ברחובות זוכרים את יצחק רבין ז"ל

במסגרת יום הזיכרון לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, יערכו בעיר פעיליות שונות לאורך כל השבוע הקרוב

פורסם בתאריך: 13.10.21 16:21

-->

רצח רבין מסמל עבור רבים נקודת משבר בחברה הישראלית. מאז ועד היום פועלת מערכת החינוך הישראלית להטמיע בתלמידות והתלמידים את הערכים והסמלים עליהם מושתת החברה שלנו: דמוקרטיה, סובלנות ופלורליזם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


את ציון 26 שנים לרצח רבין מובילים יחד אגף החינוך והנוער בעירייה, החברה העירונית, רשת חוויות ותנועת "דרור ישראל". החל ממחר, חמישי (14.10), יחלו האירועים לציון הרצח והם יימשכו עד ליום רביעי ה-20.10.

מחר, חמישי (14.10), יתקיימו ברחבת העירייה מעגלי שיח קהילתיים לנוער ומבוגרים בסימן "להיפגש-לדבר-לשנות!". במעגלי השיח ידונו על גבולות הדמוקרטיה, ערך קדושת החיים וסוגיות בוערות נוספות בחברה הישראלית. מעגלי השיח יתקיימו ברחבת העירייה – רח' ביל"ו 2, והם פתוחים לקהל הרחב – בהצגת תו ירוק. מעגלי הנוער יחלו בשעה 18:00 ומעגלי המבוגרים יחלו בשעה 19:30.

בנוסף לאירוע זה, במהלך השבוע הבא תוצג תערוכת "זכור" על מנהיגותו של רבין, על דרכו לשלום וסיפורה של החברה הישראלית לפני ואחרי הרצח באמצעות תמונות, קטעי נאומים וייצוגים ויזואליים שונים. התערוכה תוצג בביה"ס קציר א' – ביום ראשון (17.10), בקריית החינוך ע"ש רון ארד – ביום שני (18.10) ובביה"ס השיטה- ביום שלישי (19.10).
התערוכה תוצג גם במרכזי רשת "חוויות" ברחבי העיר לפי המיקומים והתאריכים הבאים:

ביום ראשון (17.10) – חוויות שוויץ המדע- בין השעות 16:00-19:00
ביום שני (18.10) – חוויות שוויץ רחובות החדשה – בין השעות 16:00-19:00
ביום שני (18.10) – חוויות תנופה – בין השעות 16:00-19:00
ביום רביעי (20.10) – חוויות קריית משה – בין השעות 16:00-19:00

 

ראש העיר רחמים מלול: "יום הזיכרון הממלכתי לציון רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל מזכיר לכולנו, בין היתר, עד כמה חשוב לשמור על שיח מכבד ולא מתלהם, וחשוב מאוד לציין אותו דווקא בדרך של הידברות. אני מזמין את כולם להשתתף באירועים שיזמנו לטובת ציון 26 שנה לרצח רבין".

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "התלמידות והתלמידים של היום הם המנהיגים של מחר – הם אלה שיוכלו לשנות את השיח ולהפוך אותו לראוי, מכבד וסובלני יותר. האירועים שיזמנו לטובת ציון רצח רבין יהוו תזכורת חשובה לכך שהדרך הנכונה לפתרון בעיות הינה באמצעות דיאלוג ושיח מכבד".

אמיתי כהן, סגן ראש העיר ויו"ר רשת חוויות, ציין כי: "קהילה חזקה ומגובשת היא כזו שיודעת להכיל את מגוון הדעות והאמונות, לתת מקום לביטוי ודמוקרטיה אך גם לדעת לשים גבולות לשיח אלים, גם ובמיוחד בזמנים של מחלוקות. כפי שהחברה הישראלית יודעת להתלכד ולסייע בימים קשים – כך חובה עלינו להידבר בימים טובים, להקשיב, להבין, לכבד ובעיקר לזכור שהדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים היא דרך ההידברות, דרך השלום. אנו שמחים להמשיך ולקחת חלק בתוכן הערכי ולהוביל את השיח הקהילתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר