בדיקת קורונה (צילום: Horth Rasur / shutterstock.com)
בדיקת קורונה (צילום: Horth Rasur / shutterstock.com)

בדיקות קורונה בבתי ספר ברחובות: הפיילוט מתרחב לכלל בתי הספר היסודיים בעיר

רחובות היא אחת מהרשויות הבודדות בישראל שבהן ביצעו את פיילוט בדיקות המטושים. כעת מתרחב הפיילוט לכלל בתי הספר היסודיים בעיר, מה שיאפשר להורים לשלוח את ילדיהם ללימודים בראש שקט יותר

פורסם בתאריך: 5.3.21 07:57

-->

תוכנית מגן חינוך היא תוכנית ארצית לביצוע בדיקות דיגום יזומות לגילוי מוקדם של נגיף הקורונה בקרב התלמידים וצוותי החינוך. מדובר בפיילוט אשר במסגרתו נבחרה רחובות להיות אחת מהרשויות הבודדות בישראל שבהן החלה התוכנית לפעול, לפני כ-4 חודשים.

במסגרת הפיילוט השתתפו בתי הספר בראשית, שז"ר ובני משה. הבדיקה מתבצעת אחת לשבוע בבית הספר, לתלמידים שהוריהם נתנו את הסכמתם בכתב וכן לצוות החינוכי שהסכים להיבדק. תוצאות הבדיקות מגיעות באותו היום למנהל/ת בית הספר, ומאפשרות לאתר מיידית ילד או איש צוות חולה ולמנוע את התפשטות המחלה.

בפיילוט היענות ההורים עלתה משבוע לשבוע, ובימים האחרונים עברה האחריות להפעלת התוכנית לידי משרד החינוך. בעיריית רחובות פעלו להרחבת הפיילוט לכלל בתי הספר בעיר, על מנת לגלות חולים סמויים בבתי הספר ולקטוע את שרשרת ההדבקה בקרב הילדים, שאינם מחוסנים, וכן על מנת לאפשר להורים לשלוח את ילדיהם ללימודים בראש שקט יותר.

בימים הקרובים צפויים ההורים לתלמידי בתי הספר היסודיים בעיר לקבל מידע על התוכנית מבית הספר, וכן להתבקש להסכים להשתתפות בתוכנית.

ראש העיר רחמים מלול: ״מתחילת משבר הקורונה הובלנו את הדרישה לביצוע בדיקות מדגמיות בבתי הספר, וכעת רחובות היא בין הערים הראשונות שמצטרפות לפיילוט הבדיקות בבתי הספר. כך נוכל לאתר חולים ללא תסמינים ולמנוע הדבקות נוספות בבית הספר ובבית המשפחה. הורים יקרים, אנא שתפו פעולה ועזרו לנו להפוך את רחובות לירוקה״.

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך זהר בלום: ״פעלנו על מנת לצרף את כלל בתי הספר בעיר לפיילוט המטושים, לאור ההצלחה עם בתי הספר הראשונים שהשתתפו בפיילוט. אני קורא לכל ההורים לאפשר לילדיהם להשתתף בפיילוט כדי שמערכת החינוך בעיר תוכל לחזור לפעול כסדרה״.

מנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן: ״אנו קוראים להורים להסכים לבדיקות. אין כאן כל מקום לחשש אלא להיפך – נוכל להפוך את מערכת החינוך לבטוחה יותר ולקטוע את שרשרת ההדבקה בחינוך ובעיר בכלל״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

2 תגובות
  1. אפרת

    רחובות אחת הרשויות הבודדות שזרקה את שכבות ז'ח'ט' לפח ולא עשתה עבורם דבר מעשי.לא רחמים,לא אפרת ולא כל היושבים במשרדים שמנותקים מהשטח

  2. אנרכיסטית

    תתביישו להסכים לבדיקות פולשניות וכואבות לילדיכם הבריאים מידי שבוע , חרא של הורים זה מה שאתם .
    הילדים סבלו כבר מספיק , אבל בשבילם זאת רק ההתחלה כנראה .

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר