הטקס לציון יום השואה והגבורה
הטקס לציון יום השואה והגבורה

״היום נכריז – לא עוד שואה, לא עוד רצח עם ולא עוד שיכחה״

הבוקר נערך באנדרטת השואה ברחובות הטקס לציון יום השואה והגבורה. ראש העיר רחמים מלול נאם וציין: ״כולנו צריכים להתנצל היום בפני הנספים ובפני השורדים על שלפני שנה האנדרטה הזו הייתה בודדת והרחבה ריקה"

פורסם בתאריך: 8.4.21 10:52

-->

הבוקר (חמישי) בשעה 10:00 התקיים טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה באנדרטת השואה שברחוב הרצל פינת שדרות הקיבוצים. הטקס נערך במעמד ראש העיר רחמים מלול, סגנים וחברי מועצה, מנכ״ל העירייה דורון מילברג, מנכ״ל החברה העירונית אייל פרנקל ומנהלי אגפים.

הטקס כלל מסכת בביצוע חניכי המכינה הקדם צבאית הרחובותית ״שובו אחים בשביל ישראל״. שלמה אנגלמן קרא קדיש, והחזן ליאור ניצן קרא את תפילת ״אל מלא רחמים״. בסיום הטקס הונחו שישה זרים על האנדרטה.

ראש העיר רחמים מלול פתח את דבריו ואמר: ״כולנו צריכים להתנצל היום בפני הנספים ובפני השורדים על שלפני שנה האנדרטה הזו הייתה בודדת והרחבה ריקה. נכון שזה היה בגלל הקורונה, אבל בכל זאת, קשה לראות את המקום הזה ריק, את השמות החקוקים כאן לבד. עם סיום מלחמת העולם השנייה היה זה נצחונה של האנושיות על החייתיות ונצחונו של הטוב על הרע. שישה מיליון מבני עמנו לא זכו להיות ביום ההוא. אותם אנחנו זוכרים ביום הקדוש הזה, יחד עם השורדים שמספרם הולך ופוחת משנה לשנה. אנחנו חבים חוב גדול לשורדים על מלחמתם לחזור לחיים ולהקים משפחות ולבנות את המדינה הזו.

"אבני האנדרטה הן דוממות והשמות החקוקים עליהם הולכים ודוהים, אך אנחנו כאן ביום הזה כדי שזכרונם לא ידהה. אנחנו כאן כדי לזכור ולהזכיר שלכל אדם יש שם, לכל נרצח יש משפחה – אבא, אמא, סבתא וסבא, אחים ואחיות. ששה מיליון עולמות שנחרבו בידי תעשייה של רצח.

"וגם בגיא התופת ובאתרי המוות התגלו מעשים של גבורה. אלה היו מעשים שמעידים כי רוח העם היהודי נותרה איתנה גם במקום הזה. גם באימי התופת שמר העם היהודי על צלם אנוש. היום נכריז – לא עוד שואה, לא עוד רצח עם ולא עוד שיכחה. נדע להגן על עצמנו ויחד עם זאת נשמור על המוסריות ועל צלם אנוש.

"נזכיר את שמות הנספים בחיל וברעדה ונתפלל כי תהיינה צרורות בצרור החיים. יהי זכרם ברוך״.

שורד השואה שרגא קלוש ריגש את הנוכחים עת סיפר את סיפורו האישי, כיצד איבד את משפחתו ושרד את הסלקציה של מנגלה: ״אמא יקרה, אני מדבר אל נשמתך, סלחי לי שעזבתי אותך״, אמר. הוא סיפר על עבודות הכפייה, הסלקציות במחנה, הרעב וצעדות המוות ששרד, בהיותו ילד בן 14 שנים בלבד. עוד סיפר על שהותו במחנה ברגן-בלזן ועל הרעב הגדול במקום, במהלכו איבד את אביו, ימים ספורים לפני השחרור. הוא הגיע לארץ באוניית מעפילים, הצטרף לפלמ״ח, והקים משפחה. ״למדתי להפסיק לפחד, לספר את סיפור ההישרדות השלי. אני ניצחתי. עם ישראל חי!״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר