בני הנוער מחוויות גבירול ההולנדית בהדרכה של מולו זמירו רכז הנוער
בני הנוער מחוויות גבירול ההולנדית בהדרכה של מולו זמירו רכז הנוער

"מלאכי נוער" של רשת חווית יערכו ימי הולדת לילדים ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית

ראש העיר רחמים מלול: "המתנדבים מקבלים יותר ממה שהם נותנים". יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר הרשת: "אהבה ואכפתיות לזולת ניתנים בחינם"

פורסם בתאריך: 11.12.17 13:10

-->

"מלאכי נוער" הינו מיזם חדש שיצא לדרך ברשת חוויות,  ובמסגרתו יערכו בני נוער ימי הולדת לילדים ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית. כ-20 בני נוער מהמרכזים הקהילתיים גבירול והולנדית, בראשותו של רכז הנוער מולו זימרו, הפועלים במסגרת מחויבות אישית ברשת חוויות, יעברו הכשרה במהלך השנה על ידי רכז הנוער של הרשת, יטפחו את הראייה החברתית שלהם, יקבלו בטחון והעצמה, ובמקביל יחגגו את ימי ההולדת לילדים למשפחות מעוטות יכולת.

בעמותת "מלאכי יום הולדת", השותפה לפרויקט, מסבירים: "בישראל 2017 למעלה מ-30 אחוז מהילדים חיים מתחת לקו העוני וכפועל יוצא מכך אינם חוגגים ימי הולדת, דבר אשר פוגע הן בביטחון העצמי שלהם והן בדימוי העצמי שלהם. כולנו יודעים שנהוג להשכיר מפעיל או מפעילה בעלות שמגיעה לאלפי שקלים, לא כולל כיבוד ושאר הוצאות אירוח. הפתרון שאנחנו נותנים מספק את המענה אבל בעיקר את הערכים והמסר שאהבה ואכפתיות לזולת לא קונים בכסף".

מלאכי הנוער מפעילים ערכת ימי הולדת הבנויה על עקרון של "עשה זאת בעצמך", והיא מכילה משחקים מהנים ומבדרים, קישוטים, מוזיקה, פרסים וכל מה שנדרש להפעלת מסיבת יום הולדת חווייתית שמציבה את ילד יום ההולדת במרכז.

"מלאכי הנוער"

"מלאכי הנוער"

 

הפרויקט הוקם בשותפות האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות ותכנית 360, התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון. החל מחודש ינואר הקרוב, עם סיום ההכשרה של בני הנוער, יחלו בני הנוער לערוך את ימי ההולדת.

איתמר הרשקו, מנהל המתנ"ס בגבירול ובהולנדית: "פעילות מבורכת זו היא ההוכחה למעורבות של בני הנוער בקהילה. בני הנוער חשים את הצורך להעניק לקהילה ואנו ברשת חוויות נותנים להם את הכלים לכך".

רכז נוער גבירול הולנדית, מולו זמירו: "רכז הנוער עובר הכשרה בעמותת 'מלאכי יומולדת', הפועלת במספר ערים בארץ, מגבש ומכשיר את הצוות ומתאם עבורם מסיבות יום הולדת בקהילה. בסוף השנה עורכים עבור 'מלאכי הנוער' הארציים מסיבה גדולה, שמסמיכה אותם ומוקירה אותם, כדי לחזק את ההערכה עצמית שלהם".

מולו זמירו

מולו זמירו

 

ראש העיר רחמים מלול אמר על הפרויקט: "מדובר בעשייה של בני הנוער למען צמצום פערים חברתיים ותמיכה קהילתית, אשר מסייעת לנו להקנות להם ערכים ולייצר מצב שבו בני הנוער המתנדבים מקבלים יותר ממה שהם נותנים. הסיפוק מהעשייה הוא תוצאה שאי אפשר לקנות בכסף".

יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר הרשת, מסר: "ימי ההולדת לילדים הפכו היום לאירועים מרכזיים בחיי החברה, מה שמשאיר לא אחת משפחות ללא אפשרות לעמוד בציפיות הילדים. כך קורה שבעוד חבריהם לכיתה חוגגים עם מפעילים בתשלום, עלולים חלק מהילדים להישאר מחוץ למעגל החברתי, מסיבות כלכליות. בני הנוער התגייסו לשנו את המצב הזה ולאפשר לכל ילד וילדה לחגוג יום הולדת עם הפעלות והרבה שמחה. מדובר בתרומה ייחודית ואני מודה לכל השותפים והפעילים לטובת הצלחת הפרויקט ונותנים פתרון מעשי אבל בעיקר את הערכים והמסר, שאהבה ואכפתיות לזולת ניתנים בחינם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר