איש ההיי טק כתב רב מכר בזכות הקורונה: "תגשימו את החלומות"

במשך שנים חלם נחום שוורצברג לכתוב, עד שבאה הקורונה והסגר הראשון שבעקבותיו נולד הספר המצליח "לחם קימל"

פורסם בתאריך: 1.1.21 10:05

-->

נחום שוורצברג, בן 49 מרחובות, הוא אחד מאותם אנשים שהקורונה "האירה" את חייהם. הסגר הראשון, לפני כתשעה חודשים, היה בשבילו "התירוץ המושלם" לקחת הפסקה מהחיים כדי לממש את חלום הכתיבה שלו. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


הוא עזב את עבודתו בהיי-טק ובמשך שלושה חודשים העלה על הכתב זיכרונות וחוויות מסבו שהיה בעל חנות מכולת מיתולוגית בתל אביב. התוצאה: הספר "לחם קימל", שיצא לפני כשלושה חודשים והפך לרב מכר. "מאז אני אומר לאנשים שהחיים הם לא חזרה גנרלית ודוחק בהם להגשים את החלומות שלהם", הוא מספר. 

השבוע, עם תחילת הסגר השלישי, מספר שוורצברג כי "בתחילת חודש מרץ האחרון, ממש רגע לאחר שנכנסו לשגרת הסגר, מצאתי את עצמי יושב על המחשב ומתחיל לכתוב את הרעיונות שרצו לי בראש במשך שנה וחצי. אמרתי לעצמי שהסגר הזה הוא הזמן הכי טוב לשבת ולכתוב. תוך שלושה חודשים סיימתי לכתוב את הספר ושבוע וחצי לפני ראש השנה הוא כבר יצא לחנויות והפך לרב מכר". 

בספר "לחם קימל" מתאר שוורצברג את היחסים המיוחדים שהיו לו עם סבו אהרון, בעל חנות מכולת בדיזינגוף 172. בספר לוקח הנכד את הקורא לטיול ברחובות תל אביב של שנות השבעים במקומות מעוררי געגוע עם טעמים שכבר אינם.

עד לפני הקורונה היה שוורצברג מנהל פיתוח עסקי של בית תוכנה. "עשיתי את זה במשך שנים ותמיד חלמתי לקחת פסק זמן ולכתוב ספר, אני מרגיש שקיבלתי מתנה, כנראה מלמעלה, של לשבת ולכתוב. והנה היום אני גם מרצה על זה וגם עורך סדנאות בהן אני מספר איך פורטים רעיונות ומגשימים חלומות".

אז תן לי כמה טיפים לאנשים שהולכים להיות עכשיו בבית בסגר השלישי ?

"חברים, תתחברו למה שעושה לכם טוב. החיים הם לא חזרה גנרלית. זה מה שקורה עכשיו. אני חושב שמה שהבנו מהקורונה זה שהחיים זה לא משהו שעובר לידינו. תתחברו למה שמפעיל אתכם מהלב. בסוף אנחנו הולכים, אנחנו רק אורחים פה על פני האדמה. כל מה שנשאר מאיתנו זה רק זיכרון, אז כדאי שהזיכרון יהיה טוב. תהיה טוב. תחשוב טוב ותעשה טוב. זה תמיד חוזר אליך ואנשים זוכרים". 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר