פינוי גזם ברחובות
פינוי גזם ברחובות

הגדלת היקף המחזור ברחובות: בימי פינוי הגזם תיאסף פסולת אלקטרונית גדולה מהמדרכות

לאור ההיענות הגדולה של תושבי העיר בנושא מיחזור פסולת אלקטרונית והביקוש מצידם, מרחיב אגף חזות העיר את השירות גם למכשירים אלקטרוניים גדולים, שייאספו בנפרד בימים בהם מפנים גזם וגרוטאות

פורסם בתאריך: 6.7.21 13:04

-->

לפני כשנה השלים אגף חזות העיר בעיריית רחובות את פריסת מתקני מחזור הפסולת האלקטרונית. מתקני המחזור מאפשרים לתושבים למחזר את החומרים האלקטרוניים הנמצאים ברשותם, כגון: מקלדות, טלפונים ישנים, עכברי מחשב, מיקסרים, כבלים, שלטים, סוללות ועוד מכשירים אלקטרוניים קטנים ובכך לשמור על איכות הסביבה.

מחזור הפסולת האלקטרונית בעיר הינו שיתוף פעולה בין עיריית רחובות ל"אקומיוניטי", תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית הפועל בערים שונות ברחבי הארץ. מעבר לחשיבות הסביבתית, מחזור פסולת אלקטרונית תורם לקהילה, כיוון שחלק נכבד מהפסולת ממוחזר ע"י עובדים עם צרכים מיוחדים של תאגיד אקומיוניטי באתרי טיפול שונים.

כעת מרחיב אגף חזות העיר את השירות גם למכשירים אלקטרוניים גדולים. במהלך חודש יוני נערך פיילוט מוצלח בעיר לאיסוף פסולת אלקטרונית גדולה מהמדרכות, ע"י שני צוותים של טנדר ועגלה אשר עברו ברחובות העיר ביום של הוצאת פסולת גזם וגרוטאות. הצוות שביצע את הפינוי מסר כי הייתה היענות גדולה מצד התושבים, אשר קראו.

לאור הצלחת הפיילוט, מעתה תינתן האפשרות להשאיר פסולת אלקטרונית גדולה שלא נכנסת למכלי המחזור הקיימים, יחד עם הגזם והגרוטאות. הפסולת הזו תיאסף בנפרד מהגזם והגרוטאות ותועבר למחזור באקומיוניטי. את הפסולת האלקטרונית יש להוציא באופן מסודר ומרוכז למדרכות בימים המיועדים בלבד, בהתאם לימי הוצאת פסולת גזם וגרוטאות בכל אזור.

רעילות הפסולת האלקטרונית היא הגבוהה מבין כל סוגי הפסולת ואחראית על כ-70% מסך אפקט הרעילות בכדור הארץ. לכן חשוב לאסוף ולמחזר אותה. פסולת אלקטרונית המושלכת לפח הרגיל (הירוק) סופה להיטמן באדמה, והחומרים המצויים בה (פלדה, נחושת, אלומיניום, ברזל וכספית) עלולים לחלחל למי התהום, לזהם אותם, ובכך לפגוע בכדור הארץ כולו.

ראש העיר רחמים מלול: "מהפיכת המחזור בעיר הוכיחה את עצמה, והתושבים הצביעו באמצעות הקילוגרמים שנאספים מדי יום, בכל תחום מיחזור אפשרי. כעת אנחנו מרחיבים את השירות גם לפסולת אלקטרונית גדולה. נמשיך לעשות הכל על מנת לשמור על הסביבה ולעודד מחזור בכל דרך אפשרית".

יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר: "רחובות ממשיכה להוביל שינוי דרמטי בכל הקשור למחזור וסביבה ותהיה בין הרשויות הראשונות בארץ שמפעילות קו פינוי נפרד לפסולת אלקטרונית גדולה. השירות החדש שמתחיל לעבוד באופן רשמי החודש ייתן מענה נוסף לתושבים שרוצים למחזר ויתקן מצב מעוות בו פסולת אלקטרונית מפונה יחד עם גזם ולמעשה נמנע הליך מחזור. אני מבקש מהציבור להקפיד להוציא רק בימי הפינוי והצוות שלנו ידאג להפריד ולאסוף את הפסולת האלקטרונית שתלך ישירות למחזור".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר