מופע הזיקוקים ברחובות
מופע הזיקוקים ברחובות

חגיגות יום העצמאות ה-70 ברחובות – כל הפרטים

ההופעות, הבמות, הסיורים החינמיים, מסע האופניים המסורתי והזיקוקים כמובן. אלו האירועים הבולטים ברחובות במהלך חגיגות העצמאות ה־70 למדינה

פורסם בתאריך: 18.4.18 17:45

-->

כפי שנחשף בעיתון “ערים”, עיריית רחובות, באמצעות החברה העירונית, תחגוג עצמאות 70 לישראל ביום רביעי ה־18.4 בחמישה מוקדים ברחבי העיר. כמו בכל שנה, בעירייה הקפידו על רמת מחירים נמוכה ובחרו לשמור על הקופה הציבורית מבלי לפגום בחגיגות, כאשר הכלל המנחה הוא עד 50 אלף שקלים לאמן.

בין היתר, החברה העירונית מפיקה השנה במיוחד מחזמר מושקע המצדיע ל־70 שנות מדינה, בכיכובו של צביקה הדר אשר יגלם דמויות מרכזיות בהווי הישראלי מהעשורים השונים. המחזמר בהשתתפות להקות המחול העירוניות “הדרי רחובות” ו”בימת הנוער רחובות”. הזמר רגב הוד, כוכב המרוץ למיליון, יופיע אף הוא במופע החימום למחזמר.

צביקה הדר (צילום: איליה מלניקוב)

צביקה הדר (צילום: איליה מלניקוב)

 

רגב הוד בהופעה בניו יורק

רגב הוד

 

בנוסף, רחובות נבחרה להיות אחד ממוקדי מיזם “הללויה”, שבו 20 ערים ישירו יחד את השיר בביצוע עדן בן זקן וגלי עטרי. המופע יועבר בשידור ישיר בטלוויזיה. הזיקוקים יופעלו מיד בסיום שירת ההמונים, בין השעות 21:45 ל־22:00.

עוד בגן המייסדים – רייב עצמאות לנוער עם יגל ידעי ותקליטנים מובילים כמו סמיילי ואפ־גרייד, שידאגו שהנוער יישאר לחגוג בעיר גם השנה.

בימת הים תיכוני בצומת הרשנזון-הרצל תציג את הנסיך התימני לירון עמרם (“חלום ישן”), סגיב כהן, להקת אלייב והזמר קוקו מאילת.

בבימת הזמר העברי, אשר מונגשת לבעלי מוגבלויות, יופיעו שתי אגדות ישראליות: ירדנה ארזי ואבי טולדנו אשר יעלו בזו אחר זה לאחר הופעת “החברים של קריבו”. את השירה בציבור ינחה אביב חלימי. כמו כן, תופעל בימה חסידית עם שמות גדולים כגון אודי אולמן, יואב קופולביץ’ בליווי להקתו של שי ברק “בובה מייסעס”, אלישע בירנבאום, אייל טוויטו ועוד.

ירדנה ארזי (צילום: עידו לביא)

ירדנה ארזי (צילום: עידו לביא)

 

אבי טולדנו (צילום: אלמוג סוגבקר)

אבי טולדנו (צילום: אלמוג סוגבקר)

 

בימת מוזיקה אתיופית אותנטית תפעל החל מהשעה 22:00 בחניון גן המייסדים ובה תופיע להקת אינסרא.

החגיגות יימשכו גם במוצאי עצמאות, ביום חמישי ה־19.4 בשעה 20:30, עם קבלת הפנים המסורתית של ראש העיר רחמים מלול. הפעם החגיגה תהיה גדולה מתמיד ותיערך בגן המייסדים עם המופע המרכזי של זאב נחמה ולהקת אתניקס. עוד במהלך הערב, יוענקו תעודות הצטיינות לחיילים מצטייני הנשיא בני העיר רחובות:

סמל י’ בן ה־21, הנמצא על הספקטרום האוטיסטי, שהתנדב לשירות בצה”ל. הוא משרת כבודק תוכנה בחיל המודיעין ובחר את המקצוע מתוך התעניינותו בעולם המחשבים. הוא נחשף לעולם הטכנולוגיה, אוהב מאוד את השירות ובימים אלה שואף לצאת לקצונה והחל את שלב המיונים. לסמל י’ ישנה אחות בחטיבת החילוץ ואחות בחיל המודיעין.

סמל טדסה פאנטה הוא אחד מ־12 ילדים. הוא עלה ארצה בשנת 2001 והחל את שירותו הצבאי בחוות השומר. לאחר מכן המשיך לשירות קרבי בפלוגת הסיור של גולני.

סמ”ר א’ בן ה־20 משרת כלוחם ביחידת מגלן בתפקיד קלע חוד בצוות. הוא בוגר התיכון מדעים לוד במגמות פיזיקה ומחשבים, והגיע ליחידה אחרי הכשרה של שנה וחצי שכללה טירונות יחידה ואימון מתקדם. הוא הצליח להגיע לתפקידו על אף הקשיים הרבים שחווה בדרך.

אתניקס (צילום: תומר אפלבאום)

אתניקס (צילום: תומר אפלבאום)

 

ראש העיר רחמים מלול: “חגיגות ה־70 למדינה ברחובות יהיו שמחות במיוחד וישלבו מכל העולמות וסוגי המוזיקה. הקפדנו על מגוון גדול, כך שכולם יוכלו למצוא את המתאים להם באירועים. אני מזמין את כל התושבים לחגוג ברחובות את יום העצמאות. חג עצמאות שמח לכולם”.

עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות: “רחובות תחגוג לישראל 70 במגוון אירועים מרהיבים המתאימים לאוכלוסייתה המגוונת. אנחנו שמחים לתת במה לזמרים צעירים, לבני העיר וגם לוותיקים כמו ירדנה ארזי ואבי טולדנו”.

מסע האופניים "רוכבים עצמאות"

בין שלל הפעילויות ברחובות ביום העצמאות, במהלך בוקר יום חמישי יתקיים זו השנה ה־34 אירוע הרכיבה המסורתי “רוכבים עצמאות”, שהפך לאבן שואבת לרוכבים מכל הארץ. מדי שנה משתתפים בו אלפי רוכבים וגם השנה צפויים לפקוד אותו אלפי צעירים ומבוגרים כאחד.

האירוע, בהפקתה ובניהולה של החברה העירונית רחובות, יוזנק בשעה 09:00 בבוקר מגן המייסדים לאחר התכנסות חווייתית שתכלול פעילויות מגוונות החל מהשעה 8:00. בהתכנסות ייהנו הנוכחים ממתחם אופניים “באלאנס” היתולי, מופע קפיצות של מיטב הרוכבים בארץ, השכרת אופניים, צילום מגנטים, ועוד.

המסלול עצמו יעבור במרבית שכונות העיר וצפוי להסתיים בין השעות 11:30 ל־12:00. המשתתפים נדרשים להצטייד בקסדה ובנעליים סגורות כדי לקחת חלק במרוץ. במקום אפשר יהיה לשכור אופניים במחיר מסובסד (בעלות 50 שקלים במזומן תמורת הפקדת תעודת זהות או רישיון נהיגה לביטחון) וכל המשתתפים שיסיימו את המסע יזכו במדליות.

אורך המסלול 11 ק”מ והוא מיועד לכל המשפחה. המסלול הינו “סובב רחובות”, כאשר הזינוק והסיום יתקיימו בגן המייסדים וניתן יהיה להצטרף אליו גם בכל אחת מהנקודות הבאות: צומת מכון ויצמן למדע (נווה יהודה, אחוזת הנשיא, רחובות המדע); דרך מרדכי בשיסט – כניסה לנווה עמית (נווה עמית, גינות סביון); צומת גד פיינשטיין / האלוף פרי (רחובות ההולנדית, אבן גבירול); מתנ”ס קרית משה (שכונת קרית משה); מרכז וייסגל (רחובות על הפארק, רחובות הצעירה, שכונת אפרים / סלע); פארק גבעת האהבה (מרמורק, רחובות החדשה).

רוכבים עצמאות

רוכבים עצמאות

 

ראש העיר רחמים מלול: “אין מתאים יותר מהשילוב בין הספורט לבין רוח העצמאות. זהו אירוע ספורט ייחודי בנוף האירועים ביום העצמאות ורוכבים מכל הארץ מגיעים לאירוע הזה. אני קורא לרוכבות ורוכבים ותיקים וחדשים מרחובות להצטרף לפעילות הזו ולחגוג את 70 שנות העצמאות באופן ספורטיבי ומקורי”.

יש לציין כי ההשתתפות ברכיבה באופן עצמאי תתאפשר החל מגיל 9 בלבד וכי חבישת קסדה ונעליים סגורות הינן חובה (ניתן לרכוש קסדה במקום בעלות סמלית). חל איסור רכיבה על אופניים חשמליים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר