איציק זרקו, בעל העסק הוותיק מרחוב הרצל: "כל הרחוב פה בייאוש מוחלט"

בעל חנות פירסינג, מספר על הקושי בהתמודדות עם מגבלות הקורונה ועל הרחוב שהפך מתוסס לריק ומלא ייאוש

פורסם בתאריך: 16.10.20 10:50

-->

כבר יותר מ-30 שנה שאיציק זרקו עובד במרכז רחוב הרצל בחנות הפירסינג שלו, וגם הוא לא זוכר תקופה כזו שבה רחוב הרצל, הרחוב הראשי והשוקק של העיר, נראה כמו רחוב רפאים.

"כל הרחוב פה בייאוש מוחלט", הוא אומר, לידי יש חנות של נעלים, בן אדם משלם שכירות ומכלכל בית ואין לו שום יכולת להמשיך ולשרוד במצב הקיים", אומר זרקו, "זה הפך למצב נוראי, כל חנות שנייה בעיר עומדת עם שלט להשכרה. יש כמויות של עסקים שנסגרו ואני לא מדבר על חדשים אלא על עסקים של שנים שמצאו את עצמם בלי יכולת לעבוד, להחזיק את העובדים או לשרוד. משעות הצהריים רחוב הרצל הופך לאזור רפאים ואין לנו שום דבר שאנחנו יכולים לעשות".

אתה למעשה לא יכול לפתוח את העסק שלך.

"לא, וזה אבסורד. אני שבוי בעצם, משום שאני עסק שעובד עם רישיון של משרד הבריאות וחוץ מהקנס שאני עלול לקבל הבעיה העיקרית היא רישיון עסק. אני אאבד אותו. זה מטורף".

"אני יושב בבית. בעיקר משתעמם", הוא מוסיף, "זה מצב שאני לא מכיר בכלל, יום אחרי שהשתחררתי מהצבא התחלתי לעבוד. אני לא מכיר מציאות אחרת. בסגר הראשון סידרתי, צבעתי, ועשיתי כל מה שצריך בבית ועכשיו אני מוצא את עצמי בלי תעסוקה, אחרי שעבדתי בעסק כל יום, מהשעה תשע בבוקר ועד עשר בלילה. כבר חודש אני בבית ואף אחד לא יודע לומר מתי ואיך נחזור. הייתי השבוע בסופר, ראיתי כמויות עצומות של אנשים, ולנו, העסקים הקטנים, לא נותנים להכניס מספר חד ספרתי של אנשים. אין בזה טיפת היגיון".

השבוע העלתה אשתו של זרקו, שרון, פוסט לפייסבוק שבו כתבה: "נכון, הוא לא מפתה כל כך ולא הוא לא ממוזג, הוא לא יפה ואפילו מוזנח, בלשון המעטה, אבל ויש אבל גדול, כל בעלי העסקים ברחוב הרצל בהם גם אני ואיציק בעלי, עובדים שם למעלה מ-30 שנה, אנחנו רחוב הרצל. בעלי העסקים הם האנרגיה של הרחוב, תמיד מקבלים את כל הלקוחות בחיוך והמון אהבה, כי לרחוב הרצל יש לב ונשמה ולנו, הרחובותיים, יש חיוך מיוחד והוא בחינם. אנחנו לא אנשי הקניון, אנחנו האנשים שמכירים כל אחד ואחת אישית, את סיפור החיים שלו, את האישיות שלו, את שושלת המשפחות לדורי דורות וזה מה שמייחד אותנו ואת רחוב הרצל שלנו. כל לקוח בשבילנו הוא לא סתם לקוח, לכל לקוח יש לנו המון כבוד ורגש. אסיים בזה שאם לא יהיו עסקים לא יהיה רחוב הרצל".

"היא דיברה מדם ליבה", אומר זרקו, "במקום לחשוב על עוד פרחים, ההתעסקות של העירייה צריכה להיות באיך להציל את העסקים ולתרום להם. בוא נציל את אלה שלא שרדו, זו מלחמה קיומית".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר