מרק בֶּבִּינְגְטוֹן (צילום: ג'ק ליבק)
מרק בֶּבִּינְגְטוֹן (צילום: ג'ק ליבק)

"סולם המשי": קונצרט שלישי בסדרת "כלים וקולות" של הקאמרטה הישראלית ירושלים מגיע לנס ציונה

קונצרט שלישי בסדרת "כלים וקולות" של הקאמרטה הישראלית ירושלים, בהשתתפות המנצח, המלחין וזוכה פרס הגראמי לוקס ריצ'מן (ארה"ב), זמרת הסופרן קרן הדר (ישראל), והפסנתרן מרק בֶּבִּינְגְטוֹן (בריטניה), מגיע לנס ציונה. בקונצרט יבוצעו יצירות של מיטב המלחינים: רוסיני, בריו, מנדלסון והיידן

פורסם בתאריך: 20.1.19 08:33

-->

הקאמרטה הישראלית ירושלים תבצע את הקונצרט "סולם המשי", השלישי בסדרת "כלים וקולות", במשכן הפיס לאמנויות בנס ציונה. תכנית הקונצרט כוללת שתיים מיצירותיו של מנדלסון: הפתיחה "ההברידיים" ("מערת פינגל") וקונצ'רטו לפסנתר מס' 1. בנוסף תבוצע הפתיחה לפארסה הקומית "סולם המשי" מאת רוסיני, מחזור שירי עם לסופרן ולתזמורת מאת בֶּרְיוֹ, וסימפוניה מס' 53 ("L'Impériale") של היידן.

"תכנית הקונצרט משתרעת על פני טווח רפרטואר רחב, מהמוסיקה הקלאסית עד לשירי עם", אומר אבנר בירון, המנהל המוסיקלי של הקאמרטה, ומוסיף: "בקונצרט יתארח המנצח האמריקאי לוקאס ריצ׳מן – מוסיקאי בולט, זוכה פרס גראמי, מלחין ומנצח של מוסיקה קלאסית ומוסיקה לסרטים בהוליווד. המפגש של המנצח הוורסטילי עם התכנית המגוונת, יוליד ללא ספק חוויה מוסיקלית מיוחדת במינה".

זוהי הופעתו הראשונה של המנצח, המלחין וזוכה פרס הגראמי: המאסטרו לוקס ריצ'מן. הוא מכהן כמנהל המוסיקלי של התזמורת הסימפונית של בַּנגוֹר, אחד מגופי המוסיקה הוותיקים בארצות הברית, והיה מנהלה המוסיקלי של התזמורת הסימפונית של נוֹקְסְוויל בטנסי. לצד זה הוא מנצח על תזמורות בהוליווד ועל הרכבים המלווים אמני ג'ז ומוסיקה קלה. כמנצח אורח ניצח ריצ'מן על הפילהרמונית של ניו יורק, הפילהרמונית של לוס אנג'לס, הסימפוניות של בולטימור, אינדיאנפוליס וניו ג'רזי, תזמורת פילדלפיה, הבוסטון פּוֹפְּס, התזמורת הלאומית הרוסית, הפילהרמונית של זגרב והסימפוניות של טורונטו ואוסלו.

לאורך יותר מעשרים שנה מקיים לוקס ריצ'מן שיתוף פעולה הדוק עם יוצרים ומפיקים בתעשיית הקולנוע ההוליוודית. בין היתר ניצח על הקלטות פסקולי הסרטים שבעה חטאים, עימות חזיתי, הכי טוב שיש ועוד.

בשנת 2010 החליטה ועדה מוועדות הגראמי היוקרתי להעניק לו את הפרס בקטגוריית הקרוס-אובר הקלאסי בעבור יצירת האלבום Calling All Dawns.

בנוסף תארח הקאמרטה בקונצרט את הפסנתרן הבריטי מרק בֶּבִּינְגְטוֹן, אשר ניגן עם שלוש התזמורות הפילהרמוניות של לונדון, עם תזמורת הקונצרטים של ה-BBC ועם "נגני מוצרט הלונדוניים", ועם מיטב התזמורות באירופה, בצפון אפריקה, במזרח הרחוק ובארצות הברית. לא מכבר הופיע עם התזמורת הלאומית הצ'כית, ניגן בקרנגי הול את פָּרְאֶרְגוֹן ליד שמאל של ריכרד שטראוס עם הסימפונית האמריקנית בניצוחו של לאון בּוֹטְשְטַיין, הופיע עם הפילהרמונית של באפלו ולימד בכיתות אמן בבארד קולג' שבמדינת ניו יורק.

סולנית נוספת בקונצרט היא זמרת הסופרן הישראלית קרן הדר, בוגרת בית הספר הגבוה לאמנויות הבמה "בית-צבי", משלבת ברפרטואר שלה יצירות קלאסיות מכל התקופות ומוסיקת תיאטרון, זֶמֶר עברי ושירי עם. באתרים בעולם היא מכוּנה לעתים אמנית קרוס-אובר. הדר גילמה את התפקיד הראשי בכרמן של ביזה עם הסימפונית חיפה בניצוח נועם שריף והופיעה מספר פעמים עם הקאמרטה הישראלית ירושלים, עם הפילהרמונית הישראלית, הפילהרמונית של וֶסְטְצֶ'סְטֶר בניו יורק, הסימפונית של איטליה, הסימפוניות של ברלין ובנגקוק .

יום שני ה-21.1.19 בשעה 20:00 במשכן הפיס לאמנויות בנס ציונה. מחיר: 120 שקלים. הזמנת כרטיסים במשרדי התזמורת: 1-700-55-2000.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר