משקאות אלכוהולים
צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

חלק גדול מהציבור ברחובות והסביבה לא חושב שהמשטרה תתפוס אותו אם ישתה וינהג

סקר 'אור ירוק' לסילבסטר חושף כמה מתושבי רחובות והסביבה מתכוונים לשתות אלכוהול ולנהוג בחגיגות הסילבסטר

פורסם בתאריך: 26.12.17 11:52

-->

בתחילת השבוע הבא יחגגו ברחבי העולם את מסיבות סוף השנה. בישראל, רבים יצטרפו לחגיגות ויפקדו את הברים והמועדונים. כמה מהם מתכוונים לשתות אלכוהול ולנהוג? מסתבר שהרבה.

מסקר מדגמי חדש שערכה עמותת אור ירוק במיוחד לרגל מסיבות סוף השנה, עולה כי אחד מכל חמישה מתושבי האזור (19 אחוז) מעריך כי חבריו ישתו אלכוהול וינהגו. הסקר בוצע ב 141 רשויות וסקר 1,413 משתתפים בין הגילאים 17-65. הסקר נועד לבחון את שיעור האזרחים אשר מתכננים לצאת לבילוי בסילבסטר ואת הערכותיהם לגבי הסיכויים שהם או מכריהם יצרכו אלכוהול, ישתו וינהגו, ויתפסו על ידי המשטרה.

תחנת משטרת רחובות (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

לא מפחדים מהשוטרים. תחנת משטרת רחובות (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

 

בין המקומות שתושביהם השתתפו בסקר ניתן למנות גם את רחובות, נס ציונה ומזכרת בתיה. 60 אחוזים מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי יצאו לבלות בסילבסטר. 63 אחוזים מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי במהלך הבילוי הם ישתו משקאות אלכוהוליים. 19 אחוז מבין הנשאלים טוענים כי חבריהם ינהגו לאחר ששתו משקה אלכוהולי ו-41 אחוזים מבין הנשאלים מעריכים כי המשטרה לא תתפוס את מי ששותה ונוהג.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "למרות הידיעה שהמשטרה תתגבר את האכיפה בליל הסילבסטר, חלק גדול מהציבור לא חושב שהמשטרה תתפוס אותו והוא ישתה אלכוהול וינהג. ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את אזרחיה על הכבישים ולצערנו המחדל גובה חיי אדם רבים. על המשרד לביטחון פנים להוסיף ניידות ושוטרים ולהגביר את האכיפה בכבישים בכל ימות השנה ולא רק באירועים כמו הסילבסטר".

דוח שהכינה עמותת אור ירוק, המתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנים 2006-2014, במטרה לאמוד את היקף התופעה של נהיגה בשכרות, חשף כי בכל יום בממוצע מתרחשת תאונה שאחד הנהגים בה היה תחת השפעת אלכוהול, כאשר 360 תאונות אלכוהול מתרחשות בממוצע בכל שנה. בכל יום נפגעים קרוב לשני בני אדם בממוצע בתאונה שאחד הנהגים בה היה תחת השפעת אלכוהול ו-684 בני אדם בממוצע נפגעים בכל שנה בתאונות אלכוהול. מספר ההורים הממוצע בתאונות אלה – 18 בני אדם – יותר מאחד בכל חודש.

הרכב של אודליה לאחר התאונה

רכב לאחר תאונת דרכים

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר