בהשקעה של מליונים: רחוב הרצל יתחדש ויהפוך לנתיב לתחבורה הציבורית

רחוב הרצל ישנה את פניו ויהפוך לרחוב מטופח ומודרני* צפי הפעלת הקו הכחול הוא שנת 2027

פורסם בתאריך: 7.6.22 17:57

-->

כביש 412 המחבר את רחובות-נס ציונה וראשל"צ לגוש דן הינו ציר עיקרי במרחב. לנוכח הגודש ההולך וגדל בכבישים, והצפי לפקקי ענק בשנים הקרובות- מדינת ישראל מקדמת צירי העדפה לתחבורה ציבורית, במקביל לכלים אחרים כגון מטרו, שבילי אופניים, נסיעה שיתופית ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


פרויקט ה"קו הכחול" של מהיר לעיר זה הינו פרויקט שבא לקדם נסיעה איכותית, מהירה ומתועדפת על ציר הרצל ברחובות ועד לת"א – ולשפר את הניידות של המועסקים בעיר ומחוץ לעיר למרכזי תעסוקה ובילוי בגוש דן. הקו המתוכנן הינו על ציר 412 מצומת בית דגן בצפון, ובתחומי העיר רחובות- בין רחוב הנשיא הראשון ועד לצומת ביל"ו. 

במסגרת פרויקט זה, שיבוצע באמצעות חברת נתיבי איילון, יושקע סכום המוערך בכ- 800 מלש"ח בציר הרצל ובמסגרתו תחודשנה תשתיות תת קרקעיות (מים, ביוב וניקוז), קו החשמל ישוקע ויוטמן, המדרכות יורחבו, התאורה תחודש, שבילי אופניים רציפים יסללו,  יבוצע פיתוח נופי של המרחב העירוני ויוצב ריהוט רחוב חדש, יתווספו תחנות המתנה חכמות ונגישות, ועוד מרכיבים רבים של רחוב ראשי מודרני.

במסגרת הקו הכחול יוקדשו 23 ק"מ לנתיבי תחבורה ציבורית. על הציר  הזה קיימות 4 רשויות – רחובות, ראשל"צ, נס ציונה וקרית עקרון. על פי ההערכות, מדי יום עתידים לעשות בו שימוש 77,000 איש מדי יום. הצפי לתחילת העבודות הוא בתחילת שנת 2023 , והצפי להפעלת הקו הוא בשנת 2027. 

הפרויקט קודם בהתאם לחזון ראש העיר, רחמים מלול, לקדם את התחבורה הציבורית בעיר ומחוץ לעיר למען תושבי רחובות, ובהתאם להבנה שאין מנוס מקידום פתרונות מתקדמים של תחבורה ציבורית. לעבודה על הפרוייקט שותפים אגף התנועה של העירייה, מינהל הנדסה וחברת הלר. 

לאחר עבודה בת כשנתיים, הערב הופיעו בפני חברי מועצת העיר הגורמים הרלוונטיים מטעם חברת נתיבי איילון, אשר הציגו את הפרוייקט בהרחבה ואף השיבו על שאלות.  חברי מועצת העיר הצביעו והחליטו פה אחד לאשר את הסכם העקרונות בין עיריית רחובות למדינת ישראל- משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון לקידום ציר העדפה ברחוב הרצל לתחבורה הציבורית.

עם אישור ההסכם, רחובות מצטרפת ל- 17 רשויות אחרות שכבר הצטרפו לפרויקט. 

ראש העיר, רחמים מלול: "זוהי בשורה גדולה לתושבי רחובות, שתחזיר את רחוב הרצל לגדולתו ותהפוך אותו לרחוב מרכזי, יפה ומודרני שמשרת תושבי רחובות.  מדובר בתוכנית גדולה  שמטרתה ליצור עבור תושבי רחובות אלטרנטיבה יעילה ומהירה יותר לפקקים, שתחסוך בזמן ובזיהום אויר. התוכנית הזו תחזק את העסקים שבתחומי העיר, ותתמוך בתעסוקה של תושבי העיר – בעיר ומחוצה לה. במהלך העבודה על הפרויקט בחנו היבטים רבים, שינינו תוכניות והצלחנו לאיזון בין שיקולים שונים לטובת תושבי העיר" 

חבר המועצה, מחזיק תיק התחבורה אבי קינד: "מדובר במהפיכה למען תושבי רחובות, אשר תביא לשינוי מהותי במצב התחבורה בעיר בכלל, והתחבורה הציבורית בפרט. אני אשמח שנשתף את ציבור תושבי העיר בתהליך, ולשמוע את דעתם על הנושא" 

מנהל אגף תנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני, ליאור שוקרי: "אנו פועלים מזה זמן יחד עם משרד התחבורה ונתיבי איילון לשפר את התנועה והתחבורה הציבורית בעיר ומחוצה לה- על מנת שתשרת את תושבי רחובות במהירות וביעילות. תוכנית הקו הכחול תקל על תושבי רחובות ותאפשר להם להגיע לכל מקום מהר יותר ובצורה נוחה יותר"

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר