ד"ר אורון (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)
ד"ר אורון (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

סטודנט, שפר ישיבתך!

השבוע נפתחה שנת הלימודים האקדמית: מומחה לאורתופדיה בקפלן ממליץ איך לשמור על גוף בריא במהלך הלימודים

פורסם בתאריך: 24.10.17 15:30

-->

ד"ר אמיר אורון, מומחה בכיר לאורתופדיה וכירורגיה של היד במרכז הרפואי קפלן ברחובות, מעניק לסטודנטים החדשים המלצות בריאותיות לקראת שנת הלימודים האקדמית שיסייעו להם להצליח בבחינות, להתרכז בשיעורים ולשמור על ערנות לאורך זמן.

ראשית, הסטודנט הממוצע מבלה שעות רבות מאוד בישיבה אשר דורשת הקשבה וריכוז. לכן, ישיבה נוחה ונכונה היא חשובה מאוד לשמירה על הבריאות ועל יכולת הריכוז. ישיבה נכונה מבוססת על ישיבה כאשר שתי כפות הרגליים מונחות בשלמותן על הקרקע, כאשר יש תמיכה טובה לגב התחתון ממשענת הכיסא והישבן והגב צמודים למשענת. חשוב להקפיד על יציבה נכונה ובמידה שהצוואר מוטה לכיוון מסוים בשל מקום הישיבה להחליף מדי פעם את מקום הישיבה כדי להימנע מהטיה קבועה לכיוון אחד של הצוואר.

 

עבודה על המחשב הנישא בצורה ארגונומית היא חשובה מאוד: יש לשמור את שורש היד בקו אחד עם האמה ולהקפיד ולבצע מתיחות ו"שחרור" של השרירים בידיים לעיתים קרובות. חשוב להקפיד שהמקלדת תהיה מאונכת לקו הגוף כך שהגב לא יהיה במנח של פיתול בעת הישיבה (נכון בעיקר לכסאות עם משענת צד). כמו כן, חשוב לזכור שהמסך של המחשב הנישא הוא נמוך מהרצוי במרבית המקרים וכך מומלץ לבצע תרגילים ומתיחות לצוואר מדי פעם. מעבר לכך, כדאי לזכור שההפסקות בין השיעורים נועדו כדי להימתח ולשנות תנוחה ולשחרר את השרירים – כך שגם אם תמצאו עצמכם משלימים את שלא הספקתם במהלך השיעור אתם חייבים לעצמכם הפסקה קצרה ככל שתהיה.

אם מופיע נימול בידיים או הרדמות של האצבעות כדאי להתייעץ עם מומחה וכך גם לגבי כאב בבסיס האגודל. כתיבה לא נכונה ושימוש לא נכון במחשב עלולים לפגוע בידיים לאורך זמן.

ישיבה לא נכונה תוביל לכאבי גב, צוואר ושכמות. הלימודים הם הנאה – הקפידו על הכללים ושנת לימודים מוצלחת.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר