סופר בן 8.5: כך נולד הספר שמסייע לילדים להתמודד עם פחדים

לבנת שלזינגר ובנה עילאי כתבו יחד ספר שנועד לסייע לילדים להתמודד עם פחדים וחרדות: "מפלצות לא מפחידות"

פורסם בתאריך: 25.12.20 09:39

-->

"מפלצות לא מפחידות" הוא ספר ילדים שכתב עילאי שלזינגר, רק בן ה-8.5, מרחובות יחד עם אימו לבנת, מורה בבית הספר פל"א למחוננים. הספר מתאר דרך התמודדות ייחודית עם פחדים וחרדות בעולמם של הילדים מנקודת מבטו של עילאי דרך עולם הדמיון של מפלצות מפחידות.

לאורך הסיפור ובליווי איורים ייחודיים של המאיירת אינה קצב, עובר עילאי תהליך אישי ורגשי, בו הוא מלמד את עצמו ואת הקוראים הצעירים להשתמש בעולם הדמיוני ולנצח את הפחד מקורונה, פחד מחושך ועוד. על תהליך היזמות והיצירה משתפת שלזינגר יחד עם בנה עילאי בסדנאות לגנים והרצאות לתלמידים בבתי ספר, הורים ואנשי חינוך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"הרעיון של הספר היה שלי. תוך כדי שיחה עם עילאי שבה הוא שיתף אותי בפחדים שלו ובדרך המיוחדת שהוא מתמודד איתם. אז אמרתי לו: 'עילאי, אתה יודע שזה מיוחד? לא כל ילד יודע איך להתמודד עם פחד. יש הרבה ילדים שמפחדים ולא יודעים להתמודד, אני ממש חושבת שכדאי שתוציא ספר ותלמד ילדים אחרים להתמודד עם הפחדים שלהם', והוא הסכים", אומרת שלזינגר.

עילאי מספר כי "בתקופת הקורונה הייתי בבידוד וצפיתי בהרבה סרטים שגרמו לי לפחדים. באחד הבקרים ישבנו אמא ואני יחד וסיפרתי לה על סרט מפחיד שראיתי וכל כך פחדתי. הסברתי לה שמצאתי דרך ממש טובה שעוזרת לי להרחיק את הפחד ממני. שיתפתי אותה שאני פשוט מדמיין, למשל שאני מדען או גיבור על, וכך אני מרחיק את הפחד. גם מהקורונה ממש פחדתי ואז חשבתי על רעיון, אני מאוד אוהב מדעים ובמיוחד לעשות ניסויים והחלטתי שאני אמציא מישחה מיוחדת בניסויים שלי שירחיקו את הקורונה, וככה עשיתי".

"גם לפחד מהחושך בלילה מצאתי שיטה מצויינת – אני מדמיין שאני אביר שמנצח את המפלצות ואז אני מרגיש רגוע יותר. כשסיפרתי לאמא שלי היא אמרה שאני מרגש אותה ושהיא חושבת שמצאתי דרך כל כך חשובה שיכולה לעזור לעוד הרבה ילדים להתמודד עם הפחדים שלהם. היא גילתה לי שגם מבוגרים מפחדים לפעמים ולכולם יש פחדים, אז יחד התחלנו בכתיבת הספר".

כמה זמן היה תהליך העבודה? 

"כבר לאחר השיחה, התחלנו יחד להעלות את הדברים על הכתב. עילאי ילד מאוד וורבאלי ויודע לשתף ולחשוף רגשות, לנתח את מה שהוא מרגיש שזה נפלא. הצעתי לו להתחיל לצייר את המפלצות. לא חשבנו להגיע להוצאה ספר בהיקף כזה. חשבנו פשוט להכין סיפור לעצמינו, למשפחה. עילאי התחיל לצייר, אליו הצטרפו שני אחיו התאומים לביא ושהם שהיום הם בכתה א'. הם ציירו והתחלתי לעצב לנו ספרון קטן, אבל אז חברה קראה את הסיפור ואמרה לי: "אם את עושה משהו- תעשי כמו שצריך" ומשם הכל היסטוריה".

איך עילאי קיבל את הרעיון של הקורונה בהתחלה? 

"עילאי בתחילה חשש לא מעט אבל למד להנות מזה שהוא לא בבית הספר. בתקופת הבידוד הוא צפה בהמון סרטים ללא ביקורת ומשם עלה הפחד הגדול שלו של דמויות מפחידות מסרטים שגרמו לו סיוטים בלילה. לגבי הנגיף- אנחנו שומרים בבית ולמרות זאת היינו פעמיים בבידוד".

עילאי, מה היו החששות העיקריים שלך ואיך התמודדתם איתן?

"היו לי סיוטים בגלל הסרטים שצפיתי בהם בהמהלך הבידוד ושיתפתי את אמא", הוא מספר, ואימו מוסיפה "אישית הרגשתי לא נוח והאשמתי את עצמי בזה, אבל הוא מיד הרגיע אותי ואמר לי – 'אני יודע להתמודד- אני מדמיין'. וזה עוד פרק בספר שעוסק בפחדים מדמויות מפחידות מסרטים".

איך קיבלו את זה מסביב? החברים המשפחה

"עברנו תהליך של גיוס המונים בהדסטארט וזה היה מורכב. לא פשוט לבקש מאנשים להיות שותף למסע של הוצאת ספר בעיצומו של סגר. זה היה מאתגר אבל בסוף הצלחנו להשיג את מה שרצינו. המשפחה פרגנה וגם חברים. היו לנו קרוב ל 200 תומכים וזה היה מרגש".

האם יש בתכנון ספר נוסף? 

"בגדול כן, עילאי ננשך על ידי כלב לפני כחודש, עבר חוויה מאוד מורכבת, והוא בתהליך פסיכולוגי בימים אלה. חשבנו יחד לכתוב על זה סיפור ועל התהליך שעבר כחלק מתהליך ריפוי. אני רואה חשיבות רבה לדבר על הדברים שמכאיבים לנו ולא להשאיר אותם בבטן. אז יש לנו רעיון לסיפור. כיום אנחנו בסדרת סדנאות של שעת סיפור לגנים והרצאות על יזמות הורים-ילדים מתוך משבר. אנחנו נרגשים וכבר נפגשים בחודש הבא עם שתי קבוצות של תלמידים בכיתה ג', ומתכוננים ל'שעת סיפור' בכמה ספריות ועוד סדנאות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר