אירועי הקיץ סמוך לספריות הרחוב
אירועי הקיץ סמוך לספריות הרחוב

החלו אירועי הקיץ בסמוך לספריות הרחוב

כל הפעילויות נעשות על ידי האמנים והתושבים בהתנדבות והם פתוחים לקהל

פורסם בתאריך: 17.7.17 15:34

-->

במהלך החופש הגדול, כחלק מהרעיון החברתי והקהילתי העומד מאחורי המיזם ספריות הרחוב 'ארגזי סיפורים', בכל יום חמישי החל מהשעה שש אחר הצהריים מתקיימים מפגשי שכונה, בכל פעם ליד ספריה אחרת בעיר. במפגש מקריאים מתנדבים תושבי העיר סיפורים לילדים, בהמשך נפרשים על מחצלת גדולה שפע של חומרי יצירה שנאספו ברובם מעצי העיר, ובמקביל מוזמנים הילדים להפריח בועות סבון ענקיות על כרי הדשא בגינה ולהתכבד במגשי פירות צוננים. מפגשי הגינה שהיו עד כה הביאו אליהם עשרות רבות של ילדים והפכו את הגינות ליריד ססגוני וצבעוני של קולות וצהלות, משחקים ודמיון.

אירועי הקיץ סמוך לספריות הרחוב

יריד ססגוני וצבעוני של קולות וצהלות. אירועי הקיץ סמוך לספריות הרחוב

 

בנוסף למפגשי הגינה, מתקיימים במהלך חודשי הקיץ בימי רביעי בסמוך לספריות גם ארבעה ערבים של "סיפורים בחוץ" למבוגרים ומתבגרים. ביום רביעי (19.7) נפגשים בשעריים לערב ג'אם סשן של שירת תימן; נגנים מקומיים מהשכונה ומרחבי העיר הגיעו לשיר ולנגן ממיטב מסורת השירה התימנית, בניצוחה על עינבל מרום, יוצרת ואמנית תושבת העיר וילידת השכונה. שבוע לאחר מכן באחוזות הנשיא ייערך ערב סיפורים קצרים – כאלו אשר נכתבו ויוקראו על ידי תושבי העיר. את הערב תוביל אושרת אסייג-לופז, תושבת השכונה ומי שזכתה בעבר בתחרות הסיפור הקצר של עיתון הארץ.

אירועי הקיץ סמוך לספריות הרחוב

המבוגרים לא נשארים מאחור. אירועי הקיץ סמוך לספריות הרחוב

 

בחודש אוגוסט יתקיים בשכונת נווה יהודה ערב ג'אם ייחודי המוקדש ליצירתו של מאיר אריאל. את הערב יובילו מקימי הג'אם החברתי ברחובות וייקחו בו חלק נגנים וזמרים חובבים ומשובחים – כולם תוצרת העיר. לסיום האירועים נפגוש את מיטב הנוער ברחבת הכניסה של בית דונדיקוב, לערב של שירה צעירה מדוברת ובועטת. את הערב מארגנים, מדברים, כותבים, מופיעים ויוצרים קבוצת בני נוער מוכשרים אשר נקבצו מתנועות הנוער ומבתי ספר שונים בעיר.

כל הפעילויות נעשות על ידי האמנים והתושבים בהתנדבות, מתוך ראייה עירונית וחברתית, כאשר כל האירועים פתוחים לקהל והוא אף מוזמן לקחת בהם חלק פעיל.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים, עו"ד מתן דיל: "באמצעות ספריות הרחוב הפועלות בקיץ, אנו מביאים לתושבי העיר פעילויות תרבותיות וקהילתיות במרחב הציבורי. אני רוצה להודות לכל השותפים למיזם המקסים של ארגזי הסיפורים, הפועל על ידי עיריית רחובות בשיתוף פעולה של החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש, בניהולה של יוספה חליבה, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם, וחברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קידום מעמד הילד, יעל בק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר