קרקס מוסקבה (צילום יח"צ)
קרקס מוסקבה (צילום יח"צ)

פסטיבל של חג סוכות

הפסטיבלים, האירועים והפעילויות הכי שווים ברחובות, בראשון לציון ובסביבה בחג סוכות

פורסם בתאריך: 3.10.17 07:59

-->

ברחובות יתקיים פסטיבל 'שרים בסוכות' בפעם השנייה בהשתתפות יונתן רזאל, דודו פישר, מאיה בוסקילה, דויד ברוזה ואחרים. בראשון לציון יציינו 30 שנה לפסטיבל המוזיקה הגדול בישראל עם למעלה מ-100 אמנים, הרכבים ומוזיקאים. ביבנה יחגגו 70 שנים לעיר עם פסטיבל "בציר חדש" ה-7. וזו רק ההתחלה. קבלו מגוון אירועים לחג הסוכות לקטנים ולגדולים.

רחובות

פסטיבל שרים בסוכות

גם השנה תחגוג העיר רחובות את חג סוכות במגוון מופעים שיתקיימו במשך יומיים בגן המייסדים המחודש, אשר עבר באחרונה מתיחת פנים ושדרוג בהיקפים חסרי תקדים.

הפסטיבל, שנקרא "שרים בסוכות", הינו יוזמה של החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש. הוא התקיים לראשונה בשנה שעברה ונחל הצלחה רבה ולפיכך הוחלט להמשיכו גם השנה עם מיטב אמני ישראל.

היום הראשון לפסטיבל (יום שני ה-9.10, החל מהשעה 19:00 ועד 23:00) יוקדש למוזיקה יהודית וחסידית ויופיעו במהלכו שניים מגדולי הז'אנר: יונתן רזאל ודודו פישר. לפניהם יעלו על הבמה למופע פותח זמרים מקומיים.

יונתן רזאל (צילום: אוהד רומנו)

יונתן רזאל (צילום: אוהד רומנו)

 

ביום השני לפסטיבל, יום שני ה-9.10, החל מהשעה 19:00 ועד 23:00, יתקיים מופע פותח ייחודי כשלראשונה על הבמה המרכזית בגן המייסדים תעלה להקת "רוח חדשה", להקה שמורכבת ברובה מנגנים בעלי צרכים מיוחדים. הלהקה פועלת כבר מספר שנים בעיר והופיעה על במות רבות ברחבי בארץ. 'רוח חדשה' מהווה מקום מפגש משמעותי, חברתי, מעצים ומוזיקלי לאוכלוסיות המיוחדות, ובנוסף עוסקת בשינוי הצורה בה נתפסת אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים בציבור. עצם עלייתם להופעה של חברי הלהקה על הבמה באירוע כל כך מיוחד מהווה גאווה גדולה לעיר רחובות ולמקבלי ההחלטות בה, שמסבירים כי הסולידאריות והערבות ההדדית מלמדות על חוסנה וחוזקה של הקהילה.

בהמשך יעלו מאיה בוסקילה במופע אנרגטי ומלהיב, ודויד ברוזה הוותיק שישיר את מיטב להיטיו לאורך השנים. הכניסה חופשית.

מאיה בוסקילה (צילום: יח"צ)

מאיה בוסקילה (צילום: יח"צ)

 

דויד ברוזה (צילום: אילן בשור)

דויד ברוזה (צילום: אילן בשור)

 

ראש העיר רחמים מלול: "גם השנה אנו מזמינים אתכם התושבים להגיע ולקחת חלק במגוון הרב של האירועים אותם תכננו בקפידה עבורכם. חג הסוכות מסמל ערכים של 'שבת אחים גם יחד' ואת המצווה 'ושמחת בחגך'. בטוחני כי השילוב המיוחד הזה יוסיף ויעצים את החוויה וההנאה המשפחתית שלכם. דאגנו לכך שהמופעים יהיו מגוונים מאד ויותאמו לכל תושבי העיר שאנו מקווים שיגיעו וייקחו בהם חלק".

מנכ"ל העיריה, דורון מילברג: "כמיטב המסורת, גם השנה נחגוג בחול המועד סוכות מגוון רחב של אירועים. בגן המייסדים – 'שרים בסוכות' ב-9.10 עם יונתן רזאל ודודו פישר, וב-10.10 עם מאיה בוסקילה, דויד ברוזה ולהקת רוח חדשה. כמו כן, אירועי שמחת בית השואבה ייערכו במספר מוקדים בעיר. גולת הכותרת היא פתיחת מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, אשר פותח שעריו (בתשלום) לקהל הרחב. חג שמח לתושבי רחובות ולכל בית ישראל".

סיורי 'סובו רחובות'

בימים שני ושלישי (9-10.10), בשעה 10:00 בבוקר, יתקיימו סיורים פתוחים לקהל הרחב (בהרשמה מראש). ביום שני (9.10) יתקיים הסיור 'מהר החול אל פסגת המדע' בהדרכתו של ד"ר דני בר מעוז, שייקח את המשתתפים למסע במנהרת הזמן אל ימי ראשיתו של מכון ויצמן למדע. ביום שלישי (10.10) יתקיים הסיור 'החופש הגדול או תעלומת הארגזים' בהדרכתה של רחלי רוגל, שתיקח את המשתתפים לסיור בעקבות ספרו של נחום גוטמן המשקף את חוויותיו של הסופר במושבה רחובות בימי מלחמת העולם הראשונה.

אירועי שמחת בית השואבה

ביום חמישי (5.10) בשעה 20:30, יתקיימו אירועי שמחת בית השואבה במספר מוקדים ברחבי העיר. בבית הספר נועם בנים ובנות (שדרות הקיבוצים 1, פינת קאופמן) תתקיים הופעה של הזמר אייל טויטו ולהקתו, בחב"ד כפר גבירול (רחוב הגאון הבן איש חי 51) תתקיים הופעה של הזמר ציון גולן ולהקתו, בישיבת אמי"ת עמיחי (במגרש הספורט ברחוב מגיני הגליל 2) תתקיים הופעה של הזמר יוני שלמה ולהקתו.

סיורי מורשת

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל יקיים סיורים מודרכים וחווייתיים בין התאריכים 8-10.10, בשעות 9:00-14:00 ובשעות 16:00-19:00. כמו כן יתקיימו במקום פעילויות לילדים, תוקם סוכה ברוח המקום ועוד. כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון 0733946150.

הופעות בהיכל התרבות

היכל התרבות העירוני יקיים במהלך ימי חול המועד מגוון מופעים ואירועים, בניהם – מחזמר לילדים 'ממלכת הקסמים', מפגש עם מוזיקלי עם ירדנה ארזי והגבעתרון, סרט במסגרת 'שלישי בשלייקעס', ועוד.

בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)

בית העם – היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)

 

חגיגה באתר הפרדסנות

אתר הפרדסנות על שם מינקוב ברחובות פותח את שעריו בחול המועד סוכות, בימים ראשון-שלישי ה-8-10 באוקטובר, עם חגיגה לכל המשפחה. צוות האתר הכין למשתתפים מגוון רחב של פעילויות ייחודיות לאורך כל ימי חול המועד כשבין היתר ייהנו המשתתפים מצפייה במיצג אורקולי, סיורים מודרכים בפרדס בשעות: 10:00, 12:00, 14:00 (משך כל סיור כשעה), ביקור בבית האריזה המשודרג, נסיעה חווייתית ב'טרזינה' (רכבת התפוזים המשוחזרת) ברחבי הפרדס, הכנת פיתות על הסאג' כמו פעם ומגוון סדנאות מותאמות לכל המשפחה.

מוזיאון הפרדסנות

מוזיאון הפרדסנות

 

מוזיאון הפרדסנות

מוזיאון הפרדסנות

 

ההשתתפות בחגיגות בעלות של 35 שקלים לילד (מגיל 3 ומעלה), ו-15 שקלים למבוגר. המחיר לתושבי רחובות עומד על 25 שקלים לילד (מגיל 3 ומעלה) ו-10 שקלים למבוגר. לנרשמים עד לערב חג סוכות (4.10) תוענק הנחה בשיעור של 10 אחוזים. מספר המשתתפים מוגבל.

קרקס מוסקבה מגיע לעופר בילו סנטר

מתחם עופר בילו סנטר מארח את קרקס מוסקבה עד לתאריך ה-21.10, כולל בחול המועד סוכות שבו הקרקס יופיע בצורה מתוגברת – שלוש פעמים ביום.

קרקס מוסקבה מביא לבמה חוויה עוצמתית ולא שגרתית המספקת טעימה יוצאת דופן מקסמן המהפנט של העיר והמדינה – רוסיה. המופע כולל: ליצנים, מופעי אקרובטיקה, השתתפות הצופים, הופעות מהפנטות ועוד. בקרקס מוסקבה מופיעים ליצנים שיביאו את ניחוח ההומור הקלאסי של הקרקס הרוסי, אמני אקרובטיקה במופע עוצר נשימה, באלאנס קווקזי נדיר בעזרת סכין, ועוד שלל מופעים הייחודיים רק לקרקס זה. לקהל תינתן הזדמנות להרגיש ככוכבים לרגע, כשיקראו להשתתף בחלק מהמופע ולחוות את חוויית הקרקס בגוף ראשון.

המופע מתאים לכל המשפחה ומתקיים באוהל גדול וממוזג, בליווי מסך לד ענק, מערכת תאורה מרשימה, אפקטים ופירוטכניקה אשר מעצימים את חוויות הצופה. במופעי הקרקס לא משתתפים בעלי חיים.

מחיר כניסה: 59-89 שקלים.

קרקס מוסקבה (צילום יח"צ)

קרקס מוסקבה (צילום יח"צ)

 

קרקס מוסקבה (צילום יח"צ)

קרקס מוסקבה (צילום יח"צ)

 

קרקס מוסקבה (צילום יח"צ)

קרקס מוסקבה (צילום יח"צ)

 

ראשון לציון

פסטיבל המוזיקה

לפני 30 שנה, הרבה לפני שהארץ נשטפה בעשרות פסטיבלים, נוסד בראשון לציון פסטיבל מוזיקה ייחודי שהתמקם במתחם הקסום של יקב ראשון לציון ומכאן נבע גם שמו: "פסטיבל היין של ראשון לציון". בין חביות הענק, בריכת דריכת הענבים ומשטחי הבקבוקים, הוקמו במות קטנות עליהן הופיעו האמנים וההרכבים השונים. 30 שנה חלפו, והפסטיבל הקטן והאינטימי הפך לפסטיבל המוזיקה הגדול והמוביל במדינה, עם למעלה מ-100 אמנים והרכבים המופיעים בפני 300 צופים בשישה מתחמי הופעות (לייב פארק, היכל התרבות, "הרובע", כיכר העירייה, גן המושבה, בית העם והמדרחוב), חלקם פתוחים לקהל הרחב וחלקם בתשלום. לאורך השנים הקפיד הפסטיבל לשמור על ייחודו ולארח אמנים והרכבים ישראלים בלבד ועל כך גאוותו הגדולה.

חגיגת ה-30 לפסטיבל תכלול סידרה של הופעות ייחודיות, כאשר הפסטיבל יפתח ב-5 באוקטובר ויסתיים ב-10 באוקטובר. הפקת הדגל של הפסטיבל תהיה חגיגה לציון יום הולדתו ה-70 של יהונתן גפן. בניהולו האמנותי של בנו אביב יעלו ויצדיעו לפועלו של יהונתן שלום חנוך, יהודה פוליקר, גידי גוב, מתי כספי, דיוויד ברוזה, דני ליטני, קורין אלאל, יעל לוי ואחרים.

אביב ויהונתן גפן (צילום: יוסי אלטרמן)

אביב ויהונתן גפן (צילום: יוסי אלטרמן)

 

עוד בפסטיבל: החברים של נטאשה חוגגים 25 שנה לאלבום המופת 'שינויים בהרגלי הצריחה'. לרגל האירוע המיוחד יארחו הנאטשות את מארינה מקסימילין, אמיר דדון ואביב גפן.

הופעות בולטות נוספות: אייל גולן במופע מיוחד וחגיגי לרגל יציאת אלבומו "זה לא פשוט להיות פשוט". דני סנדרסון יהיה אורח מיוחד של תזמורת צה"ל בהפקה מיוחדת לפסטיבל בשיתוף פעולה עם 'כאן 88', אריאל זילבר יהיה אורח מיוחד של התזמורת הסימפונית ראשון לציון בהפקה מיוחדת לפסטיבל. מירי מסיקה תארח את גליקריה בהופעה חגיגית לרגל יציאת אלבומה החדש "אלוהי הדברים הקטנים". מוש בן ארי יתארח בהפקה המקור של ילדי בית העץ. חיים משה יארח את דקלון, סגיב כהן, צביקה פיק ואורחים במופע פסנתר בהפקת מקור לפסטיבל. הראל סקעת יארח את זהבה בן במופע מיוחד לפסטיבל. משה פרץ יארח את אגם בוחבוט בחגיגה ים תיכונית בשיתוף פעולה עם רדיו לב המדינה, ועוד ועוד.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אין כל ספק שראשון לציון מובילה בשנים האחרונות מגוון גדול של אירועי תרבות המושכים אליהם קהל שוחר מוזיקה ויצירה. פסטיבל ראשון לציון הוא אחד מעמודי התווך בעיר ראשון לציון, שהצליח להפוך במהלך שנות קיומו לשם דבר ולאכסניית היצירה הישראלית. למעלה מ-300 אלף צופים מגיעים לצפות במופעים השונים באולמות ובמתחמים הפתוחים לקהל הרחב ואנו שמים דגש על המופעים הפתוחים ללא תשלום במטרה לאפשר לתושבי העיר ואורחיה ליהנות ממגוון רחב של אמנים ומופעים ברמה הגבוהה ביותר".

הפסטיבל מופק על ידי החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש של עיריית ראשון לציון.

חגיגה בלשית במוזיאון ראשון לציון

מוזיאון ראשון לציון, קק"ל ומשרד התרבות מזמינים אתכם לצאת למסע הרפתקאות בלשי בעקבות מפת המושבה. במסגרת ההפנינג יוזמנו הילדים לצאת למסע היסטורי המתחיל בפנקס עתיק של החולם הראשון שנמצא במוזיאון, לפגוש בדרך דמויות ציוריות מחיי המושבה, לקבל רמזים מנגן הרחוב וארטיק מהקיוסקאי במטרה לגלות למי שייך הפנקס ומה הוא מנסה להגיד לנו. משחק המשפחות החווייתי יאפשר לילדים לגלות את ההרגלים שהופכים חולמים למגשימים, ודרך ההיסטוריה של המושבה המרתקת להבין גם משהו על חייהם וחלומותיהם.

ראשון לציון הוא המקום בו חולמים גדולים הפכו חלומות למציאות. בראשון לציון יסדו את הקרן הקיימת לישראל, דגל ישראל עוצב והונף בה לראשונה ואפילו המנון "התקווה" נוצר בה.

"הפנקס הסודי" – חגיגה בלשית, יתקיים בחול המועד בין התאריכים 8-10 באוקטובר, בימים ראשון, שני ושלישי, בין השעות 10:00-14:00. הפעילות מתאימה לילדים מגילאי 6 ומעלה (או לגילאים צעירים יותר בסיוע ההורים). הכניסה חופשית.

הפנקס הסודי (צילום: מוזיאון ראשון לציון)

הפנקס הסודי (צילום: מוזיאון ראשון לציון)

 

 

סיור אמנותי בעיר

"עקבות של אמנות עכשווית בעיר הגדולה".

איפה: הגלריה העירונית, רחוב אחד העם 8, ראשון לציון.

מתי: יום שישי ה-6 באוקטובר, 10:00-13:00.

מה: שש תחנות מלאות עניין, גוונים וצבע, בין אתרי האמנות המיוחדים בעיר: התערוכות החדשות בגלריה לאמנות בבית גורדון לונדון ההיסטורי, תומרקין וליפשיץ ברחבת בניין העירייה, הסטודיו של גדעון גכטמן ז"ל בשיכון המזרח, הגלריה הפתוחה לאמנות וסביבה בפארק שקמה, ועמודי כלילה במוזיאון יעקב אגם לאמנות. הסיור בהדרכת האמנית לאה טופר.

עלות: 30 שקלים לאדם.

הרשמה: דרך מוזיאון ראשון לציון. טלפונים: 039598862 או 039598890.

סיור בעקבות יהודי תימן

"התימנים הראשונים".

איפה: שכונת שיבת ציון, גן השכונה, ראשון לציון.

מתי: ימים ראשון עד שלישי, 8-10 באוקטובר, 10:30-13:00.

מה: סיור מרתק שיספר את סיפורם של יהודי צפון תימן שעלו לארץ ישראל בשנת 1909 והתיישבו בראשון לציון. הסיור ימחיש את תלאותיהם של עולי תימן, שהיו מראשוני העלייה הראשונה המאורגנת של יהודים ממדינות ערב, ויספר על התעקשותם להקים את השכונה הראשונה במושבה: "שיבת ציון", על צביון חייהם המסורתי והתרבות התימנית הייחודית להם. הסיור יחל בגן השכונה שם יפגשו המבקרים את תושב השכונה שיספר על תלאותיהם וקליטתם במושבה, בבית הכנסת המקורי בשכונה: "דק"ק שיבת ציון" ייערך מפגש עם מנהל המקום ומתפלל שיספר זיכרונות מהווי המקום, מהחדר התימני, מאפייני התפילה התימנית וייתן קולו בפיוט. אלי מימון, שמתגורר עד היום בבית סבו וסבתו שעלו ארצה ב-1909 יפתח את הבית למבקרים. נצפה בביתו של אברהם טביב שנשאר במקוריותו. טביב היה הח"כ התימני הראשון בכנסת הראשונה, פעיל ציבור למען הקהילה התימנית מראשיתה. המבקרים ימשיכו לביתו של אחיו, הסופר מרדכי טביב. הסיור יסתיים ברחבת בית הכנסת עם כיבוד ממטעמי תימן.

עלות: 50 שקלים לאדם. הרשמה: דרך מוזיאון ראשון לציון. טלפונים: 039598862 או 039598890.

סיור בעקבות מייסדי ראשון לציון

"שביל הראשונים".

איפה: מוזיאון ראשון לציון, רחוב אחד העם 2 (פינת ככר המייסדים), ראשון לציון.

מתי: ימים ראשון עד שלישי, 8-10 באוקטובר, 15:30-18:00.

מה: סיור מרתק במתחם המוזיאון ובאתרים נוספים הפזורים בלב ההיסטורי של העיר ראשון לציון, בליווי שחקנים המציגים את הווי המושבה החלוצית של פעם, תוך שילוב סיפורי החלוצים שחיו כאן פעם.

סיור בעקבות המייסדים (צילום: אילן ספירא)

סיור בעקבות המייסדים (צילום: אילן ספירא)

 

בתוך המוזיאון: המורה דוד יודילוביץ', המורה הראשון בארץ שלימד את כל השיעורים בעברית בלבד, יציג למבקרים שיעור לדוגמה ברוח ימים עברו בבית הספר "חביב" – בית הספר העברי הראשון בארץ. שרה שליט, רעיית המייסד אליעזר אלחנן שליט, תארח את המבקרים בבית המשפחה ותספר על תלאותיהם בדרך להגשמת החלום המשפחתי להקים מושבה לתפארת.

מחוץ למוזיאון: המבקרים יעברו בין אתרים היסטוריים שונים: בית הכנסת הגדול שעל קירו המזרחי נחשפו ציורי קיר מרשימים של שני עמודים, פעמון המושבה לגביו יגלו למי הוא צלצל, בית המייסד אהרון מרדכי פריימן, שם ייחשף הקשר בינו לבין השיר העברי הראשון שנכתב בארץ: "חושו אחים חושו", בית העם, שם נשא בנימין זאב הרצל בביקורו היחיד בארץ ישראל נאום התרשמות מהמושבה. הסיור יסתיים בבאר המושבה. הסיור ילווה בשחקנים.

עלות: 25 שקלים לאדם. הרשמה: דרך מוזיאון ראשון לציון. טלפונים: 039598862 או 039598890.

סודות עולם היין

שכרון חושים בראשון לציון.

איפה: מוזיאון ראשון לציון, רחוב אחד העם 2 (פינת ככר המייסדים), ראשון לציון.

מתי: ימים ראשון עד שלישי, 8-10 באוקטובר, 18:00-19:30.

מה: סיור בתערוכת "הלל. כרמל. בצלאל" המשולב בסדנה משכרת במיוחד על סודות עולם היין. התערוכה חושפת 120 מוצגים נדירים מהשנים הראשונות של יקב ראשון לציון והחדשנות שהוביל באותה תקופה, ביניהם: תמונתו של דוד בן גוריון כפועל ביקב, חותמות כשרות מקוריות של רב היקב הראשון, פעמון העבודה של היקב ועוד.

בסדנה הסומליה ג'סי בודק, זוכה פרס ירדן לתרבות היין לשנת 2005 בקטגוריית הסומליה הטוב ביותר בישראל, יוביל את המבקרים במסתורין של עולם היין, ילמד על זנים וצבעים, ידלג בין ארצות היין וישלב את חמשת החושים במנהגי טעימות היין. בודק שימש בעברו סומליה במסעדות היוקרה "קרן", "רפאל", "מול-ים" ו"טוטו".

עלות: 50 שקלים לאדם הכוללים את הסדנה, טעימות היין וביקור בתערוכה. הרשמה: דרך מוזיאון ראשון לציון. טלפונים: 039598862 או 039598890.

סודות עולם היין (צילום: עידן גרוס)

סודות עולם היין (צילום: עידן גרוס)

 

סוכות של זהב

ב"קניון הזהב" יציינו סוכות של מופעים עם הכוכבים הכי שווים של ערוץ ניקולודיאון: דורה, בוב ספוג, דייגו, צבי הנינג'ה ועוד, בתאריכים 8-10.10, בשעה 11:00 ובשעה 17:00.

8.10.17, יום ראשון, בשעה 11:00 – המופע "דורה מסביב לעולם". מופע ריקודים ושירים מכל העולמות, בו לומדים יחד, ילדים והורים, גם את הריקודים וגם איך להתגבר על הפחדים. דורה והחברים יוצאים למסע קסום של ריקודים בין מדינות ומדלגים אל יבשות.

08.10.17 בשעה 17:00 – מופע "שירים שבוב ספוג אוהב". בוב ספוג וחברים יוצאים להביא מהמכולת מוצרים לכבוד חג הסוכות, אך בכסף שקיבלו הם קונים ממתקים. בעזרת שירי הילדים האהובים, בוב ספוג וחברים לומדים יחד עם כולם הילדים לספר את האמת עם הרבה חיוכים, ריקודים, משחקים וכיף חיים. מופע מוזיקלי, קסום וסוחף לכל המשפחה.

09.10.17, יום שני בשעה 11:00 – מופע "המסע של דייגו לארץ הפרחים". מלכת הביצה חולה ורק פרח שיבוא מרצונו החופשי לגור בביצה, בזכות טוב ליבו וריחו הנפלא, יוכל להבריא את המלכה. דייגו וחברים יוצאים למסע בו הם פוגשים חברים צבעוניים המלמדים אותם על חברות ונתינה. ההצגה מלווה בשירים מוכרים ומקוריים, תפאורה ותלבושות ססגוניות.

09.10.17 בשעה 17:00 – מופע "מפרץ ההרפתקאות". איתי ונטע הם אחים שלשחק ביחד מאוד נהנים ולכל מיני הרפתקאות הם נקלעים, אך מה קורה שלצרות הם נכנסים? ליחידת החילוץ של מפרץ ההרפתקאות הם קוראים, מרשל וצ'ייס מגיעים לעזרתם ובשילוב כוחות מיוחדים הם מצליחים לחלצם.

מפרץ ההרפתקאות

מפרץ ההרפתקאות

 

10.10.17, יום שלישי בשעה 11:00 – מופע "צבי הנינג'ה ללא הפסקה". בואו להתגלגל מצחוק עם צבי הנינג'ה במופע ליצנות הומוריסטי סוחף ומפתיע, בשילוב קטעי סלבסטיקים שילדים מאוד אוהבים וחשוב לא פחות, גם ההורים נהנים.

10.10.17 בשעה 17:00 – מופע "פזית וזהבית". מופע שירים וריקודים לכל המשפחה.

חגיגה לילדים באיקאה

איקאה ראשון לציון תציע למבקרי החנות במהלך חג סוכות מגוון פעילויות והצגות לילדים ללא תשלום. זאת לצד פעילויות קבועות שמציע המקום, כגון: מתחם המשחקים "ממלכת הילדים" הנמצא בקומת הכניסה ללא כל תשלום.

ממלכת הילדים באיקאה (צילום: יח"צ)

ממלכת הילדים באיקאה (צילום: יח"צ)

 

יום ד', 4.10, 10:00 – ההצגה חלת השבת של אפרת. 11:00 סדנת יצירה.

יום ו', 6.10, 10:00 – ההצגה שלומית בונה סוכה. 11:00 סדנת יצירה.

יום א', 8.10, 12:30 – ההצגה טיול מסביב לעולם. 13:30 סדנת יצירה. 18:15 ההצגה טיול מסביב לעולם.

יום ב', 9.10, 12:30 – ההצגה חמסת הצבעים. 13:30 סדנת יצירה. 18:15 ההצגה חמסת הצבעים.

יום ג', 10.10, 12:30 – ההצגה הג'ירף שאהב לנצח. 13:30 סדנת יצירה. 18:15 ההצגה הג'ירף שאהב לנצח.

יום ד', 11.10, 10:00 – ההצגה חגיגה באמבטיה. 11:00 סדנת יצירה.

יום ו', 13.10, 10:00 – ההצגה יום הולדת למיקי. 11:00 סדנת יצירה.

יבנה

חגיגות 70 לעיר

ביבנה יחגגו עם פסטיבל "בציר חדש" ה-7 בסימן 70 שנים לעיר. הפסטיבל ייפתח במופע חגיגי, מיוחד ומלא נשמה של הזמר אברהם טל בו יארח את הזמרות קרולינה וזהבה בן.

המופע ייערך באמפיתיאטרון יבנה ב-8.10.17 בשעה 21:00. מחירי הכרטיסים : 80 שקלים בגוש הכיסאות ו-60 שקלים במדשאה.

אברהם טל (צילום: פיני סלוק)

אברהם טל (צילום: פיני סלוק)

 

בנוסף תעלה במסגרת הפסטיבל בבכורה עולמית הצגה מוזיקלית חדשה שנקראת "סימני דרך", מאת גיורא יהלום ואורן יעקובי ובבימויו של משה קפטן. יותר מעשור חלף מאז מותה של נעמי שמר. סיפור חייה הוא סיפורה של הארץ הזאת. בהצגה מוזיקלית חדשה אנחנו פוגשים את נעמי שמר בארבעה צמתים בחייה, בהם היא נדרשת להילחם על עתידה האישי והמקצועי. ההצגה המוזיקלית משובצת שירים שכתבה והלחינה ומשרטטת לראשונה את דמותה של נעמי שמר – לא כמיתוס לאומי אלא כפי שהייתה באמת: יוצרת מורכבת, פמיניסטית פורצת דרך, אישה שלא פחדה להשמיע את קולה, שהצליחה לחיות בשלום בין הקיבוץ לתל אביב, בין האמנות לציונות, בין האדם הפרטי: המצחיק, השנון והחם – לאישה הגדולה מהשירים. זוהי הפקה משותפת לתיאטרון הלאומי "הבימה", החוגג 100 שנה להיווסדו, עם העיר יבנה החוגגת 70 שנה.

ההצגה תתקיים בהיכל התרבות בתאריכים הבאים: שלישי 3.10.17 בשעה 20:30, חמישי (מוצאי חג סוכות) 5.10.17 בשעה 21:00, מוצאי שבת 7.10.17 בשעה 21:00, שני 9.10.17 בשעה 21:00, שלישי 10.10.17 בשעה 21:00. מחירי הכרטיסים: 139-199 שקלים.

כמו כן, בשלושת ימי הפסטיבל מוזמן הציבור הרחב ליהנות ממגוון רחב של אירועי חוצות, מיצגים אמנותיים, סדנאות ומופעי רחוב לכל המשפחה ברחבת היכל התרבות.

ביום שני 9.10 בשעה 17:15 – מחול בין הספרים. מופעי מחול בהשראת הסיפור "פילים לא רוקדים בלט" – המופעים משלבים את הקהל לאורך כול המופע, מופע מלא בהומור שכולו חגיגת ריקודים. 18:00 – "קצפת ותות –בעולם הספרים". מופע בידור מוזיקלי מרהיב, מצחיק וסוחף בנושא חברות. המופע בליווי להקת רקדניות. 19:00 – המופע של מורן "קסם". משלב ליצנות, ג'אגלינג ולהטוטי אש על ידי אומן קרקס ברמה בינלאומית. המופע עלה ברחבי העולם מעל 1,000 פעמים והקהל ממשיך להתרגש. הקהל משתלב במופע ובעקבות נוצר מופע אינטראקטיבי ומצחיק במיוחד שמפתיע כל פעם מחדש. 20:00 התפוזים – קלאסיקות של הרוק הישראלי משנות ה-70. מופע אנרגטי ומחשמל משירי אריק אינשטיין, תמוז, החלונות הגבוהים, כוורת ועוד. להקת התפוזים מורכבת מנגנים מהשורה הראשונה בישראל וכל הופעה שלה היא מסע בזמן אל ישראל של פעם – הבגדים, השירים, הסאונד והאווירה ייקחו אתכם בחזרה אל תור הזהב של המוזיקה העברית.

יום שלישי 10.10 בין השעות 17:00-21:00 – תהלוכת ארץ הפלאות. הדמויות המפורסמות מתוך ארץ הפלאות בתהלוכת קביים צבעונית: עליסה, מלכת הלבבות, הכובען , טווידלדי וטווידלדאם, החתול והשפן. 17:15 – מחול בין הספרים. מופע מחול בהשראת הסיפור "כובע הקסמים". המופע משלב את הקהל לאורך כול המופע, מופע מלא בהומור שכולו חגיגת ריקודים. 18:00 – "דירה קרקסית". מופע תאטרון קרקס מודרני בהשראת הסיפור דירה להשכיר. בעיר של חיות קטנות וגדולות, בבניין אחד כולן חוגגות. הסיפור מספר בחדווה ומשמש כדוגמה לרעות ואחווה. שאפשר גם ביחד להיות אפילו שכולנו חיות. חמישה אמני קרקס מהטובים בתחומם חוברים יחד למופע חוצות עם מתקן נייד. המופע משלב ליצנות, ג'אגלינג, תאטרון ואקרובטיקה אווירית. מופע מרגש וחינוכי המשלב את הקהל לאורך כל הדרך. 19:00 – מופע קרקס – קבורקה. הצגת תיאטרון המתארת את מסעם של בני זוג, שחקנים נודדים המנסים לשלב בין עולם הבמה לבין "החיים האמיתיים". הניגוד בין שני העולמות, עולם הבמה ועולם הבית, מוצג באמצעות רצף של קטעי משחק דרמטיים וקומיים, מתובלים באלמנטים מעולם הקרקס. 20:00 – אנשי הארון. להקת "אנשי הארון" הם חיבור נדיר של מוזיקאים יוצרים שהתאגדו יחדיו לשחזר את מופעיה הראשונים של להקת כוורת. במופע ינוגנו שירים משלושת האלבומים של כוורת, בעיבודם המקורי משנות השבעים לצד מערכונים אהובים והפתעות.

ארץ עוץ ביבנה (צילום: ליליה פרנק)

ארץ עוץ ביבנה (צילום: ליליה פרנק)

 

יום שלישי 10.10 בין השעות 17:00-21:00 – תהלוכת האחים גרים. דמויות מפורסמות מאגדות האחים גרים יחברו יחד לתהלוכה קביים צבעונית ומשמחת. "ארץ עוץ" – מתחם אינטראקטיבי עם שלל פינות הפעלה מתוך הסיפור. הקהל מטייל בין המתחמים המעוצבים, בכל מתחם הוא פוגש דמות מהסיפור והפעלה ייחודית לה. דורותי מקבלת את פני הקהל ומכניסה אותם למתחם, המכשפה הטובה מהצפון מתגלה כרקדנית סטפס מקצועית, היא תלמד את הקהל איך להשתמש מחדש בנעלים הקסומות ולרקוד סטפס על דרך האבנים הצהובות. האריה האמיץ עורך מבחן אומץ עם חביות שחורות ומפחידות, הכניסו את היד פנימה ונסו לגלות בלי להציץ, מה נמצא בכל חבית. שעשועון הדחליל – מי יזכה בשעשועון נושא הפרסים ויהיה חכם יותר מהדחליל. איפה הלב של איש הפח, והקוסם מארץ עוץ עם מופע קסמים ולהטוטים.

עוד ברחבת היכל התרבות: פסלים חיים ובלונאים בדמויות מפורסמות מהסיפורים והאגדות, הארי פוטר, החתול במגפיים, בילבי, פינוקיו ועוד, פינת איפור, ביתני יריד + פרסים, מתחם סדנאות קרקס – ג'אגלינג, הליכה על חבל, הליכה על קביים ובועות סבון בכל הגדלים.

ראש העיר, צבי גוב-ארי: "עירנו מצויה כל העת בתהליך של התרעננות והתחדשות. השנה אנו מציינים 70 שנים להתיישבות החדשה בה. אנו ממשיכים להשקיע בכל תחומי החיים, עושים רבות לטיפוח חזותה, משקיעים בילדים ובחינוך, מחדשים תשתיות באזורים הוותיקים ובונים יחדיו קהילה טובה ובריאה יותר. פסטיבל בציר חדש הפך למסורת נפלאה המתקיימת בימי חול המועד סוכות (8-10 באוקטובר) עם מגוון יצירות חדשות ומפתיעות. לקהל שוחר התרבות מובטחת חוויה נעימה באווירה צעירה קצבית ותוססת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר