוא גם חופש מתלאות היום יום וגם מראה שאנחנו כל כך זקוקים לה. כל אדם מחפש לראות את השתקפותו בעולם שבחוץ. בגלל זה החיפוש הצמא לתוכן גאה אף פעם לא גווע. אני גאה להצליח להביא מעט תוכן למשכננו הצנוע. ערבי פואטרי סלאם ושירה, מוזיקה, הקרנות סרטים, בהמשך אנו מקוות להרים תערוכות, ועוד הפתעות. כל אלה כמובן לקראת אירועי השיא בחודש הגאווה. אנחנו מגייסות את מעט הכספים שיעזרו לנו לצלוח את העשייה הבלתי ממומנת הזו".

במצעד ראינו הרבה נבחרי ציבור שבואו לתמוך ולאורך הבחירות היו מפלגות שחתמו על מצע גאווה. יש מישהו שעומד לצדכן היום?

"האמת שהיום אנחנו שוב די לבד. אף אחד לא מממן אותנו. מאוד שמחתי לראות את חברי המועצה במצעד, ויותר שמחתי לראות את התמיכה העצומה שקיבלנו מהתושבים. אני חושבת שאם ראש העיר הוא אכן ראש העיר של כולם, אז יש מקום לתיק גאווה ומימון פעילות גאה ברחובות. נקווה שאלו שבאו ותמכו במצעד יקראו את הכתבה ויובילו את השינוי המשמעותי הזה. אני חושבת שאם יש משהו שהבנו מהמצעד הוא שאפשר לחיות ביחד. כולנו – חילונים, דתיים סטרייטים וחברות/ים מהקהילה הגאה. פשוט לא צריך לפחד מזה".

מצעד הגאווה ברחובות

מצעד הגאווה ברחובות

מפגש "קוויר בעיר #3" ייערך היום (חמישי ה-31.1) בשעה 19:00 בפאב הברזייה, רחוב הרצל 220. האירוע יכלול את הקרנת הסרט "אוריינטד" ומיד לאחר מכן תיערך שיחה עם יוצר הסרט חאדר אבו סייף. אורך הסרט 81 דקות. העלות: 10 ש"ח לכיסוי הוצאות. מספר המקומות מצומצם. ניתן להזמין כרטיסים בהודעה פרטית לעמוד של קוויר בעיר Here and Queer עם שם + כמות מקומות לשריון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר