חוזרים לשכונות: מה אתם זוכרים משעריים ומרמורק?

פרויקט מיוחד: אתם מוזמנים לשלוח תמונות וסיפורים מהעבר, לטובת מאגר תיעוד עבור הדורות הבאים 

פורסם בתאריך: 10.5.20 10:44

-->

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל של החברה העירונית רחובות, מזמין בימים אלה את הציבור הרחב לקחת חלק בפרויקט "זיכרונות מהעבר", שנועד לתעד ולהנציח את הסיפורים של תושבי העיר שעלו מתימן ומייתר הקהילות לשכונות אלו, תוך שימור הזיכרון ההיסטורי לדורות הבאים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


שכונת שעריים תציין בקרוב 110 שנים להקמתה, יחד עם שכונת מרמרוק אשר תחגוג 90 שנים להיווסדה. בעת הקמתה הייתה שעריים שכונת התימנים הראשונה שהקומה במושבות ארץ ישראל הגדולה. השכונה הוקמה עבור עולים מתימן שהגיעו ארצה בשנת 1908. שכונת מרמורק הוקמה לראשונה ככפר לתימנים שגורשו מכנרת בשנת 1929, וכן למספר משפחות של תימנים שהגיעו משעריים.

במסגרת המיזם הציבור הרחב מוזמן לשלוח סיפורים מרגשים ותמונות, שעברו מדור לדור במשפחות, המתארים את העלייה לארץ, הקשיים, ההתאקלמות וחוויות הילדות בשכונות שעריים ומרמורק ברחובות, זאת על מנת לתעד ולהנציח את הסיפורים הרבים שקרו בשנים הראשונות לאחר הקמת שתי השכונות.

מרכז המורשת מקיים את הפרויקט על מנת להנגיש לקהל הרחב את התמונות החבויות בבתים שונים והסיפורים שמאחוריהן וכך לשמר זיכרון היסטורי גם ברשת החברתית שבימים אלה הפכה לצינור מרכזי בהעברת תכנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר