צוות צהלה
צוות צהלה

לפרויקט "צהלה" דרושים מתנדבים

במחלקת שח"ר באגף החינוך בעיריית רחובות מחפשים מתנדבות ומתנדבים חדשים לליווי בני נוער

פורסם בתאריך: 25.2.18 07:43

-->

פרויקט צהלה מופעל בעיר רחובות קרוב לעשור, במסגרת הפרויקטים שמפעילה מחלקת שח"ר באגף החינוך. פרויקט צהלה משמש כחלק ממערך התוכניות בהן דמות של מבוגר משמעותי ואכפתי מלווה קבוצת תלמידים, מטפח אותם ומלווה אותם עד לגיוסם לצבא. המתנדב פועל אחת לשבוע עם קבוצת בני נוער מכיתה ט' ומלווה אותם במשך 4 שנים עד לכיתה י"ב. השיח העיקרי הוא על נושאי האקטואליה, אהבת הארץ, ערכים, חברות, חשיבות, התרומה לקהילה והשירות המשמעותי בצבא או בשירות הלאומי.

הפרויקט נוסד לפני 24 שנים על ידי תת אלוף (מיל') רן פקר ז"ל, טייס קרב ומפקד עתיר זכויות בחיל האוויר שבחר להתנדב לפעילות למען הנוער בישראל במגמה לסייע לחנוך ולתמוך בכל מה שאינו קשור ללימודים הפורמליים.

יעל סלע, מנהלת מחלקת שח"ר: "צוות 'צהלה' מבוסס על קובץ אנשים מדהימים אשר בהתנדבות מלאה מגיעים על בסיס שבועי לבתי הספר לעבוד עם קבוצות בני נוער ולייצר עמם קשר משמעותי המבוסס בראש ובראשונה על הבסיס הערכי, על העצמה במגוון דרכים ומסייע לנערים לצלוח בשלום את המהמורות שהחיים מזמנים".

צוות צהלה

צוות צהלה

 

בעיר רחובות פועלים היום 10 מתנדבים. הפעילות ברחובות מגוונת וכוללת סיורי מורשת, ביקורים בבסיסי צה"ל, מסעות בשבילי הארץ, אירועי חברה וגיבוש ואף מסע במחנות המוות בפולין. כמו כן, אחת לשבוע החניכים נפגשים ומנהלים שיח בנושאי אקטואליה, היסטוריה, מורשת קרב, גמילה מ"רעות חולות", קבלת האחר ונתינה לזולת. דוגמה לכך היא הקבוצה הפועלת בבית הספר עמל זיו, שמזה שנתיים קשרה קשרי אימוץ וחברות עם כיתה מקבילה בבית הספר לוטם, בו לומדים ילדים אוטיסטים. הפעילות כוללת ביקורים חודשיים הדדיים בהם תלמידי שני בתי הספר משחקים משחקי חברה וספורט ולומדים לשתף פעולה עם השונה באופן מעורר השראה.

צוות מתנדבי צהלה ברחובות אף זכה לתואר "צוות מתנדבים מצטיין" בטקס המצטיינים בחינוך ברחובות לשנת תשע"ח.

תושבים הרואים את עצמם מובילים פעילות ערכית עם הנוער בעיר מוזמנים להצטרף לפרויקט "צהלה". לקבלת פרטים ניתן ליצור קשר עם רכז "צהלה" ברחובות, ערן רום, בטל': 0549497444.

צוות צהלה

צוות צהלה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר